کارشناس هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت:با عبور جریانات ناپایدار از آسمان افت شدید دما امشب و فردا استان و کاهش رطوبت دما هوای استان 8 تا 10درجه کاهش می یابد.
کد خبر: ۳۶۹۲۰۵
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۳ 29 January 2017
پس از مدت ها استان  شاهد بارش های خوبی بود. این بارش ها که موجب خوشحالی زاید الوصف مردم و مسئولین شده بود ، تمام فضای استان را زیر چتر خود برد تا کشاورزان به سال زراعی خود امیدوارتر باشند.
کارشناسان هواشناسی در این خصوص آمار و ارقام بارش ها را اینگونه اعلام کردند:  میزان بارش باران تا ساعت 6 و 30 دقیقه امروز در لنده 56، سی سخت 38/2، قلعه رئیسی 25، یاسوج 44/1، باشت 21/5، سرفاریاب 26، لیکک 9/8، دوگنبدان 6/5، دهدشت 18/2 و چرام 15 میلی متر گزارش شده است.
در بارندگی های های اخیر در گردنه‌های بابا حسن کاکان در بویراحمد 40 سانتی متر و در گردنه بیژن در شهرستان دنا 45 سانتیمتر برف بارید.
با احتساب بارش های اخیر میزان بارندگی این مدت یاسوج 195میلی متر بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 184میلی متر کاهش داشته و بارندگی در دو گنبدان مرکز شهرستان گچساران نیز 111میلی متری بوده که 132میلی متر کاهش یافته است.
 میزان بارندگی سال زراعی دهدشت 193میلی متر و میزان کاهش آن  202میلی متر، بارندگی لیکک 149میلی متر و کاهش آن  209میلی متر و بارندگی دشت امامزاده جعفر گچساران  109میلی متر و کاهش آن نسبت به مدت سال گذشته 189میلی متر اعلام شده است.
افت شدید دما و یخبندان
کارشناس هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت:با عبور جریانات ناپایدار از آسمان افت شدید دما امشب و فردا استان و کاهش رطوبت دما هوای استان 8 تا 10درجه کاهش می یابد.
ولی بهره مند افزود:به علت شدت افت دما امکان یخ زدگی لوله های آب وجود دارد، ضروری است مردم در این خصوص اقدامات ایمنی را انجام دهند.
ورود سامانه بارشی جدید از روز سه شنبه
بهره مند ادامه داد:این روند تا روز سه شنبه با ورود سامانه جدید بارشی به استان ادامه دارد.
وی گفت:از سه شنبه شب با ورود سامانه بارشی بارش برف و باران در استان آغاز که تا چهارشنبه ادامه دارد.
کارشناس اداره کل هواشناسی استان ادامه داد:در24ساعت گذشته شهر سی سخت با دمای یک درجه سانتیگراد سردترین و امامزاده جعفر گچساران با دمای 16 و6دهم سانتیگراد گرم ترین نقطه استان بودند.
تصاویر تکمیلی از بارش برف در منطقه دشتروم بویراحمد
 
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار