نماینده مجلس شورای اسلامی؛
تابناک: سید مهدی مقدسی به استناد مطالعات انجام شده در دانشگاه شهیدبهشتی عنوان کرد که 80 درصد آلودگی هوای اراک ناشی از وجود پتروشیمی، نیروگاه و پالایشگاه در این استان است.
کد خبر: ۲۶۹۰۸۶
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۶ 31 July 2016

به گزارش تابناک مرکزی، سید مهدی مقدسی نماینده مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه اراک، کمیجان و خنداب شامگاه امشب در برنامه تلویزیونی رصد که شنبه ها از شبکه آفتاب صداوسیمای استان مرکزی پخش میشود با اشاره به مطالعات انجام شده دانشگاه شهیدبهشتی در رابطه با عوامل آلاینده هوای اراک اظهار داشت: مطالعات دانشگاه شهیدبهشتی نشان میدهد که سبب 80 درصد آلودگی هوای اراک صنایع پتروشیمی، نیروگاه و پالایشگاه هستند که آلودگی حاصل از فعالیتهای این صنایع بیشتر از هر شهر دیگری در استان، اراک را در برمیگیرد و همچنین به استناد همین مطالعات عنوان میکنیم که امکان ندارد پتروشیمی از صنایع آلاینده خارج شود و یک صنعت سبز معرفی شود.

وی افزود: واحد آندسازی ایرالکو قرار بوده تا سالهای قبل به خیرآباد منتقل شود ولی به دلیل محقق نشدن بودجه اختصاص یافته طرح رفع آلایندگی اراک این انتقال تا کنون طول کشیده و فقط 10 درصد آن پیشرفت کرده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به یکی از عللی که مشکلات آلودگی هوای اراک تا کنون به صورت کامل برطرف نشده است گفت: مبلغ 345 میلیارد در سال 86 در طرح رفع آلایندگی هوای اراک مصوب شده است که متاسفانه تا کنون تنها 17 درصد از این مبلغ به استان تحویل داده شده است.

مقدسی خاطرنشان کرد: در سفر هیات دولت به استان مرکزی ما تصویب طرحهای جدیدی رانمیخواهیم، درخواست ما اجرای طرحهای مصوب شده قبلی است که مبلغ آنها 345 میلیارد تومان بوده است چرا که تنها با اجرای آن طرحها مشکلات آلودگی هوای اراک برطرف میشود.

نماینده مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه اراک، کمیجان و خنداب با اشاره به حاشیههایی که با تغییر مدیریت یکی از صنایع آلاینده به وجود آمده است گفت: مگر میشود با تغییر مدیریت یک واحد آلایندگی آن برطرف شود؟ ما باید مشکلات  آلودگی را حل کنیم نه اینکه صورت مساله را پاک کنیم، جواب این همه بیماران سرطانی و قلبی را چه کسی میدهد؟

وی ادامه داد: مدیرکل محیط زیست استان مرکزی باید مشکلات را بررسی کند و پیشنهادات خود را به نمایندگاه ارائه دهد تا در زمان سفر هیات دولت به استان نمایندگان این مسائل و مشکلات را بازگو کنند و خواستار برطرف شدن آنها شوند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به عدم رضایت شهروندان اراکی از محل زندگی خود گفت: اگر از شهروندان اراکی در رابطه با رضایت خودشان از محل زندگیشان سوال کنند بی شک آنها از شدت آلودگی هوا میگویند که از این محیط و هوا راضی نیستیم همین موضوع سبب میشود تا استانداری، محیط زیست، صنعت، معدن و تجارت، شهرداری و هردستگاه مرتبط با این مشکل هرچه سریعتر اقدامات لازم را در این باره انجام دهد.

مقدسی در پایان برنامه متعهد شد تا از وحدتی که بین نمایندگان این دوره از مجلس شورای اسلامی در استان ایجاد شده است حمایت کند و با انسجام بیشتری مطالبات مردمی را پیگیری کند.

انتهای پیام/ش

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار