مهمترین خبرهایی که در میان سایت ها و خبرگزاری های استان تیتر شده اند بصورت یکجا در این بسته خبری انتشار یافته است.
کد خبر: ۳۲۹۰۷۸
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۲ 15 November 2016
تعدد خبرها و منابع انتشار این خبرها گاها باعث می شود که مخاطبان نتوانند به آنچه در پی آن هستند دست یابند و کمبود وقت یکی از دلایلی است که مخاطبان را در پیگیری اخبار مردد می کند.
تابناک کهگیلویه و بویراحمد، سعی دارد مهمترین خبرهای استان را در فواصل زمانی ، در اختیار مخاطبان خود قرار دهد.
انتقاد از کم لطفی مسئولان استان نسبت به شوراها
رئیس شوراهای اسلامی کهگیلویه و بویراحمد وظیفه نظارتی مجموعه شورایی را از وظایف شورا برشمرد و تصریح کرد: این نقش به منزله دخالت نابجا تلقی نشود.
وی با بیان اینکه ورود به مسایل اجرایی و جایی که خلاف اهداف و وظایف شورایی است جایز نیست، گفت: نظارت شورا فقط منحصر در شهرداری نیست شورا در امورات مختلف دستگاه‌ها می‌تواند نظارت لازم را داشته باشد.
فارس نوشت:محمدخانی در دومین نشست مشترک شوراهای اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با رؤسای شوراهای شهر و شهرستان‌های کهگیلویه بزرگ تأکید کرد: شورا مدیریت شهری را در رفع مشکلات کمک کند و شهردار هم نباید از این تعامل و کمک سوءاستفاده داشته باشد.
وی ارتباط سه جانبه شورا با مردم، مسؤولان و شهرداری را لازم خواند و افزود: مادامی که شورا بتواند هم به مشکلات مردم آگاه باشد و هم واسطه بین مردم و مسؤولان باشد می‌تواند توفیق لازم را در راستای اهداف ترسیم شده کسب کند.
محمدخانی همچنین از کم لطفی مسؤولان استانی به شورها انتقاد کرد و با بیان اینکه شوراها می‌توانند یک مبلغ برای عملکرد مسؤولان به مردم باشند گفت: انتظار داریم مسؤولان شوراها را دریابند.
این مسؤول افزود: نمایندگان مردم در مجلس هم به شوراها چه روستایی و شهری اهمیت دهند وقتی وارد حوزه انتخابیه می‌شوند مشکلات مردم را از منتخبان شوراها جویا شوند.
راهکار استاندار برای جنجال تغیر نام استان
موضوع تغییر نام استان طی این دو روز چنا استان را به خود مشغول کرده است ، که هر روز و هر ساعت برخی سایت ها به انعکاس مطلب در این زمینه می پردازند. اما در این میان سید موسی خادمی استاندار استان کهگیلویه و بویراحمد در رابطه با بحث تغییر نام استان راهکاری را مشخص کرده است تا نشان دهد که چندان به کنار گذاشتن این طرح تمایل ندارد. دکتر خادمی گفت: استان مدت هاست درگیر این مسئله است و طبیعی است که مخالف و هم موافق هایی داشته باشد لذا اگر کاری قرار است انجام شود باید انجام بگیرد.
خادمی در ادامه گفت: مشکل این است که در بیرون از استان به خاطر تلفظ بد و گاهی هم در نوشتن و مشابهت با اسم چند استان دیگر و حتی در بین مدیران ارشد استان نیز اتفاق می افتد و این تغییر نام می تواند بهانه ای برای بازیابی خود استان نیز باشد.
خادمی افزود: در این رابطه مقالات زیادی چاپ شده و افرادی نیز اظهار نظر کردند و اگر استدلال های محکمی آورده شود که تغییر نام استان به ضرر استان خواهد شد قطعا در جلسه بعد این شوره بحث را خاتمه خواهیم داد.
وی در ادامه گفت: یک ماه پیش نامه ای برای وزیر محترم کشور تنظیم و ارسال شد که در محتوای نامه آورد شد  این موضوع در استان هم موافق و هم مخالفت هایی دارد که می تواند به همه پرسی گذاشته شود و در کنار صندوق انتخابات ریاست جمهوری و شورای آینده، صندوقی به عنوان تغییر نام استان تعبیه شود که البته فعلا در حد یک پیشنهاد است و قطعا برای عملی شدن این موضوع از صاحبنظران،دانشگاهیان،نخبگان و متخصصان دعوت می شود تا در این رابطه بحث و گفتگو کنند و بعد نتیجه گیری شود.
شهرستانی که 250درصد رشد خرید گندم داشته است
علی پوزش در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شهرستان کهگیلویه در سال زراعی 94 و 95 از لحاظ خرید گندم مازاد بر مصرف کشاورزان مقام اول در استان کهگیلویه و بویراحمد را کسب کرد.
فرماندار شهرستان کهگیلویه با بیان اینکه امسال از سطح  30 هزار و 500 هکتار برداشت گندم داشتیم، گفت: از این مقدار سطح زیر کشت گندم در شهرستان کهگیلویه 27  هزار هکتار گندم دیم و سه هزار و 500 هکتار گندم آبی بود.
تسنیم از قول پوزش نوشت: امسال کشاورزان شهرستان کهگیلویه 19 هزار و 200 تن گندم مازاد بر مصرف خود را به مراکز خرید گندم فروختند و از این لحاظ رتبه اول را در استان کسب کردند.
پوزش با بیان اینکه از این مقدار گندم 2 هزار و 200 تن بذر مادری اصلاح شده است، عنوان کرد: این مقدار گندم خریداری شده نسبت به سال زراعی 93 و 94 که نزدیک به 7 هزار تن بوده بیش از 250 درصد افزایش داشته است.
فرماندار کهگیلویه با بیان اینکه تمام مطالبات شهرستان کهگیلویه بابت خرید گندم مازاد بر مصرف کشاورزان پرداخت شده، افزود: این مقدار گندم خریداری شده بیش از 20 میلیارد و 400 میلیون تومان برای کشاورزان کهگیلویه سودآوری داشته است.
اولین کاندید شورا در یاسوج اعلام حضور کرد
اولین کاندیدای انتخابات شورای شهر یاسوج آمادگی خود را در انتخابات سال ۹۶ اعلام کرد.
سعید نظری معروف به جنگلبان بویراحمد در انتخابات شورای شهر یاسوج حضورش را در انتخابات سال۹۶ اعلام کرد.
مهندس سعید نظری ریس سابق منابع طبیعی شهرستان بویراحمد که به جنگلبان مشهور است برای حضور در انتخابات اردیبهشت ۹۶ شورای شهر یاسوج اعلام آمادگی کرده است.
فصل امید نوشت :سعید نظری داری کارشناسی ارشد حقوق و از کارشناسان مطرح در حوزه حقوق شهروندی است .
وی همچنین سردبیر اولین نشریه استانی زاگرس نیز است.
نظری نیاز امروز شهر یاسوج به ایجاد فضاهای زیست محیطی و گردشگری و دفاع از حقوق مردم در برابر مشکلات شهری از دلیل حضور خود در شورای شهر اعلام کرده است.
کلنگ زنی یا قیچی افتتاحیه؟
در راستای کارهای زیربنایی شهرداری یاسوج، کلنگی نمایشگاه‌های دائمی با حضور استاندار، معاونین و جمع زیادی از مسئولان استانی و شهرستانی به زمین زده شد تا یکی از نیازهای دیگر شهروندان مرتفع شود.
از نکات جالب این مراسم کلنگ‌زنی، شروع عملیات فیزیکی این نمایشگاه از قبل بود که گویا شهرداری نمی‌خواست زمان را برای انجام آن از دست بدهد؛ بنابراین مراسم کلنگ‌زنی در کنار دیوارهایی برگزار شد که چند روزی است بالا آمده بودند تا نوید اتمام به موقع این پروژه را بدهند.
موضوعی که استاندار کهگیلویه و بویراحمد امروز پیرامون آن گفت: با جدیت و قول آقای شهردار کلنگ امروز حکم قیچی را دارد و امیدوارم طبق وعده، این نیاز مهم شهر، تا پایان سال تحویل مردم داده شود.ریواس جنوب این خبر را منتشر کرده است.
مردم در پی شغل دولتی نباشند
معاون امور اقتصادی استاندار کهگیلویه وبویراحمد بر لزوم اصلاح فرهنگ کار در استان تاکید کرد و گفت: مردم به دنبال شغل های دولتی نباشند چراکه دولت درحال  کوچک سازی است و باید فرهنگ کار و گرایش به شغل های غیردولتی توسط تشکل های مردم نهاد تبیین شود.
وی با اشاره به رفع محدودیت های اقتصادی در کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: اختصاص ۱۴۰ میلیارد تومان یارانه به عنوان سود بانکی در سفر ریئس جمهور به استان موجب رفع محدودیت های اقتصادی شده است.
محنایی بیان کرد: در سال گذشته به لحاظ نرخ بیکاری رتبه آخر کشور را داشتیم اما در بهار امسال رتبه ۲۸ نرخ بیکاری را کسب کرده ایم .
وی با بیان اینکه در تابستان جاری هم رتبه دهم کشور رادر بیکاری داشتیم که این آمار در نوسان است، عنوان کرد: تاثیرات فصلی شغلی در کاهش این آمار نقش داشته است.
معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه وبویراحمد اضافه کرد: کارآفرینان و سرمایه گذاران از فرصت ایجاد شده در طرح های صنعتی، گردشگری، کشاورزی و تعاونی برای اشتغال زایی استفاده کنند.
تغییرات مدیریتی بی سر و صدا در شهرستان چرام
موسی خادمی استاندار کهگیلویه وبویراحم با بیان  اینکه تا پایان دولت یازدهم و در چند ماه باقی مانده، باز هم در استان شاهد تغییرات مدیریتی باشیم می گوید که تغییر مدیران یک کار معمولی است که انجام می شود؛ البته تغییر لزوما کارخوبی نیست، اگرتبدیل به اَحسن بشود،کارخوبی است.
 پایگاه خبری چرام نوشت:ما در شهرستان  چرام نیز مدیرانی را مشاهده می کنیم که در طی ماه های اخیر یکی پس از دیگری کوچ کرده اند.این مدیران یا به مناطق دیگری انتقال یافته یا از شهرستانی دیگر وارد چرام شده اند.
 از جمله این مدیران که طی چند ماه منتقل شده اند،می توان به اداره دادگستری،ارشاد اسلامی،راه و شهرسازی،فنی و حرفه ای و غیره اشاره نمود.
 همچنین از دیگر جابجایی مدیران می توان به  مسئول راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان چرام اشاره کرد که صبح دیروز در سکوت خبری منصوب گردید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار