دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: از ساعت 8 تا 10 صبح امروز اوج مشارکت مردم استان در انتخابات مجالس خبرگان رهبری و شورای اسلامی رقم خورد.
کد خبر: ۱۸۷۹۱۳
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۲ 26 February 2016
دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: از ساعت 8 تا 10 صبح امروز اوج مشارکت مردم استان در انتخابات مجالس خبرگان رهبری و شورای اسلامی رقم خورد.

امیر شاه آبادی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بسیاری از مردم استان به تبعیت از رهبر معظم انقلاب در ساعات ابتدایی انتخابات در شعب اخذ رای حاضر شده و آرای خود را به صندوق ریختند.

وی اظهار داشت: از آغاز فرآیند اخذ رای تاکنون کمترین مشکل را در برگزاری انتخابات داشته ایم و سراسر شعب استان با تمام توان در حال انجام مراحل رای گیری هستند.

دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه با بیان اینکه انتخابات امروز به صورت نیمه مکانیزه برگزاری می شود، گفت: غیر از مراحل اخذ و شمارش آرا، سایر مراحل انتخابات ماشینی است.

شاه آبادی در باره وجود مشکل رایانه ای در برخی شعب اخذ رای استان و طولانی شدن صفوف هم اظهار کرد: مشکلات نرم افزاری تا حدودی طبیعی است اما برای برگزاری نیمه مکانیزه انتخابات، جایگزین لازم و تدابیر بسیار زیادی اندیشیده ایم.

به گفته وی، در هر شعبه اخذ رای، یک راهبر آموزش دیده و متخصص رایانه حضور دارد که در زمان وقوع مشکل به سرعت به آن رسیدگی می کند.

شاه آبادی اظهار داشت: به ازای هر 10 شعبه نیز یک راهبر داریم که به راهبر شعبه ها کمک و آنان را پشتیبانی می کند.

وی در ادامه تاکید کرد: مردم برای دادن رای علاوه بر شناسنامه، باید شماره ملی خود را نیز همراه داشته باشند.

وی گفت: رای دهندگانی که کارت ملی خود را گم کرده و شماره ملی هم ندارند، می توانند با سه خط تلفن ثبت احوال استان به شماره های 38356072- 38368498- 34241556 تماس بگیرند و با دریافت شماره ملی خود، اقدام به دادن رای کنند.

به گفته شاه آبادی، ادارات ثبت احوال هم طی امروز جمعه به صورت کشیک فعال بوده و آماده ارائه شماره ملی به مراجعه کنندگان هستند.

دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه همچنین تاکید کرد که استانداری و فرمانداری ها در تمامی شعب اخذ رای استان، بازرس و نماینده ویژه دارند و هیات بازرسی ستاد انتخابات استان برگزاری صحیح انتخابات را زیرنظر دارد.

وی افزود: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف، می توانند جزئیات آن را به هیات بازرسی ستاد انتخابات به شماره 3000676 پیامک کنند.

عوامل اجرایی انتخابات در استان بیش از 30 هزار نفر هستند که هشت هزار نفر آنان را ماموران انتظامی به عنوان حافظ نظم و امنیت شعبه های اخذ رای، تشکیل می دهند.

در انتخابات مجلس در استان کرمانشاه 89 نامزد و برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری چهار نامزد با یکدیگر رقابت می کنند و در نهایت هشت نماینده مجلس و 2 نماینده خبرگان رهبری برگزیده می شوند.

در قبال یک میلیون و 507 هزار نفر واجد شرایط رای در استان کرمانشاه، یک میلیون و 830 هزار تعرفه رای توزیع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار