دادستان شهرستان چرام: پرونده‌ای رسیدگی و رای صادر شده و پنج نفر نیز به ۲ سال حبس محکوم شدند، اما مدیرکل محترم نامه نوشته که ما نسبت به این ۵ نفر اعلام رضایت می‌کنیم.
کد خبر: ۳۴۹۶۲۰
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۰ 26 December 2016
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، در نشست صیانت از حقوق بیت‌المال شهرسان چرام ، مولایی دادستان این شهرستان به نکاتی اشاره کرد ، که نشان از برخی سهل انگاری ها در میان برخی مدیران کل دارد.
احمد مولایی طی سخنانی در این نشست به صراحت از مدیر کل میراث فرهنگی انتقاد کرده و گفت : یکی از مشکلات ما با اداره کل میراث فرهنگی این است که مدیرکل به رئیس کل دادگستری استان نامه نوشته تا نسبت به حفاری‌های انجام شده قاطعیت به خرج داده شده و برخورد شدیدتر صورت گیرد ولی پرونده‌ای رسیدگی و رای صادر شده و پنج نفر نیز به ۲ سال حبس محکوم شدند، اما مدیرکل محترم نامه نوشته که ما نسبت به این ۵ نفر اعلام رضایت می‌کنیم.

وی خطاب به این مسئول گفت: شما مدیر کل هستید و انتظارات که به عنوان متولی وحافظ آثار ملی نسبت به افرادی که به آثار ملی تعرض می‌کنند حساس باشید زیرا این اعلام رضایت وظیفه شما را زیر سوال می‌برد.
فارس از قول مولایی نوشت:حفاری غیرمجاز، تعرض به بیت‌المال است که در صورت مشاهده این موارد، برخورد لازم و اقدامات قانونی انجام می‌شود و توقع ما از مسئولان اینست که به جای اخلال در روند رسیدگی به این پرونده ها ،دستگاه قضایی را حمایت کنند.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سخنان صریح و بی پرده ی دادستان چرام ، نشان دهنده ی این موضوع است که متاسفانه برخی مسئولین استانی در خصوص رعایت موارد قانونی چندان جدی نیستند و نامه نگاری های آن ها به دستگاه قضا به نوعی از سر رفع تکلیف است.
حال باید دید مدیر کل میراث فرهنگی ، چه جوابی برای این انتقاد صریح دادستان ، شهرستان چرام دارد ؟ چرا که افکار عمومی در این خصوص ، خواستار توضیح است!
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار