معاون کمیته امداد امام (ره) استان کرمانشاه:
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمانشاه گفت: امسال 800 نیروگاه کوچک خورشیدی در روستاهای استان کرمانشاه احداث می شود.
کد خبر: ۲۷۳۱۲۷
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۹ 06 August 2016

به گزارش خبرنگار تابناک در کرمانشاه، رشید جلیلیان با بیان اینکه 800 نیروگاه های خورشیدی بر فراز بام و یا حیاط منازل مددجویان تحت حمایت در استان کرمانشاه احداث خواهند شد گفت: این نیروگاه ها در پی تفاهم نامه همکاری منعقد شده فی مابین کمیته امداد و شرکت توزیع برق استان و با ظرفیت تقریبی 5 کیلو وات احداث می شوند.

جلیلیان با تاکید بر اینکه نیروگاه های خورشیدی در منازل آن دسته از خانوارهای مددجوی روستایی که توانایی اجرای طرح های اشتغال را ندارند احداث خواهند شد یادآور شد: هزینه ساخت و احداث هر یک از پنل ها و سازه های نیروگاه های خورشیدی حدودا 250 میلیون ریال برآورد شده که در قالب تسهیلات اشتغال به مددجویان تحت حمایت پرداخت می شود.

وی افزود: 150 میلیون ریال از تسهیلات اعطایی به مددجویان جهت احداث نیروگاه های خورشیدی از منابع بانکی و ما به التفاوت آن از محل اعتبارات امداد تامین خواهد شد.

جلیلیان با اشاره به اینکه طبق قراداد دو جانبه با شرکت توزیع برق استان کرمانشاه مقرر شده برق تولیدی از نیروگاه های خانگی توسط این شرکت خریداری شود خاطرنشان کرد: شرکت توزیع برق استان ضمن انعقاد قرارداد با خانوارهای تحت حمایت مجری طرح نیروگاه خورشیدی؛ متعهد شده است تا 20 سال آینده برق تولیدی از نیروگاه های برق این خانوارها را به صورت تضمینی خریداری کند.

رشید جلیلیان به میزان برق تولیدی هر نیروگاه اشاره و اظهار کرد: در هر سال هر سازه خورشیدی حدودا 9 هزارکیلو وات برق وارد مدار کشوری می کند.

جلیلیان همچنین با تاکید بر اینکه هم اکنون کار شناسایی خانوارهای واجد الشرایط تحت حمایت ساکن در روستاها جهت احداث این نیروگاه های کوچک برق آغاز شده است تصریح کرد: تا پایان سالجاری نصب این 800 سازه خورشیدی در منازل مددجویان اجرایی و تکمیل خواهد شد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه در پایان با اشاره به اینکه در طرح نیروگاه های خورشیدی نرخ بازگشت سرمایه 5/3 الی 4 سال است تاکید کرد: هدف از ساخت نیروگاه های خورشیدی کاهش مهاجرت مددجویان از روستا به شهر، توسعه فرصت های شغلی، کسب درآمد و درنهایت تولید انرژی پاک و غیرآلاینده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار