مدیر کل کمیته امداد:
حامیان این طرحها ماهانه مبلغ سی هزار تومان و بالاتر به عنوان سرانه ایتام به حساب هر یک از کودکان تحت حمایت خود واریز می کنند.
کد خبر: ۲۲۱۸۱۷
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۲ 01 May 2016
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان از مساعدت بیش از 58 میلیارد ریالی حامیان به ایتام و فرزندان محسنین کمیته امداد استان از ابتدای سال گذشته تاکنون خبر داد.
به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد، فرید محبی در دیدار با فرماندار شهرستان بویراحمد، گفت: طرح های اکرام ایتام و محسنین، از جمله طرح هایی هستند که کمیته امداد به منظور استفاده از مشارکت مردمی در رسیدگی به نیازمندان اجرا می کند.
وی با اشاره به اینکه طرح اکرام ایتام مختص کودکانی است که پدر خود را از دست داده اند، افزود: طرح محسنین مربوط به کودکانی است که یا پدر و مادر از یکدیگر جدا شده و تحت سرپرستی مادرشان هستند و یا آن که پدرشان در قید حیات است، اما به دلیل بیماری قادر به تامین معاش خانواده نیست که تشخیص نیازمند بودن این خانواده ها توسط کارشناسان کمیته امداد انجام می شود.
محبی با بیان اینکه در هر کدام از این طرح ها، فرد خیّر می تواند حامی تعدادی از این کودکان شود، گفت: حامیان این طرحها ماهانه مبلغ سی هزار تومان و بالاتر به عنوان سرانه ایتام به حساب هر یک از کودکان تحت حمایت خود واریز می کنند.
بیشتر حامیان ایتام ما، برون استانی هستند
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر شش هزار و 645 حامی، سرپرستی سه هزار و 140 یتیم تحت حمایت در استان را بر عهده دارند، گفت: از ابتدای سال گذشته تاکنون حامیان ایتام بیش از 52 میلیارد و 632 میلیون ریال به حساب ایتام تحت سرپرستی خود واریز نموده اند.
مدیرکل کمیته امداداستان تعداد حامیان طرح محسنین را یک هزار و 536 نفر برشمرد و تصریح کرد: این حامیان نیکوکار از یک هزار و 735 نفر از فرزندان محسنین حمایت نموده و در سال گذشته بیش از 5 میلیارد و 454 میلیون ریال به آنان مساعدت نموده اند.
محبی با اشاره به اینکه تعداد حامیان و میزان مساعدت آنان در سال گذشته نسبت به سال های قبل رشد قابل توجهی داشته است، گفت: در همین زمینه در حال حاضر شهر دهدشت با مبلغ دو میلیارد و 914 میلیون ریال در رتبه اول و منطقه دو یاسوج با یک میلیارد و 885 میلیون ریال در رتبه دوم 15 منطقه استان قرار دارند.
وی همچنین یادآور شد: بالاترین مبلغ سرانه ایتام مربوط به شهر باشت با مبلغ 159 هزار تومان است و قلعه رئیسی و منطقه دو یاسوج با سرانه 120 و 118 هزار تومان در رتبه های بعدی قرار دارند.
محبی با بیان اینکه در حال حاضر درصد بیشتری از حامیان ایتام ما، برون استانی هستند، گفت: امید است با اطلاع رسانی و آگاه سازی، شاهد افزایش خیرین درون استانی باشیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود یکی از مهمترین برنامه های کمیته امداد در سال جاری را توانمندسازی و اشتغال زایی مددجویان عنوان کرد و خواهان همکاری و تعامل بیشتر فرمانداران در این راستا شد.
محمدکاظم نظری فرماندار شهرستان بویراحمد در این دیدار، درخصوص هرگونه همکاری باکمیته امداد اعلام آمادگی نمود و بر مشارکت در امو رخیر تأکید کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار