مهمترین خبرهایی که در میان سایت ها و خبرگزاری های استان تیتر شده اند بصورت یکجا در این بسته خبری انتشار یافته است.
کد خبر: ۳۲۸۴۹۸
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰ 14 November 2016
تعدد خبرها و منابع انتشار این خبرها گاها باعث می شود که مخاطبان نتوانند به آنچه در پی آن هستند دست یابند و کمبود وقت یکی از دلایلی است که مخاطبان را در پیگیری اخبار مردد می کند.
تابناک کهگیلویه و بویراحمد، سعی دارد مهمترین خبرهای استان را در فواصل زمانی ، در اختیار مخاطبان خود قرار دهد.
ماجرای تغییر نام استان چه بود؟
وقتی در سفر ریاست جمهوری به استان، وی در هنگام گفتن نام کهگیلویه و بویراحمد چنان به زحمت افتاد که بارها و در تکرارهای پی در پی نتوانست ،نام استان را به درستی بر زبان بیاورد ناخواسته به پیشنهاد دهندگان تغییر نام استان کمک کرد.
ماجرای تغییر نام کهگیلویه و بویراحمد که در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان مطرح شد، یکی از خبرهایی بود که بیشترین واکنش ها را در بر داشت و باعث برخی حرف و حدیث ها از پشت پرده بودن دست هایی در این زمینه شده است.
دبیر شورای فرهنگ عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در جلسه روز گذشته شورای فرهنگ عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد موضوع تغییر نام استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
 رضا دهبانی‌پور در حاشیه جلسه روز گذشته شورای فرهنگ عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد که به در دفتر امام جمعه مرکز استان و با حضور استاندار و مدیران عضو این شورا برگزار شد، اظهار کرد: در جلسه شورای فرهنگ عمومی در مورد تغییر نام استان بحث و گفت‌وگو شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در این جلسه دلایل تغییر نام استان مورد بررسی قرار گرفت، اظهار کرد: در پایان این جلسه مصوب شد که در جلسه با حضور آیت‌الله ملک حسینی نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، ائمه جمعه شهرهای دارای فرمانداری و روسای شورای اسلامی شهرستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد و ۲۰ نفر از صاحب نظران که استاندار کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج به نمایندگی از شورای فرهنگ عمومی آنها را معرفی می‌کنند، موضوع تغییر نام استان کهگیلویه و بویراحمد به شور گذاشته می‌شود.
دهبانی‌پور گفت: ۲۰ روز دیگر با حضور آیت‌الله ملک‌حسینی نماینده ولی فقیه استان کهگیلویه و بویراحمد این جلسه برگزار می‌شود.این خبر را بویر نیوز منتشر کرده است.
این مصوبه یک بازیگردانی شخصی است
حسن غفاری ، که از عکاسان برجسته ملی است در این خصوص معتقد است: به طور حتم  پیشنهاد تغییر نام استان طرح و برنامه‌ای کارگردانی شده برای سرگرمی اذهان عمومی و پیش بردن اهداف شخصی دامن زنندگان به این موضوع است.
وی با انتقاد صریح از مباحثی که پیرامون تغییر نام استان کهگیلویه و بویراحمد در شورای فرهنگی عمومی استان مطرح شد، اظهار کرد: گویی برخی بزرگان و فرهنگیان دولتی استان می‌خواهند مانند ابزار و دستگاه‌های چند منظوره عمل کنند و با یک تیر چند نشان را بزنند.
غفاری افزود: امروزه کهگیلویه و بویراحمد شایسته داشتن رتبه‌های بالای بیکاری و آمارهای روز افزون طلاق و سایر مشکلات نیست.
این عکاس برجسته یادآور شد: افرادی که دم از تغییر نام استان می‌زنند به  جای چاره اندیشی برای رفع این معضلات سعی دارند با گرم کردن بازار تغییر نام استان سرپوشی بر کم‌کاری خود بزنند.
وی تصریح کرد: مگر نه اینکه از زمان شکل‌گیری استان کهگیلویه و بویراحمد تاکنون همین مسؤولان همواره بازگو کننده تاریخ و هویت مردم این استان بوده‌اند و آیا اگر همین نام باقی مانده را از استان بگیرند دیگر چیزی برای بازگو کردن دارند؟!
این عکاس حوزه میراث فرهنگی و گردشگری از مسؤولان استانی و فرهنگیان دولتی استان خواست تا از پرداختن به این موضوع بپرهیزند و اگر سعی دارند این کار را دنبال کنند برای کار خود دلایل منطقی و مستدل بیاروند.
غفاری خاطرنشان کرد: این موضوع در سال‌های گذشته نیز مطرح می‌شد و معمولا کسانی که دم از تغییر نام استان می‌زدند تلفظ سخت آن را بهانه تغییر نام می‌دانستند که این موضوع به هیچ وجه قابل قبول نیست.فارس این خبر را منتشر کرده است.
 نقاط حادثه خیز شهر یاسوج اصلاح می‌شوند
محمدعلی جاوید در نشست اعضای ستاد مدیریت بحران شهرداری یاسوج اظهار داشت: پنج نقطه حادثه خیز در یاسوج شناسایی شده و رفع آن در دستورکار قرار گرفته است.
وی با تاکید بر اینکه مقرر شده تعدادی از این نقاط که مشکلاتی را ایجاد کرده تا پایان آبان ماه اصلاح و رفع شود عنوان کرد: نقاط حادثه خیزشناسایی شده در یاسوج شامل خیایان مقابل حسینیه ثارالله، سی‌متری محمود آباد و اکبرآباد است که تا ماه آینده مشکلات آن برطرف می‌شود.
جاوید با اشاره به اینکه شهرداری آمادگی دارد تا همه نقاط حادثه خیز شهر را رفع کند افزود: آن نقاط حادثه خیزی که دارای معارض اجتماعی بوده برای رفع آن نشستی با مالکان آن در شورای اسلامی شهر یاسوج برگزار می‌شود. بویر نیوز این خبر را منتشر کرده است.
دستگیری قاچاقچیان چوب
روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد که 2 محموله چوب و زغال در شهرستانهای لنده و باشت در این استان از سوی ماموران حفاظت این مناطق کشف و ضبط شد.
براساس گزارش روز یکشنبه این روابط عمومی، با توفیف یک دستگاه وانت سایپا در لنده 35کیسه زغال چوب بلوط از این خودرو کشف و متهم با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شد.
براساس گزارش دیگری یک وانت حامل هیزم از سوی نیروی انتظامی و یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان باشت توقیف و متهم برای برخورد قانونی به دستگاه قضایی معرفی شد.
برداشت غیر مجازچوب درختان جنگلی از سوی روستائیان برای تهیه سوخت و زغال کردن برای تهیه مخارج زندگی، حفظ و صیانت از 780هزار هکتار جنگل کهگیلویه وبویراحمد را دچارمشکل کرده است.
فقر و تنگدستی مردمی که در برخی بخش های 17گانه کهگیلویه وبویراحمد تا 30درصد جمعیت زیر پوشش کمیته امداد هستند، تهدیدی جدی برای جنگل های زیبای بلوط است.انتشار این خبر از سوی ایرنا بوده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار