کد خبر: ۳۰۸۹۶۷
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۴ 09 October 2016
مدیرکل محیط‌زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از بیمارستان‌های شهر یاسوج که تخلفات زیست‌محیطی داشته به مراجع قضایی معرفی می‌شود.

به گزارش ایسنا، سید اسدالله هاشمی شنبه، 17 مهرماه در نشست مدیریت پسماند استان افزود: این بیمارستان با ظرفیت 60 تخت ایجاد و به بهره‌برداری رسید اما هم‌اکنون بدون افزایش بهبود سیستم تصفیه فاضلاب و بی‌خطر سازی پسماندهای عفونی اقدام کند با 290 تخت بیمارستانی به مردم خدمات‌رسانی می‌کند که مسئله تخلف زیست‌محیطی است.

وی بیان کرد: مکاتباتی با مسئولان و متولیان این بیمارستان انجام شده اما متأسفانه تاکنون همکاری و اقدامی در این زمینه انجام ندادند بنابراین این بیمارستان به مراجع قضایی معرفی می‌شود.

مدیرکل محیط‌زیست کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در نشست گذشته مدیریت پسماند مصوباتی انجام شده که تاکنون هیچ از این مصوبات اجرایی نشده است.

هاشمی تصریح کرد: آموزش تفکیک زباله از مبدأ توسط صداوسیما، اختصاص زمین توسط شرکت نفت و گاز در منطقه «دژ سلیمان» برای دفن زباله‌های شهر گچساران، مشخص کردن تعرفه حمل پسماند در روستاها و ساماندهی زباله‌هایی که در حوزه روستاها و شهرها نیست توسط بخشداری‌ها ازجمله مصوبات نشست گذشته بوده که تاکنون اجرایی نشده است.

وی ضمن گلایه از عدم همکاری دستگاه‌های استانی در ساماندهی پسماند زباله‌ها بخصوص زباله‌های عفونی بیمارستان‌ها ادامه داد: کاسه صبرمان لبریز شده بنابراین‌ مجبوریم متخلفان و کسانی که با ما همکاری نمی‌کنند را به مراجع معرفی ‌کنیم.

مدیرکل محیط‌زیست کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه علوم پزشکی متولی اصلی مدیریت زباله و مدیریت پسماند است اما متولی اصلی در جلسه حضور ندارد، عنوان کرد: اقدامات شدیدتری نسبت به پسماند زباله توسط محیط‌زیست انجام می‌شود.

هاشمی با اشاره به اینکه در صورت رفع مشکل 24 هکتار زمین منطقه «دوپشته» دشت‌روم شهرستان بویراحمد و ایجاد کارخانه دفن و پسماند زباله مشکلات امحا زباله تا حدودی حل می‌شود، تأکید کرد: دستگاه‌ها نسبت به پسماند و زباله‌های عفونی بیمارستان‌ها حساسیت نشان دهند.

وی مشکل استان در انتقال زباله و رها کردن زباله و نخاله ساختمانی در حاشیه راه‌ها و طبیعت و محیط‌زیست است، اضافه کرد: ازاین‌پس اقدامات شدیدتری در زمینه پسماند و زباله‌های عفونی استان انجام خواهیم داد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار