کد خبر: ۳۳۹۷۳۶
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲ 07 December 2016
همایش استانی یاوران وقف در امامزاده شاهزاده حسین(ع) شهرستان ساوجبلاغ برگزار شد.
به گزارش روز پلاس، در بخشی از این همایش حجت‌الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور طی سخنانی اظهار داشت: یکی از تعالیم دین مبین اسلام، حمایت از نیازمندان و کمک به مستمندان است.

وی افزود: سخاوت از جمله ویژگی‌های یک انسان متعالی و کمال‌یافته است و انسان‌هایی که به این درجه از رشد معنوی و فکری می‌رسند، همواره به دنبال کمک به نیازمندان و دستگیری از مستمندان هستند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور تصریح کرد: انسانی که به تکامل فکری و روحی نرسیده، تصور می‌کند که دنیا فانی نیست و تمام مال و اموالی که دارد، تنها متعلق به او است و تا ابد می‌تواند از آن استفاده کند.

شرفخانی گفت: این در حالی است که هیچ کس نمی‌تواند ذره‌ای از مال دنیا را با خود و پس از مرگ به آن دنیا ببرد و این تفکر غلط بزرگ‌ترین بدبختی بشریت است.

وی بیان داشت: دین مبین اسلام برای حمایت از مستمندان و دستگیری‌ از نیازمندان راهکارهای مختلفی را بیان کرده که یکی از ارزشمندترین آنها، فرهنگ وقف است.

لازم به توضیح است، در بخشی از این همایش مهران رجبی بازیگر توانمند سینما و تلویزیون و از جمله هنرمندان طنزپرداز و محبوب کشورمان یک اقدام ارزشی و معنوی زیبا از خود به نمایش گذاشت. رجبی قطعه زمینی به ارزش بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال را وقف کرد.

رجبی با اشاره به عمل خداپسندانه خود گفت: این زمین به من از پدر و مادر به ارث رسیده و با وقف، آن مالی که آنها برای من گذاشته بودم را صرف اموری کردم که خیر و برکتش برای والدینم باشد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار