5 سال از زمان اجرای طرح هوشمندسازی مدارس در گلستان می‌گذرد اما فقط 164 مدرسه از مجموع 1200 مدرسه ابتدایی گلستان هوشمندسازی شده است.
کد خبر: ۳۵۰۳۱۴
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۸ 28 December 2016
شیوا قنبری در همشهری نوشت: اداره آموزش‌ وپرورش گلستان همچنان گرفتار کمبود اعتبار در بخش‌های آموزشی است و تعداد زیادی از مدارس هنوز نوسازی و تجهیز نشده‌اند.
اجرا شدن طرح هوشمندسازی برای همه مدارس استان گلستان کمی دور از واقعیت به نظرمی‌رسد؛ از سوی دیگر شیوه‌های آموزش با تخته‌های هوشمند و آنلاین بودن همزمان مدارس و شیوه‌های تدریس معلمان، کمبود تخته هوشمند در کلاس‌های این مدارس ونحوه تدریس با این وسایل از دیگرنکاتی است که هنوز هم به گفته برخی کارشناسان حوزه آموزشی، معلمان، مدیران و تعداد زیادی از والدین با آن آشنایی ندارند.

20 میلیون تومان هزینه هوشمند‌سازی هر مدرسه
اگرچه معاون آموزشی ابتدایی آموزش وپرورش استان گلستان از تخصیص 6 میلیارد ریالی برای هوشمند‌سازی مدارس تا پایان سال تحصیلی جاری خبر داده است اما به گفته همین مسئول چنانچه کمک والدین دانش آموزان نبود، همین تعداد مدرسه نیز به دلیل تخصیص اندک اعتبارها در سال گذشته زیر پوشش این طرح قرار نمی‌گرفتند.
'سیده هما عقیلی' به همشهری گفت: اگر چه مدارس با نام دولتی اداره می‌شوند اما به دلیل مشکل اعتباری و کمبود بودجه در سرانه‌های آموزشی به اجبار باید از توان خانواده‌ها در تجهیز و به روز کردن مدارس استفاده کنند.
مدارس دولتی استان گلستان در رویای تدریس الکترونیکی
به گفته تعدادی از والدین دانش‌آموزان با توجه به نصب تخته ‌الکترونیکی در برخی مدارس، هنوز آموزشی به فرزندان آنان با این تخته‌ها داده نشده است و مدارس غیرانتفاعی در اجرای این طرح پیشروتر بوده‌اند.
یک کارشناس‌ آموزشی با انتقاد از شیوه اجرای طرح هوشمندسازی در مدارس استان گلستان گفت: هوشمندسازی به معنای نصب یک تخته‌الکترونیکی در مدارس نیست و باید قبل از اجرا‌شدن طرح، زمینه‌های استفاده از آن برای دانش‌آموزان، معلمان، مدیران و خانواده‌ها فراهم شود و آنها با نحوه استفاده از تدریس الکترونیکی آشنا شوند.
'وحید کریمی' افزود: در طرح ارائه شده از سوی وزارت آموزش وپرورش، قراربود هوشمندسازی از طریق تخته‌الکترونیک و اعطای تبلت به هریک از دانش‌آموزان انجام شود که اکنون در همین تعداد مدارس هوشمند استان، نه فقط برای هردانش‌آموزان تبلتی در نظر نگرفته‌اند، بلکه برخی معلمان یا توانایی استفاده از تخته هوشمند را ندارند یا به دلیل کمبود امکانات و آشنا نبودن دانش‌آموزان ابتدایی به این شیوه تدریس دچار مشکل شده‌اند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار