بسته ویژه خبری پلیس؛
اجرای طرح ارتقاء امنيت اجتماعی در گيلانغرب/ متلاشی شدن باند سارقان حرفه ای در کرمانشاه/ كشف و ضبط 496400 نخ سيگار در پاوه/ اين بار "خواهر زاده" سارق اينترنتی بود
کد خبر: ۱۵۷۷۲۲
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۸ 04 January 2016
فرمانده انتظامی استان کرمانشاه پژوهش، روز آمدی و دانش بنیان بودن را مؤلفه های اصلی پلیس حرفه ای، توانمند و و مقتدر دانست.

به گزارش تابناک کرمانشاه، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار منوچهر امان اللهی فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در جمع کارکنان دفتر تحقیقات کاربردی گفت: مهمترین وظیفه ناجا فراهم نمودن امنیت، آرامش، آسایش و احساس امنیت  برای تمامی اقشار جامعه است.

وی ادامه داد: نگاه امروز پلیس نگاهی جامعه محور است و ما بر این باور هستیم که تمامی اجزای جامعه و نهادهای اجتماعی در فرآیند تحقق امنیت و نظم اجتماعی نقش مؤثر و مفیدی دارند.

سردار امان اللهی با تأکید بر اینکه امنیت تولید اجتماعی است اظهار داشت: همکاری و تعامل مردم و پلیس در رویدادهای مختلف اجتماعی مهم ترین و اصلی ترین عاملی تولید، ارتقا و گسترش احساس امنیت در جامعه به شمار می آید.

رئیس پلیس کرمانشاه با اشاره به پیشرفت های ناجا در حوزه های مختلف تصریح کرد: امروز پلیس یک نیروی مقتدر، دانش بینان، حرفه ای، توانمند و جامعه محور است.

امان اللهی ادامه داد: پژوهش، روز آمدی و دانش بینان بودن مؤلفه های اصلی یک پلیس حرفه ای، توانمند و مقتدر است.

فرمانده انتظامی کرمانشاه تصریح کرد: تنوع و تعدد وظایف پلیس در نظام اداری کشور منحصر به فرد است چرا که پلیس تنها نهادی است  که در عرصه های مختلف و در تمام نقاط کشور و  در گسترده جغرافیایی ایران مأموریت و مسئولیت دارد و زمانی پلیس می تواند این مهم را به درستی انجام دهد که حرکتش  به سمت حرفه ای گرایی باشد.

این مقام انتظامی نقش مراکز دانشگاهی و نخبگان در تولید، ایجاد و توسعه نظم و امنیت پایدار را بسیار مهم و تاثیر گذار دانست و بیان کرد: افزایش تعامل و همکاری اساتید و نخبگان با نیروی انتظامی می تواند به پلیس دانش بنیان کمک کند.

وی تأکید کرد: دفتر تحقیقات کاربردی باید تمامی ظرفیت های خود را برای استفاده از توان و پتانسیل مراکز علمی و نخبگان به منظور تولید دانش نو پلیسی، مرزشکن و ثروت آفرین به کار گیرد.

اجرای طرح ارتقاء امنيت اجتماعی در گيلانغرب

فرمانده انتظامی شهرستان گيلانغرب از اجرای طرح ارتقاء امنيت اجتماعی در اين شهرستان خبر داد.

سرهنگ محسن ويسی گفت: در خصوص ارتقاء امنيت اجتماعی و برخورد با هنجار شکنان و بر هم زنندگان نظم و امنيت عمومی طرح ارتقاء امنيت و پاک سازي نقاط آلوده و جرم خيز به مرحله اجرا در آمد.

وی افزود: کشف 3 قبضه اسلحه شکاری فاقد مجوز، يک قبضه کلت کمری غير مجاز، وسايل منزل و توقيف 27 دستگاه کاميون که در سطح شهر باعث اذيت و آزار شهروندان می شدند از دستاوردهای مهم اجرای اين طرح بود.

گفتنی است: مأموران پاسگاه حيدريه شهرستان نيز موفق به کشف 200 ليتر سوخت قاچاق شدند.

سرهنگ ويسی در پايان از شهروندان خواست هرگونه اخبار و اطلاعاتی كه از فعاليت مجرمان و مخلان نظم و امنيت در جامعه دارند، از طريق مركز فوريت‌های پليسی 110 و سامانه 197 گزارش دهند.

سارق حرفه ای با 13 فقره سرقت لوازم خودرو روانه زندان شد

فرمانده انتظامی شهرستان از دستگيری يک نفر سارق حرفه ای با 13 فقره سرقت لوازم و محتويات داخل خودرو خبر داد.

سرهنگ رضا شيرزادی در تشريح اين خبر گفت: در پی افزايش سرقت های متعدد لوازم و محتويات داخل خودرو در سطح شهر، شناسايی و دستگيری عامل يا عاملان سرقت در دستور کار مأموران کلانتری 24 الهيه اين شهرستان قرار گرفت.
 
وی تصريح كرد: با تشكيل يك تيم ويژه، مأموران کلانتری 24 الهيه، با بررسی محل های سرقت دريافتند که اغلب سرقت ها به شيوه خاصی انجام شده که در عملياتی غافلگيرانه سارق سابقه دار شناسايی و دستگير شد.

سرهنگ شيرزادی خاطرنشان کرد: در بازجوئی های تخصصی و فنی پليس و مشاهده شواهد و مدارک، متهم به 13 فقره سرقت داخل خودرو اعتراف و روانه زندان شد.

اين مقام انتظامی از شهروندان خواست، بر روی خودروی خود لوازم ايمنی، نظير سوئيچ مخفی، قفل سوئيچی، دزدگير، قفل پدال و فرمان، محافظ کامپيوتر خودرو و ساير وسائلی که از باز کردن درب خودرو و روشن کردن آن توسط سارقان جلوگيری می کند و يا حداقل آن را به تأخير می اندازد، استفاده کنند و در صورت مشاهده موارد مشکوک بلافاصله با سامانه تلفن 110 تماس بگيرند.

هتک حيثيت با استفاده از تصاوير گوشی سرقتی

رئيس پليس فتا استان از دستگيری فردی که تصاوير موجود در گوشی سرقتی را پخش و ايجاد مزاحمت کرده بود خبر داد.
 
سرهنگ شفيعی اظهار داشت: در پی شكايت يكی از شهروندان مبني بر اين كه گوشی همراه همسر وی که تعدادی عکس خانوادگی در آن بوده به سرقت رفته و پس از مدتی شخص ناشناسی از طريق شبکه اجتماعی تلگرام با ارسال عکس هايی که در گوشی مسروقه ذخيره شده بود، همچنين ايجاد مزاحمت، موجب بروز مشکلاتی براي وی شده، لذا موضوع به صورت ويژه در دستور پليس قرار گرفت.
 
وی گفت: با بررسی های تخصصی در فضای مجازی توسط تيم كارشناسی متهم شناسايی و با هماهنگی مقام قضائی دستگير و به مقر پليس منتقل شد و در بازجوئی های صورت گرفته به بزه انتسابی اقرار کرد.

اين مقام انتظامی با بيان اين كه پرونده جهت مراحل قانونی تحويل مراجع قضايی شده است به شهروندان توصيه کرد: گوشی تلفن همراه محل امنی برای ذخيره اسناد نيست و بايد مراقب تصاويری که در آن نگهداری می کنيم باشيم زيرا اگر به سرقت برود فرد سارق و يا شخصی که تلفن سرقتی را می خرد به تمام تصاوير موجود در آن دسترسی پيدا خواهد کرد، لذا توصيه پليس اين است که تصاوير و يا اطلاعات مهم موجود در گوشی را هر چند وقت يک بار به محل مناسبی منتقل ، همچنين از نرم اقزار های امنيتی و رمزگذار استفاده کنيد.

سارق لوازم خودرو با 8 فقره سرقت در اسلام آباد غرب دستگير شد

فرمانده انتظامی شهرستان اسلام آباد غرب از دستگيری سارق لوازم خودرو با 8 فقره سرقت خبر داد.
 
سرهنگ بهروز سرتيپ نيا گفت: در پی چند فقره سرقت قطعات و لوازم خودرو در شهرستان اسلام آباد غرب، بررسی موضوع در دستور کار پليس قرار گرفت.

وی بيان کرد: مأموران کلانتری 12 مرصاد شهرستان با انجام کارهای اطلاعاتی و پليسی، موفق به شناسايی و دستگيری يک نفر متهم شدند.

وی گفت: متهم در بازجويی های فني پليس، به 8 فقره سرقت لوازم خودرو در محله های مختلف سطح شهر اقرار کرد.

اين مقام انتظامی با اشاره به بازسازی صحنه جرم، از شناسايي کليه مالباختگان خبر داد.

سرهنگ سرتیپ نیا تصريح کرد : متهم اين پرونده در اجرای دستور مقام قضائی جهت انجام تحقيقات بيشتر در اختيار پليس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

متلاشی شدن باند سارقان حرفه ای در کرمانشاه

رئيس پليس آگاهی استان از کشف 19 فقره انواع سرقت و دستگيری 9 نفر سارق و مالخر در اين خصوص خبر داد.

سرهنگ محمدرضا اميری گفت:در راستای اجرای دستورالعمل ابلاغی پليس آگاهی ناجا، طرح مذکور در قالب طرح استانی با تدوين دستورالعمل مربوطه و تعيين وظایف هر يک از يگان های اجرايی و ابلاغ قبلی به آنان به مدت يک روز در سطح انتظامی استان کرمانشاه به مرحله اجرا درآمد.

وی بيان داشت: دراين خصوص با استفاده از توان عملياتی پليس آگاهي در سطح استان طرح مذکور اجرا شد که منجر به کشف يک فقره سرقت تحت پوشش مامور، 2 فقره سرقت به عنف و زور گيری، 7فقره کيف قاپی، 8 فقره سرقت منزل، يک فقره سرقت سيم برق شد.

گفتنی است، در اجرای اين طرح پليس موفق به دستگيری 5 نفر کيف قاپ، يک نفر سارق زور گير تحت پوشش مامور، همچنين 3 نفر مالخر گوشی تلفن همراه مسروقه شد.

سرهنگ اميری افزود: اين پليس با تعامل با دستگاه محترم قضائی و اجرای طرح های مختلف و برخورد با سارقان و مجرمان، امنيت را برای شهروندان عزيز به ارمغان خواهد آورد.

كشف و ضبط 496400 نخ سيگار

فرمانده انتظامی شهرستان پاوه از کشف 496 هزار و 400 نخ سيگار قاچاق از يک خودروی لندکروز در محور نودشه خبر داد.

سرهنگ پرويز اسدی گفت :مأموران پاسگاه انتظامی ملندر حين گشت زنی و کنترل خودروهای عبوری محور نودشه مسير رشكاو به يك دستگاه خودرو لندكروزر مشکوک شدند و آن را توقيف کردند.

وی در ادامه عنوان کرد: قاچاقچيان بلافاصله نسبت به تخليه بار و تحويل به دواب چيان اقدام کرده و به محض رسيدن مأموران، به سمت گردنه رشكاو متواری شدند.

فرمانده انتظامی پاوه تصريح كرد: مأموران پاسگاه ملندر در عمليات ضربتی و با تعقيب دواب حامل قاچاق به سمت روستای نجار موفق به كشف و ضبط 496400 نخ سيگار به ارزش تقريبی 50 ميليون تومان شدند.

گفتنی است، به دليل شرايط جغرافيايی و کوهستانی بودن اين منطقه قاچاقچيان متواری شدند.

 سرهنگ اسدی اظهار داشت: با توجه به اين كه اولويت اول انتظامی شهرستان قاچاق كالا می باشد، بررسی موضوع در دستور كار پليس قرار گرفت.

اين بار خواهر زاده سارق اينترنتی بود
 
رئيس پليس فتا استان از دستگيری فردی که با سؤاستفاده از اعتماد دايی خود اطلاعات حساب وی را به دست آورده و از حساب وی سرقت کرده بود خبر داد.

سرهنگ علی شفيعی گفت: در پی شکايت يکی از شهروندان مبنی بر برداشت غير مجاز از حساب بانکی اش، بررسی موضوع به صورت ويژه در دستور کار پليس قرار گرفت.

وی بيان كرد: با اقدامات فنی و انجام بازپرسی های ويژه، مشخص شد متهم اقدام به خريد شارژ تلفن همراه کرده، لذا با بررسی های تخصصی و با هماهنگی مقام قضائی متهم که خواهر زاده شاکی بود دستگير شد.

رئيس پليس فتا استان اظهار داشت: متهم در اعتراف خود گفت: (( با جلب اعتماد دايی ام اطلاعات بانکی وی را به دست آوردم و با فاصله های زمانی متعدد اقدام به خريد شارژ کردم.))

سرهنگ شفیعی توصيه كرد: نحوه استفاده صحيح و نگهداری از كارت بانكی را به طور دقيق رعايت كرده و به صورت دوره ای رمز کارت بانکی خود را تغيير دهند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار