در تعطیلات نوروزی سال ۹۵ تا پایان روز سوم فروردین ۵۵ حادثه رانندگی در راه های مواصلاتی کهگیلویه و بویراحمد رخ داد، اما خوشبختانه این حوادث تلفات فوتی نداشته است اما ۶۰ مصدوم بر جای گذاشت که البته نسبت به سال قبل آمار قابل توجهی است.
کد خبر: ۲۰۱۵۹۵
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۶ 24 March 2016
در همین رابطه مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد آمادگی کامل راهداران این اداره کل در اجرای طرح راهداری نوروزی را از عوامل کاهش تلفات جاده ای عنوان کرد.

1 (10)

حسن فدایی در گفتگو با خبرنگار «بویر نیوز»، با اعلام این مطلب بیان داشت: در طرح راهداری نوروزی اکیپ های راهداری استان در نقاط مختلف استان مستقر هستند.

وی با اشاره به اینکه گروه های راهداری برای استقبال از مسافران نوروزی از آمادگی کامل برخوردار هستند، افزود: بیش از ۳۰۰ راهدار در قالب ۲۴ اکیپ راهداری و ۱۱ اکیپ امدادی و ۲۵ راهدار خانه ثابت و سیار در طول محورهای استان مستقر بوده و به صورت شبانه روزی آماده ارائه خدمات به هموطنان عزیز می باشند

فدایی در تشریح برخی از اقدامات اداره کل راه و شهرسازی استان در ایام نوروزی گفت: با توجه به اقلیم خاص و اب هوایی و به جهت کوهستانی بودن محورهای ارتباطی بیش از ۱۰۰۰بنر فسفری اطلاعات جاده ای، اماده و در کلیه راه های مواصلاتی استان در معابر پرخطر برای آمادگی بخشی به مسافران نوروزی نصب شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: تبلیغات محیطی در راستای آگاهی از سامانه های اطلاع رسانی و پاسخگویی به مردم و همچنین به روز رسانی پیام های هشدار و ایمنی در تابلوهای پیام متغیر ، ازجمله دیگر اقدامات حوزه راهداری در ایام نوروز است

حسن فدایی به اجرای عملیات راهداری و ایمن سازی جاده ها از جمله خط کشی، تعمیر و نصب تابلو های اخطاری، اخباری و هشداردهنده، چراغ های چشمک زن، پاک سازی و تسطیح حریم راهها، شستشوی تابلوها وعلائم ایمنی و لکه گیری و درزگیری آسفالت به صورت گسترده در محورهای ارتباطی اشاره کرد و افزود: تمامی پروژه های راهسازی و راهداری در ایام تعطیلات نوروز در جهت روانسازی تردد وسایط نقلیه غیرفعال خواهد بود.

photo_2016-03-23_00-13-46

مقام ارشد اداره راه وشهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد درپایان خاطر نشان کرد: از کلیه هموطنان تقاضامندم قبل از عزیمت به سفر در طول شبانه روز از طریق تلفن گویای ۱۴۱ و شماره تلفن ۳۳۳۴۱۷۹ – ۰۷۴۱ مدیریت راههای کهگیلویه و بویراحمد از وضعیت راه های استان اطلاع حاصل کنند.

همه راه های ارتباطی کهگیلویه و بویراحمد باز است

مدیریت راهداری اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به بارندگی های اخیر در روزهای اول سال ۹۵ بیان داشت: علیرغم حجم بارندگی ها در اقصی نقاط استان با تلاش نیروهای راهداری همه راه های اصلی ارتباطی استان باز است.

علی شیر محمدی

علی شیر محمدی با اعلام این مطلب به خبرنگار «بویر نیوز» گفت: در روزهای ابتدایی سال در گردنه بیژن بارش برف شاهد بودیم و در محورهای کاکان و باغچه سادات نیز حدود ۱۰ سانتی متر بارش تگرگ گزارش شد و در بسیاری از محورها از جمله محور یاسوج به شیراز و راههای روستایی لوداب، سیلاب کلوار و زیلایی نیز ریزش و سیلاب گزارش شد که با اقدامات سریع و به موقع نیروهای راهداری محورهای اصلی بازگشایی شد و همه محورهای حادثه دیده نیز در حال بازگشایی هستند.

محمدی تاکید کرد: در ایام نوروزی و با نزول بارش رحمت الهی راهداران بی وقفه در حال خدمت رسانی به مردم شریف و مسافران گرامی هستند.

وی افزود: از همه هموطنان خواهشمندیم در مسیر حرکت خود با اطلاع از وضعیت راهها و رعایت اصول ایمنی به تابلوهای هشدار دهنده توجه نمایند و با نیروهای پلیس راه و راهداری همکاری داشته باشند.

photo_2016-03-23_00-13-54photo_2016-03-23_00-13-49

گفتنی است، کهگیلویه و بویراحمد دارای ۲۰۸۲ راه روستایی آسفالته و ۲۲۷۲ راه و خاکی و شوسه روستایی ، ۹۷۸ کیلومتر راه فرعی ، ۵۱۶ کیلومتر محور اصلی و ۹۷ کیلومتر بزرگراه است.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
آقاهمه اش مشکل ازجاده نیست.فرهنگ رانندگی هم بایداصلاح بشه.من خودم روز جهارم عیددرمسیرشیرازبه اهواز درمنطقه کوپن شاهدرانندگی های بدازبرخی رانندگان منطقه بودم.سبقت های بسیارخطرناکی میگرفتن برخی هاشون واصلا توجهی به خطرات نداشتن.خیلی متاسف شدم که طبیعتی بااین زیبایی چرارانندگان باید اینقدشتاب کنن.متاسفانه هیچ پلیسی هم نبود که اعمال قانون کنه توی اون قسمت ازجاده.البته یه تصادف هم شده بود.فرهنگ رانندگی اگه بالا بره اصلا نیازی به پلیس نیست
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار