مدیرکل اداره اوقاف استان زنجان گفت: به مناسبت فرارسیدن ایام نوروز در راستای استقبال از مسافران نوروزی طرح آرامش بهاری در امامزادگان و بقاع متبرکه استان زنجان اجرا می‌شود.
کد خبر: ۱۹۰۵۶۴
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۷ 01 March 2016
حجت‌الاسلام احمد نیکنام در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همه ساله در اسفند ماه در راستای استقبال از مسافران نوروزی با حفظ آراستگی ظاهری و ایجاد آرامش روانی برای خانواده‌های مسافر و ارائه خدمات به مسافران در امامزادگان و بقاع متبرکه استان زنجان طرح آرامش بهاری اجرا می‌شود.

وی با بیان حضور مبلغان و برپایی خیمه‌های معرفت برای پاسخگویی به شبهات و پرسشهای شرعی مراجعه گنندگان در امامزاده‌ها و بقاع متبرکه عنوان کرد: در تلاشیم با ایجاد فضای آرام و بدون دغدغه برای مسافران در 52 امامزاده و بقاع متبرکه در کنار اسکان مسافران، با برنامه‌های متنوع هدایتهای معنوی نیز داشته باشیم.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اجرای طرح دست‌های مهربانی عنوان کرد: این طرح در راستای کمک به نیازمندان از 14 اسفند ماه آغاز می‌شود که در شهرستان قیدار بیش از 200 خانوار تحت پوشش طرح دستهای مهربانی هستند.

وی با اشاره به برگزاری آزمون سراسری حفظ قرآن کریم در استان زنجان ابراز کرد: این طرح در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و تربیت 10 میلیون حافظ قرآنی، چهارمین دوره آزمون قران کریم توسط اداره اوقاف استان زنجان برگزار می‌شود.

نیکنام با اشاره به اینکه سهمیه استان زنجان برای رسیدن به طرح تربیت 10 میلیون حافظ قرآنی 5 هزار و 200 نفر است، گفت: در راستای دستیابی به این طرح به تربیت حافظ در سطح شهرها و روستاهای استان زنجان اقدام می‌کنیم.

وی با بیان اینکه آزمون قرآنی 13 اسفند در ساعت 9 و 30 دقیقه صبح برگزار می‌شود، ابراز کرد: شرکت عموم مردم در آزمون حفظ قرآن کریم برگزار شده در حسینه‌ها و بقاع متبرکه استان زنجان آزاد است و هرکسی که جزئی از قرآن را حفظ باشد می‌تواند در بزرگترین رویداد حفظ قرآن کریم شرکت کند.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اهدای جوایز نفیس به 14 نفر از برگزیدگان آزمون حفظ قرآن کریم خاطرنشان کرد: برگزاری این آزمون گامی برای تهیه بانک اطلاعاتی حافظان قرآنی استان است تا از آن برای تربیت نیروهای قرآنی متخصص بهره‌مند شویم.

اجرای طرح سوگواره یاس نبوی

وی با اشاره به اجرای طرح سوگواره یاس نبوی در استان زنجان ابراز کرد: به مناسبت سالروز شهادت فاطمه(س) با دعوت از مبلغان دینی حوزه علمیه قم و مبلغان بومی این طرح در امامزادگان و بقاع متبرکه استان اجرا می‌شود.

نیکنام عنوان کرد: صبح روز شهادت ان حضرت هیئت‌های عزاداری از سبزه میدان به سمت امامزاه ابراهیم(ع) حرکت می‌کنند که برپایی خیمه‌های معرفت، ایستگاههای صلواتی و نمایشگاههای نقاشی نیز از دیگر برنامه‌های این روز به شمار می‌رود.

وی با اشاره به حرکت بانوان فاطمی همزمان با شهادت حضرت زهرا(س) در زنجان خاطرنشان کرد: حرکت بانوان فاطمی از حسینه اعظم آغاز شده و در محل امامزاده سید ابراهیم(ع) جمع می‌شوند.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان زنجان بیان کرد: سی و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم سازمان اوقاف در خرداد و اردیبهشت ماه سال آینده برگزار می‌شود که ثبت نام مرحله شهرستانی از اسفند ماه آغاز می‌شود.

وی ابراز کرد: متاسفانه به دلیل دولتی بودن اعتبارات مساجد استان زنجان در تقسیم بندی اعتبارات به مساجد دچار مشکل هستیم و در این عرصه باید فرمانداری باید پاسخگو باشد چراکه فرمانداری آماری اعلام کرده که اوقاف درخواست بیشتری داشته است و با این امر برای بسیاری از مساجد اعتباری تعیین نمی‌شود.

نیکنام با اشاره به اینکه یک میلیارد و 250 میلیون تومان اعتبار باید به کل مساجد استان و مصلاهای شهرستان زنجان پرداخت می‌شد که هنوز هیچ مبلغی پرداخت نشده است، گفت: محدودیت و زمان برای کمک به مساجد وجود ندارد این در حالی است که تعیین اعتبارات بر عهده اوقاف باشد.

وی با بیان اجرای طرح جامع امامزاده سید ابراهیم(ع) زنجان عنوان کرد: از پنج ماه گذشته مقدمات این طرح در حال پیگیری است که با اجرای آن از صفر این امامزاده بازسازی می‌شود و به یک محل با معماری اسلیمی و بومی و نیز مرکز فرهنگ برای شهر تبدیل می‌شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار