معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: 15 پرونده قتل در دو سال گذشته با گذشت و بخشش اولیای دم در نقاط مختلف استان به صلح و سازش منجر شده است.
کد خبر: ۱۹۶۹۰۶
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۷ 12 March 2016
فتاح محمدی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: پرونده 13مورد از این تعداد به طور کامل بسته شده و اعلام رضایت شاکیان و اولیای دم در دستگاه قضائی به ثبت رسیده و حتی قاتلان نیز آزاد شده اند.
وی بیان کرد: دو مورد دیگر نیز مقدات لازم برای ثبت و اعلام رضایت کامل خانواده ها انجام شده و ظرف هفته جاری و قبل از نوروز 95 نیز آیین بخشش از سوی دو طرف و با همکاری معتمدان و بزرگان طوایف در شهرستان چرام برگزار خواهد شد.
محمدی اظهار کرد: بسیاری از این پرونده ها که حتی حکم اعدام برخی ها نیز صادر شده بود ،با همکاری و نقش آفرینی معتمدان محلی ، بزرگان طوایف و دستگاه قضائی و نیز با محوریت استاندار و نماینده ولی فقیه در استان به سازش انجامید.
وی یکی از مهمترین این پرونده ها را نیز که تا حدود زیادی جنبه بین المللی و رسانه ای پیدا کرده بود را مربوط به پرونده محیط بان دنا دانست و گفت: پس از هشت سال و با سخاوت و بزرگواری خانواده مقتول (مجتبی رضایی) قاتل (اسعد تقی زاده) از زندان مرکزی یاسوج آزاد شد.
در تاریخ 26 مرداد سال 87 در منقطه حفاظت شده دنا مرحوم مجتبی رضایی نیک به دست اسعد تقی زاده محیط بان دنا کشته شد.
دادگاه کیفری اسعد تقی زاده را به جرم قتل مجتبی رضایی نیک به اعدام محکوم کرده بود.
سرانجام پس از هشت سال از این اتفاق خانواده مرحوم رضائی نیک بهمراه بستگان و نزدیکان خود هفته گذشته با حضور در دفتر آیت الله ملک حسینی نمانیده ولی فقیه و در آیینی معنوی اقدام به بخشش قاتل کردند.
در این آیین باشکوه ،صحنه های زیبایی از سخاوت و مردانگی خلق شد و اسماعیل رضایی نیک ولی دم و 'بیت الله تقی زاده' پدر اسعد تقی زاده محیط بان دربند ، همدیگر را در آغوش فشردند تا پرونده محیط بان دنا با پایانی خوش همراه باشد.
با وساطت آیت الله ملک حسینی دومین محیط بان محکوم به اعدام دنا نیز در هفته های آینده از زندان آزاد می شود.
به گزارش ایرنا، اولیای دم مرحوم 'محمد پایه گذار' نیز رضایت شفاهی خود را اعلام کرده اند و پس از انجام مقدمات کار، 'غلام حسین خالدی' دیگرمحیط بان دنا نیز از چوبه دار رهایی خواهد یافت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار