یکی از دلایل این بود که مردم استان و شهر ما علاقه‌ای به نان حجیم نداشتند و به همین خاطر با دستگاه‌های جدید نان‌های نازک‌تری برای مردم پخت می‌کنیم.
کد خبر: ۲۹۱۵۹۸
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۱ 06 September 2016

در حالی دادگاه تجدید نظر مربوط به تعداد 135 نانوایی متخلف یاسوج برگزار شد که موضوعات جالبی در این محکمه قضایی مطرح شد.

به گزارش فارس در این محکمه که تعدادی از تجدید نظر خواهان نیز حضور داشتند مباحثی در خصوص دلایل و چگونگی تخلفات مطرح شد یکی از تجدید نظر خواهان نانوایان متخلف در این نشست با بیان این که دستگاه‌های نانوایی تا سال 88 در این استان استاندارد بودند و طی یک فرایند و به دستور مسؤولان این دستگاه‌ها را کنار گذاشتیم اظهار کرد: یکی از دلایل این بود که مردم استان و شهر ما علاقه‌ای به نان حجیم نداشتند و به همین خاطر با دستگاه‌های جدید نان‌های نازک‌تری برای مردم پخت می‌کنیم.

وی در ادامه گفت: یکی از مشکلات دیگر ما در این استان به قیمت‌ها برمی گردد که قیمت نان در اینجا از همه جای کشور کمتر است و همین در کیفیت نان اثر می‌گذارد.

این مسؤول واحد نانوایی گفت: 90 درصد نانوایی‌ها در این شهر لواش طبخ می‌کنند و تنها 15 درصد آن‌ها نان حجیم می‌پزند.

وی با بیان اینکه نان لواش اگر با حرارت مستقیم پخته نشود کیفیتی نخواهد داشت، اضافه کرد: نباید به دستگاه‌های ما لقب غیر استاندارد داد.

یکی دیگر از کسانی که در این دادگاه پشت تریبون حاضر شد و در خصوص مشکلات کنونی نانوایی‌ها و تخلفاتی که انجام داده‌اند سید نادر موسوی رئیس اتاق اصناف مرکز استان بود.

این مسوول با بیان این که نباید همه مشکلات و تخلفات را نزد نانواها و واحدهای خبازی جست‌وجو کرد، افزود: سرمنشا مشکل جایی دیگر است.

وی گفت: باید از مسؤولان بپرسیم که چرا اجازه ساخت دستگاه‌های غیر استاندارد در کشور داده می‌شود.

این مسؤول افزود: در اینجا نه تنها واحدهای نانوایی بلکه مسؤولان هم مقصر هستند که چرا اجازه ساخت و توزیع چنین دستگاه‌هایی را می‌دهند.

در ادامه عضو شورای سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد هم با بیان این که آرد تولیدی در استان هیچ گونه مشکلی ندارد اظهار کرد این که آرد را عده‌ای دلیل مشکلات و بی‌کیفیتی نان قلمداد می‌کنند درست نیست.

بهرام باقری افزود: درب کارخانه‌های تولید آرد در استان باز است و به صورت مستمر ناظران و بازرسان می‌توانند بازدید از کارخانه‌ها داشته باشند.

یکی دیگر از تجدید نظر نظر خواهان در دادگاه تجدید نظر نانوایان متخلف یاسوج با بیان این که به کار بردن واژه متخلف در شان ما که بهترین اوقات زندگی خود را وقف خدمت به مردم می‌کنیم نیست، اظهار کرد: اگر قیمت نان ما به اندازه همه جای ایران باشد به کیفیت نان افزوده می‌شود.

وی گفت :اگر قیمت نان بیش از قیمت کنونی و به صورت واقعی باشد ما نیز از شاطر خوب و کارگر آموزش دیده استفاده می‌کنیم.

این مسؤول واحد نانوایی در ادامه با انتقاد از این که ما هرگز از جوش شیرین در پخت نان استفاده نمی‌کنیم، تصریح کرد: اکنون 10 سال است که این کار انجام نمی‌شود و نباید چنین نسبتی به نانوایی‌ها داد.

در ادامه مسؤول نظارت و بازرسی اصناف مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: برخورد با نانوایی‌های متخلف انکارناپذیر است.

حجت‌الاسلام رضا افراشته تأکید کرد: اما این که به یکباره تعداد 135 واحد نانوایی را تعطیل کنیم مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد.

وی در پایان با بیان برخی از تخلفات در نانوایی‌ها، تشریح کرد: هر چانه نان باید 160 گرم باشد که با بازرسی که صورت گرفته گاه تا 107 گرم این چانه‌ها کاهش داشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار