کد خبر: ۳۱۲۷۲۵
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۳ 17 October 2016
رئیس شورای هیئات مذهبی استان کهگیلویه و بویراحمد از راه‌اندازی دو موکب به منظور خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی توسط گچسارانی‌ها خبر داد.

محمد رمضانی امشب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: بهره‌مندی از ظرفیت‌های مردمی در ارائه خدمات و اسکان به زائران در مراسم پیاده‌روی اربعین به سمت کربلا را در برای امسال در دستور کار قرار داده‌ایم.

رمضانی با اشاره به اینکه پیاده‌روی و همایش بزرگ جهانی سیاسی مذهبی اربعین مسأله بسیار مهمی در دنیای اسلام است، تصریح کرد: این همایش اقتدار مسلمانان است که تک‌تک زائران در آن نقش دارند و باید از تمام توان برای برگزاری با کیفیت آن استفاده شود.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر انجام باشکوه پیاده‌روی اربعین تصریح کرد: این حرکتی مردمی و فرهنگی است که باید با برنامه‌ریزی خوب و ایده‌آل از آن به نحو مطلوب استفاده کرد.

این مسؤول به ظرفیت‌های شهرستان گچساران در اجرای این برنامه معنوی اشاره کرد و گفت: شهرستان گچساران این ویژگی را دارد که بتواند یک موکب را به منظور خدمات‌دهی به زائرین داشته باشد.

رئیس شورای هیئات مذهبی استان، همکاری همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان را در راه‌اندازی این موکب خواستار شد و گفت: این حرکت نیازمند همکاری و اطلاع‌رسانی وسیع و گسترده است.

وی ادامه داد: فرماندار گچساران و شهردار نیز در این زمینه قول همکاری داده‌اند و امیدواریم با پیگیری‌های به عمل آمده بتوانیم هر چه سریع‌تر وارد مراحل اجرایی کار شویم.

رمضانی خاطرنشان کرد: به دنبال آن هستیم که با بسیج کردن همه ظرفیت‌ها و با ساماندهی آن‌ها بتوانیم این موکب را در گچساران مدیریت کنیم.

رئیس شورای هیات‌های مذهبی شهرستان گچساران و استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه شهرستان گچساران روزگاری در دوران 8 سال دفاع مقدس معبر شهدا و رزمندگان بوده است اظهار داشت: با توجه به ویژگی و موقعیت جغرافیایی شهرستان گچساران می‌توانیم میزبانان خوبی برای زائرین کربلای معلی در اربعین 95 باشیم.

وی بیان کرد: هر ساله به دلیل ازدیاد زائران امام حسین(ع) در اربعین، زائران زیادی از شهرستان گچساران برای رسیدن به مرز شلمچه عبور می‌کنند.

رمضانی تصریح کرد: از جمله فعالیت‌هایی که به دنبال آن هستیم بکارگیری سازه‌های مناسب سریع‌النصب جهت ایجاد موکب و امکانات و تجهیزات رفاهی اولیه جهت اسکان و استفاده زائرین در مسیر است.

وی ادامه داد: به دنبال آن ارائه خدمات پذیرایی، تغذیه، ارائه بسته‌های فرهنگی به زائرین اربعین حسینی(ع) از جمله خدماتی است که امیدواریم بتوانیم ارائه دهیم.

رمضانی اظهار داشت: خوشبختانه مردم مومن و ولایتمدار شهرستان گچساران همیشه ثابت کرده‌اند در چنین کارهای فرهنگی به صورت خودجوش وارد صحنه می‌شوند که امیدواریم با اطلاع‌رسانی که صورت می گیرد این بار نیز مردم گچساران در این زمینه پیشقدم باشند.

وی افزود: درست است که همه مردم توان حضور در کربلا را ندارند اما می‌توانند میزبانان خوبی برای زائران میلیونی این حرم نورانی باشند.

رمضانی یادآور شد: به دنبال آن با محوریت فعالان فرهنگی و هیأت‌های مذهبی شهرستان، در مسیر نجف به کربلا نیز موکبی را جهت خدمات‌رسانی به زائرین راه‌اندازی خواهیم کرد.

وی از عموم مردم گچساران دعوت کرد جهت ارائه کمک‌های خود به این دو موکب به دفتری که در مسجد صاحب‌الزمان(عج) گچساران راه‌اندازی شده مراجعه کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار