مهمترین خبرهایی که در میان سایت ها و خبرگزاری های استان تیتر شده اند بصورت یکجا در این بسته خبری انتشار یافته است.
کد خبر: ۳۲۰۱۳۰
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۱ 30 October 2016
تعدد خبرها و منابع انتشار این خبرها گاها باعث می شود که مخاطبان نتوانند به آنچه در پی آن هستند دست یابند و کمبود وقت یکی از دلایلی است که مخاطبان را در پیگیری اخبار مردد می کند.
تابناک کهگیلویه و بویراحمد، سعی دارد مهمترین خبرهای استان را در فواصل زمانی ، در اختیار مخاطبان خود قرار دهد.
پایگاه هوایی اطفای حریق استان در حال احداث
مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد زیر بنای نخستین پایگاه هوایی اطفای حریق استان را 420 متر مربع عنوان کرد و بیان داشت: ساختمان این پایگاه در حال حاضر حدود 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اغلب آتش‌سوزی‌ها در مناطق صعب‌العبور و سخت‌گذر اتفاق می‌افتد و خاموش کردن آنها با مشکلات زیادی همراه است، خاطرنشان کرد: به دلیل همین مشکلات امسال حدود 917 هکتار و 4 هزار و 100 متر مربع از جنگل‌ها و مراتع استان در قالب 71 فقره آتش‌سوزی طعمه حریق شد.
وی ادامه داد: هر چند این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهشی 21 درصدی داشت اما باید جلوی آنها را گرفته و جنگل‌ها و مراتع بکر استان را برای نسل‌های آینده حفظ کنیم.
این مسوول افزود: در همین راستا با شناسایی مناطق بحرانی اقدام به احداث پایگاه هوایی اطفای حریق در استان کرده و کار ساخت نخستین پایگاه هوایی را در منطقه فیروزآباد یاسوج آغاز کرده‌ایم.
بهشتی‌فر، زیربنای نخستین پایگاه هوایی اطفای حریق استان را 420 متر مربع عنوان کرد و بیان داشت: ساختمان این پایگاه تاکنون حدود 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی میزان اعتبار مورد نیاز برای ساخت و تکمیل این پایگاه را یک میلیارد و 500 میلیون تومان عنوان کرد و بیان داشت: تاکنون حدود 180 میلیون تومان برای این پایگاه هزینه شده است.
این مسوول با بیان اینکه وجود چنین مراکزی از نیازهای اساسی برای حفظ منابع طبیعی استان است، یادآور شد: امیدواریم در اعتبارات استانی و ملی سال 95 اعتبار لازم جهت تکمیل و بهره‌برداری از این پایگاه اعلام و تخصیص یابد./فارس
روزانه سه حادثه در شهر یاسوج امداد رسانی می شود
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یاسوج گفت: براساس داده های آماری روزانه سه حادثه در این شهر امدادرسانی می شود.
به گزارش روابط عمومی شهرداری یاسوج، محمد رستمی روز شنبه در جمع مدیران و کارکنان حوزه ایمنی شهرداری یاسوج اظهار داشت: این حوادث شامل آتش سوزی منازل، مزارع، باغ ها، برق گرفتگی، امداد و نجات جاده ای، محبوس شدن در آسانسور، نجات از ارتفاع و چاه، عملیات آبی و غواصی، نشت گاز، گازگرفتگی و اقدام به خودکشی است.
وی گفت: نیروهای واکنش سریع، تیم های امداد ونجات، تیم غواصی، آتش نشانان مجرب با بهره گیری از تجهیزات به آسیب دیدگان این حوادث خدمات رسانی می کنند.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری یاسوج افزود: 729 فقره حوادث و سوانح در هفت ماه نخست سالجاری دراین شهر ثبت شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 69 فقره کاهش یافته است.
رستمی بیان کرد: 85 فقره در سالجاری آتش سوزی مزارع و باغ ها رخ داده که ادامه این روند به دلیل آنکه همه آتش سوزی ها عمدی بوده نگران کننده و نیازمند چاره اندیشی است.
وی افزود : بیشتر آتش سوزی باغ ها و مزارع به دلیل انجام ساخت و ساز درحومه شهر یاسوج رخ می دهد.
رستمی با اشاره به حوادث گرفتاری برخی شهروندان در آسانسورها تصریح کرد : برای کاهش این میزان از حوادث باید بر کار این تجهیزات نظارت بیشتری انجام شود./ایرنا
وزیر دولت احمدی نژاد در یاسوج
مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج از بررسی روند آمریکاگرایی در ایران با سخنرانی سید محمد حسینی وزیر ارشاد دولت دهم در دانشگاه آزاد یاسوج خبر داد.
امین کشاورز با تبریک فرا رسیدن یوم‌الله ۱۳ آبان به همه دانشجویان انقلابی و به خصوص دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج اظهار کرد: ۱۳ آبان یکی از مهم‌ترین روزها در تاریخ ایران اسلامی به شمار می‌رود که از آن به‌‌عنوان انقلاب دوم هم یاد می‌شود.
مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج با بیان اینکه چنین روزی به درستی و به خوبی به‌عنوان روز ملی مبارزه با استکبار نام‌گذاری شده است، افزود: هر ساله باید بهتر از سال قبل این روز بزرگ گرامی داشته شود و بتوانیم از تحولاتی که در این روز صورت گرفته برای بصیرت‌ افزایی در بین قشر دانشجو استفاده کنیم.
کشاورز به برنامه‌هایی که بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی برای این روز در نظر گرفته اشاره کرد و گفت: همانند سایر مردم ایران اسلامی خود را موظف به حضور در راهپیمایی این روز بزرگ می‌دانیم.
این فعال دانشجویی گفت: از دیگر برنامه‌هایی که توسط بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد در نظر گرفته شده بررسی روند تسخیر لانه جاسوسی و همچنین روند مذاکرات کنونی و روند آمریکاگرایی است که با حضور یکی از مهمانان کشوری این برنامه را در دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج خواهیم داشت.
وی گفت: این برنامه روز سه‌شنبه ۱۱ آبان‌ماه جاری از ساعت ۳ بعد از ظهر در سالن ولایت دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج خواهد بود.
کشاورز با بیان اینکه در ۱۰ ماهه گذشته بعد از حوادثی که در دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج رخ داد برنامه‌ای در این دانشگاه برگزار نشده است، افزود: از این پس برنامه‌های متعددی را در دستور کار قرار داده‌ایم./فارس
کهگیلویه و بویراحمدی ها چند نامه به رئیس جمهور دادند؟
دبیر پیگیری مکاتبات سفر ریاست جمهوری به کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۰۴ هزار نامه در سفر دولت به استان جمع‌آوری شد.
عبدالمجید یزدان‌پناه در نشست هماهنگی دستگاه‌ها اقتصادی و بانک‌های استان اظهار کرد: در سفر هیأت دولت به استان ۱۰۴ هزار نامه جمع‌آوری شد.
دبیر پیگیری‌ مکاتبات سفر ریاست جمهوری به کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: از میان بیش از ۱۰۴ هزار نامه جمع‌آوری شده ۲۱ هزار و ۸۰۷ نامه مربوط به دریاف وام بود که به بانک‌های عامل ارجاع داده شد.
وی بیان کرد: از مجموع ۲۱ هزار نامه برای درخواست وام اشتغال و سایر بخش‌ها، ۱۷ هزار مورد به صندوق کارآفرینی امید استان ارجاع داده شده است.
یزدان‌پناه‌ تصریح کرد: ۵ هزار و ۱۰۰ مورد دیگر از نامه‌های دریافت وام در سفر دولت به استان به سایر بانک‎‌های استان ارسال شد که ظرف ۱۰ روز آینده گزارش کاملی از روند وضعیت پرداخت وام‌ها به دفتر ریاست جمهوری ارسال می‌شود./کبنا
 اعلام آمار زوج های جوان در انتظار دریافت وام
استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: ۱۴ هزار زوج جوان در استان در انتظار دریافت وام ازدواج هستند.
سید موسی خادمی ظهر شنبه در نشست شورای هماهنگی مدیران اقتصادی و بانکهای عامل استان، افزود: در مجموع  ۱۹ هزار و ۱۶۰ نفر در استان متقاضی دریافت تسهیلات ازدواج هستند که از این تعداد پنج هزار و ۲۵۲ نفر این وام را دریافت کرده اند.
وی بیان داشت: وام ابلاغی ویژه ازدواج در استان ۹۷ میلیارد تومان است که باید تا پایان ماه جاری به متقاضیان پرداخت شود.
خادمی سهمیه ابلاغی پرداخت وام ازدواج برای بانک ملی را ۲۵ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: سهمیه ابلاغی پرداخت وام ازدواج برای بانک تجارت استان نیز ۱۵ میلیارد ریال است.
وی سهمیه بانک رفاه کارگران را نیز ۱۳ میلیارد تومان و سهمیه بانک صادرات استان را نیز ۱۰ میلیارد تومان عنوان کرد.
خادمی افزود: سهمیه بانک سپه استان نیز در پرداخت وام ازدواج شش میلیارد تومان است.
استاندار تاکید کرد: بانکها باید سهمیه اعتبار ابلاغی و سهمیه اعلام شده خود را پرداخت کنند.
وی افزود: در سفر هیئت دولت به استان موضوع منابع و مصارف بانکهای استان مطرح شد و با توجه به شرایط استان در پرداخت تسهیلات محدودیتی وجود ندارد.
استاندار تصریح کرد: بانکهای عامل در پرداخت تسهیلات در حوزه ازدواج، تولید، سرمایه گذاری و حوزه اقتصادی مشکلی نخواهند داشت./مهر
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار