رئیس اداره حفاظت محیط زیست گچساران خبر داد:
تیم بررسی محیط زیست گچساران برای بررسی موضوع و راهنمایی دامدار روستایی جهت استفاده از بیمه حمله پلنگ به منطقه اعزام شد.
کد خبر: ۲۵۳۲۴۹
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۳ 29 June 2016
کوه های استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از بهترین زیست گاه های پلنگ است که با حمایت های ویژه مسئولان محیط زیست ،سعی شده است که اینگونه در خطر انقراض دوباره احیا شود.
گهگاهی هم خبرهایی از تلفات دامداران و عشایر استان بوسیله پلنگ گزارش می شود که مسئولان قول جبران خسارات مربوط به پلنگ را داده اند و تلاش کرده اند مانع اقدام عشایر بر علیه این جانوران در خطر انقراض شوند.
به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد،در جدیدترین مورد ،یک قلاده پلنگ با حمله به گاوهای یک روستایی در روستای دیل از توابع شهرستان گچساران یک راس گاو را درید.
این خبر را عبدال دیانتی در گفتگو با خبرنگاران بیان کرد و افزود:تیم بررسی محیط زیست گچساران برای بررسی موضوع و راهنمایی دامدار روستایی جهت استفاده از بیمه حمله پلنگ به منطقه اعزام شد.
وی در ادامه گفت:کوه دیل ۱۰ هزار ۳۷۴ هکتار مساحت دارد و زیستگاه گونه های حیات وحش مانند بز و پازن، قوچ و میش، خرس قهوه‌ای، پلنگ،سمور سنگی، گرگ، خرگوش، گراز، کبک، تیهو، جغد و بحری است.
دیانتی تصریح کرد: پس از بازدید از محل وقوع این حادثه مدارک و درخواست دامدار برای جبران خسارت به سازمان حفاظت محیط زیست ارسال شده است.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست گچساران ابراز کرد: سازمان محیط زیست بعد از بررسی مدارک برای پرداخت جبران خسارت اقدام خواهد کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار