معاون عمرانی استانداری کرمانشاه از کاهش 20 میلیارد تومانی اعتبارات راه آهن غرب کشور در لایحه بودجه سال آینده خبر داد.
کد خبر: ۱۷۱۷۳۶
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۹ 29 January 2016
معاون عمرانی استانداری کرمانشاه از کاهش 20 میلیارد تومانی اعتبارات راه آهن غرب کشور در لایحه بودجه سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه مجتبی نیک کردار در جلسه شورای برنامه ریزی شهرستان سنقر و کلیایی با اشاره به کاهش 20 میلیارد تومانی اعتبارات راه آهن غرب کشور در لایحه بودجه سال آینده اظهار کرد: امسال 168 میلیارد تومان به این پروژه اختصاص داده شد، اما متاسفانه با وجود نیاز مبرم پروژه به افزایش اعتبارات برای تکمیل، در لایحه بودجه سال آینده اعتبار این پروژه به 148 میلیارد تومان کاهش پیدا کرده است.

وی افزود:  این درحالیست که به پروژه راه آهن قزوین– رشت 400 میلیارد تومان اختصاص داده شده است.

نیک کردار با اشاره به ارائه بودجه دو دوازدهم توسط دولت، گفت: این فرصت مناسبی است که نمایندگان استان برای افزایش بودجه این پروژه تلاش کنند.

وی اظهار کرد: ما به عنوان مسئولین اجرایی استان تمام تلاش خود را برای افزایش اعتبارات از طریق رایزنی‌ها انجام می‌دهیم اما از نمایندگان استان هم می‌خواهیم به جد این مسئله را در زمان بررسی لایحه بودجه دنبال کنند تا سهم پروژه راه آهن غرب کشور افزایش یابد.

وی در ادامه به محدود بودن اعتبارات کشور اشاره کرد و افزود: بر همین اساس اولویت بندی پروژه‌ها بسیار ضروری است و منابع محدود باید به پروژه‌هایی اختصاص یابد که نیاز بیشتری از استان را مرتفع کرده و اولویت استان باشد.

وی به دوران پساتحریم اشاره کرد و افزود: بسیار امیدواریم که در این دوران منابع اعتباری استان زیاد شده و بتوانیم کارها و پروژه‌های عمرانی بسیاری را انجام دهیم.

نیک کردار همچنین سفر هیات دولت به استان را از جمله فرصت‌های پیش رو برای افزایش اعتبارات استان دانست و افزود: متاسفانه در چندسال گذشته مشکلات مالی و تحریم‌ها اجازه انجام برخی پروژه‌ها را نمی‌داد که امیدواریم با سفر هیات دولت به استان و نیز در دوران پسا تحریم همه این مشکلات تا حد زیادی برطرف شده و بتوانیم پروژه‌های مورد نیاز استان را بیش از پیش انجام دهیم.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه در ادامه از افتتاح 15 پروژه با صرف اعتبار 16 میلیارد تومان در شهرستان سنقر و کلیایی همزمان با دهه فجر خبر داد.

نیک کردار گازرسانی به 25 روستا، افتتاح سالن ورزشی، فنی حرفه‌ای و ساختمان هلال احمر و نیز آبرسانی به سه روستا را از مهم‌ترین این پروژه ها عنوان کرد.

وی اظهار کرد: در حال حاضر روستاهای گازرسانی شده این شهرستان به 48 روستا رسیده و تا پایان سال به 70 روستا خواهد رسیده و در نظر داریم تا سال 1396 تمام روستاهای بالای 20 خانوار شهرستان گازرسانی شوند.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه وزارت کشور طرح پنج ساله شهرداری‌ها را می‌خواهد، از تمام شهرداری‌های شهرستان سنقر خواست تا این طرح را با در نظر گرفتن اولویت‌های شهر خود تهیه کنند تا با توجه به کمبود اعتبارات اولویت‌های اصلی انجام شود.

نیک کردار شهرک فنی مشاغل را یکی از نیازهای اصلی شهرستان سنقر عنوان کرد و افزود: قطعا دراین زمینه اعتبار خوبی را به شهرستان خواهیم داد.

وی اظهار کرد: علاوه بر این پیگیر ساماندهی تپه بقعه مالک و تپه کنار آن برای تبدیل به دو پارک و محل تفریح هستیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار