این جشنواره به مناسبت روز جهانی داوطلب که با شعار توسعه مشارکت داوطلبان سلامت در پیشگیری از بیماریهای غیر واگیر نام گذاری شده است
کد خبر: ۳۴۱۹۷۰
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۹ 11 December 2016
در سالهای اخیر موضوع ارتقاء سلامت با تاکید بر نقش مردم در دنیا توسعه ، ضرورت و مقبولیت بیشتری پیدا کرده است و انتظار جهانی از همه کشورها آن است که زمینه سهیم بودن مردم در سلامت و مشارکت در همه مراحل ارائه خدمات بهداشتی را فراهم کنند.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد،با توجه به اینکه روز جهانی داوطلب سلامت در ایران مورد توجه است ، جشنواره غذایی در مرکز خدمات جامع سلامت چرام  برگزار شد.
این جشنواره غذایی ، به مناسبت روز جهانی داوطلب سلامت ، با شرکت داوطلبین سلامت شهرستان چرام برگزار شد.

مهندس افشین اقبال پناه کارشناس مسئول گسترش شبکه بهداشت درمان چرام گفت : این جشنواره به مناسبت روز جهانی داوطلب ( 15 آذرماه ) که با شعار توسعه مشارکت داوطلبان سلامت در پیشگیری از بیماریهای غیر واگیر نام گذاری شده است و در راستای برنامه های پیش بینی شده با حضور تعدادی از داوطلبین سلامت مرکز خدمات جامع شهری چرام برگزار شد و در این جشنواره به تعداد 10 نفر از دواطلبین شرکت کننده هدایایی به رسم یادبود اهداء گردید .
 
 روز جهانی دواطلب سلامت
 با توجه به تایید اعلامیه آلماآتا در سال 1978 بر مشارکت مردم و تاکید بر نقش آن در کمک به سیستم خدمات بهداشتی درمانی و تعبیر سازمان جهانی بهداشت از مشارکت مردم در توسعه به عنوان روندی که مردم باید از حق خود برای ایفای نقش فعال در توسعه خدمات سلامت استفاده کنند و فعال کردن اجرای خدمات بهداشتی در شهرها سبب شد مسئولان وقت وزارت بهداشت و درمان ، طرح رابطان بهداشت (داوطلبان سلامت ) در کشور را اجرا کنند .

این طرح از سال 1369 به اجرا درآمد و با استقبال خوبی مواجه و با بهداشت آغاز شد ولی هم اکنون داوطلبان سلامت ، خدمات و فعالیتهای ارزنده دیگری نیز انجام می دهند . مثلاً در انجام فعالیتهای پژوهشی همکاری می کنند برای توسعه و عمران و آبادانی محله های خود فعالیت می کنند با ایجاد تعاونی ها و صندوق های قرض الحسنه برای رفع مشکلات اقتصادی خانواده های تحت پوشش همت می گمارند و با همکاری داوطلبانه و مشارکت در طراحی ، برنامه ریزی و اجرای برنامه ها ، مسئولیت بیشتری می پذیرند و با تمرین و آموختن بر توانمندیها و اعتماد به نفس خود می افزایند 

خبر : منیر تقی زاده
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار