مدیر کل کمیته امداد: جمعا ۱۴ درصد از جمعیت استان یعنی ۳۹ هزار و ۹۳۹خانوار تحت حمایت و اقشار نیازمند از خدمات کمیته امداد بهره مند هستند.
کد خبر: ۳۲۴۶۰۶
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۶ 06 November 2016
کمیته امداد استان کهگیلویه و بویراحمد به ۳۹هزار و ۹۳۹ خانوار تحت حمایت و اقشار نیازمندخدمات رسانی می کند که بیش از ۲۴ هزار خانوار از آمار تحت پوشش درمناطق محروم با ضریب ۶ ، ۷ و ۸ هستند.

فقر حاکم بر کهگیلویه و بویراحمد شرایط خاص خود را داشته که آثار آن در ابعاد مختلف اجتماعی و اقتصادی کاملا مشهود است، علی رغم تلاش ها و اقدامات همه دولتمردان و دستگاهها به ویژه کمیته امداد در زمینه فقرزدایی و با نزدیک شدن به سال های پایانی دهه چهارم انقلاب به آن افق مطلوب مد نظر مقام عظمای ولایت و در شان یک حکومت اسلامی نرسیده است.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل ازروابط عمومی کمیته امداد امام خمینی کهگیلویه و بویراحمد،، فرید محبی مدیرکل کمیته امداد استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: از آنجایی که یکی از اهداف و اقدامات کمیته امداد تدوین سند کاهش فقر بوده به همین جهت و برای کاهش این موضوع اقدامات متعددی در سطح استان انجام گرفته، لذا عملیاتی شدن این سند با همکاری و مساعدت تمامی دستگاههای اجرایی می تواند گامهای موثری را جهت رسیدن به اهداف اجتماعی ، اقتصادی و... از جمله هم افزایی امکانات، توانمندی ها، منابع و تشریک مساعی بین بخشی ایجاد کند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر کمیته امداد به عنوان یکی از دستگاه های حمایتی، خدمات متعددی از جمله خدمات بهداشتی و بیمه خدمات درمانی، اشتغال و خودکفایی، مسکن و ساختمان، فرهنگی و آموزش، جهیزیه و کمک هزینه ازدواج، حمایت از آسیب دیدگان، حقوقی و قضایی، آزادی زندانیان نیازمند، مددکاری و مشاوره، اکرام و ایتام، پرداخت وام قرض الحسنه، برنامه تامین هزینه های معیشتی و.... در سطح استان بالاخص مناطق محروم دارای ضریب محرومیت بالا به نیازمندان ارائه می دهد.

محبی با بیان اینکه جمعا ۱۴ درصد از جمعیت استان یعنی ۳۹ هزار و ۹۳۹خانوار تحت حمایت و اقشار نیازمند از خدمات کمیته امداد بهره مند هستند، افزود: ۱۴ هزار و ۵۴۰ خانوار زنان سرپرست خانواده به علت فوت سرپرست، ۱۶ هزار و ۵۴۲ خانوار به علت از کار افتادگی و کهولت سن سرپرست ، ۲۴۰ خانوار به دلیل معلولیت سرپرست ، سه هزار و ۶۴ خانوار به دلیل بیماری سرپرست، ۲۲ خانوار بد سرپرست ، هفت خانوار متواری ، ۳۱۸ خانوار سرباز، ۷۴۶ خانوار زندانی، ۱۳۰ خانوار فاقد والدین و تعداد چهار هزار و ۳۳۰ خانوار با سایر شرایط بوده که بیش از ۲۴ هزار خانوار از آمار تحت پوشش درمناطق محروم با ضریب ۶ ، ۷ و ۸ هستند.

مدیرکل کمیته امداد استان کهگیلویه و بویراحمد ۹۰۰ بیمار صعب العلاج ، ۲۵۰۰ کودک دارای سوء تغذیه کمتر از شش سال ، پنج هزار و ۷۹۰ یتیم (تعداد سه هزار و ۱۹۰ از ایتام دارای حامی هستند)، ۹ هزار دانش آموز، دو هزار و ۸۰۰ دانشجو ، همچنین تعداد پنج هزار خانوار نیازمند مسکن و تعداد دو هزار جهیزیه پشت نوبتی را از مهمترین نیازمندی های این نهاد برشمرد.

وی بیان کرد: در حال حاضر مهاجرت های بی رویه از روستا به شهر ، ناکافی بودن منبع درآمد و بیماری از مهم ترین مشکلات مددجویان و غیر مددجویان این استان است که نه تنها در مهاجرت به شهر کمتر نشده بلکه از تولید مایحتاج اولیه فاصله گرفته و بیشتر مصرف کننده شده اند و در افزایش مسائل مختلف حاشیه نشینی نیز موثر بوده اند .

محبی با بیان اینکه به دلیل کم بودن اعتبارات، سطح گسترده متقاضیان نیازمند و تعداد کم خیران -که قریب به ۷۰ درصد آنها برون استانی هستند- مساعدت های کمیته امداد نمی تواند جوابگوی همه درخواستهای مددجویان و دیگر اقشار نیازمند استان باشد، افزود: با توجه به اینکه این استان به دلیل چهار فصل بودن، شرایط مساعد کشاورزی و دامپروری ، قشر جوان و تحصیلکرده، بنیه و اعتقادات مذهبی و.... می تواند به بهره گیری مضاعف از ظرفیتها و در ارتباط متقابل و تعامل با کلیه دستگاهها در جایگاه مطلوب تری قرار گیرد اما با توجه به عدم توان مالی و سرمایه گذار مناسب و اعتبارات جهت سرمایه گذاری در بخش های مختلف فقر بر جامعه حاکم شده است.

وی در پایان تأکید کرد: کمیته امداد ضمن تمرکز بر پیگیری تنظیم سند کاهش فقر در یکی از حوزه های استانداری -به پیشنهاد این اداره کل( معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری)- خواستار تشکیل کارگروه تخصصی سند کاهش فقر است و امید است که با تشکیل این کارگروه بتوانیم گامهای اساسی جهت ریشه کن کردن فقر در استان برداریم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار