نماینده اسلام‌‌آباد غرب در مجلس:
نماینده مردم اسلام‌آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی گفت: سود مبادلات مرزی باید به جای سوداگران و عده‌ای خاص نصیب دولت و مرزنشینان شود.
کد خبر: ۲۹۹۲۸۴
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰ 21 September 2016
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه با اشاره به اینکه سود مبادلات اقلام نفتی در مرز به جای اینکه نصیب دولت و مرزنشینان محروم شود عاید عده‌ای سوداگر می‌شود اظهار داشت: سالانه چندین هزار کامیون سوخت در مرز ایران و عراق مبادله می‌شود در حالی که یک هزارم سود فروش آن به جیب ملت و دولت نمی‌رود و شهروندان استان مرزی کرمانشاه روزبه‌روز فقیرتر می‌شوند.
وی تحقیق و تفحص کاملاً بی‌طرفانه دولت در امر مبادلات مرزی را برای تقویت سیاستهای دولت ضروری دانست و گفت: مبادلات مرزی استان کرمانشاه نیازمند تحقیق و تفحص جدی است تا  سود این مبادلات به جای سوداگران نصیب دولت و مردم مرزنشین شود.
نماینده مردم اسلام‌آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بسیاری از خسارت‌های مبادلات مرزی استان کرمانشاه به ویژه مبادلات سوخت نصیب مرزنشینان استان می‌شود، عنوان کرد: خسارت‌های این مبادلات از جمله تصادف کامیون‌های سوخت در جاده، آلودگی ناشی از آن، از بین رفتن زیرساخت‌های عمرانی منطقه متوجه مردم این استان می‌شود اما سود این مبادلات نصیب عده‌ای خاص می‌شود.
وی عزم تمام مسئولان کشوری را برای برطرف کردن مشکلات معیشتی مرزنشینان ضروری دانست و اظهار کرد: در این اوضاع احتمال وجود فساد وجود دارد که سود فروش این محصولات نصیب دولت و ملت نمی‌شود و تنها مرز‌‌نشینان خسارت‌ها و آفت‌های این مبادلات را تحمل کنند.
فلاحت‌پیشه با اشاره به برخی از گزارشهای تایید نشده در مورد مبادلات مرزی استان کرمانشاه گفت: این امر نشان‌دهنده این است که در این جریانات و سیاست‌ها، تنها عده‌ای خاص که صاحب رانت و سیاست‌های خاص هستند از این مبادلات مرزی استان بهره می‌گیرند و مردم مرز‌نشین از این مبادلات سهمی ندارند.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار