مدیر کل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد، فقرزدایی را از موضوعات و موارد مهم و مورد توجه این نهاد عنوان کرد و افزود: علی‌رغم همه مشکلات تاکنون تمامی تلاش خود را جهت محقق شدن این هدف به کار گرفته‌ایم
کد خبر: ۳۶۹۹۹۰
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۰ 31 January 2017
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی کهگیلویه و بویراحمد، گفت: کاهش شاخصه‌های فقر در جامعه از اهداف مهم کمیته امداد است.
فرید محبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج، اظهار کرد: کمیته امداد یکی از نهادهای مهمی است که با هدف حمایت از خانواده‌های نیازمند، زنان فقیر و کاهش محرومیت در جامعه تاسیس شده است.

مدیر کل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد، فقرزدایی را از موضوعات و موارد مهم و مورد توجه این نهاد عنوان کرد و افزود: علی‌رغم همه مشکلات تاکنون تمامی تلاش خود را جهت محقق شدن این هدف به کار گرفته‌ایم.

وی توسعه فرهنگی و اشتغال را از عوامل مهم در کاهش محرومیت هر جامعه دانست و بیان کرد: با توجه و توسعه این عوامل می‌توان خانواده‌ها را خودکفا کرده و محرومیت را کاهش داد.

این مسوول با اشاره به خدمات و اقدامات انجام شده برای توسعه اشتغال و کاهش محرومیت در استان، گفت: تاکنون تسهیلات اشتغال‌زایی زیادی برای محقق شدن این هدف به افراد تحت پوش این نهاد پرداخت شده است.

محبی با اشاره به تعداد خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد استان، گفت: در حال حاضر حدود 32 هزار خانوار تحت پوشش این نهاد حمایتی هستند.

مدیر کل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد، با بیان اینکه 14 هزار و 550 زن سرپرست خانوار در استان شناسایی شده‌اند، گفت: حدود 45 درصد از افراد تحت پوشش این نهاد را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند.

وی توانمندسازی افراد تحت پوشش را از دغدغه‌های مهم مسؤولان کمیته امداد عنوان کرد و بیان داشت: تاکنون دوره‌های متعدد آموزشی در رشته‌های مختلف در راستای تحقق این هدف در استان برگزار شده است.

این مسوول تلاش برای کاهش شاخصه‌های فقر در جامعه از دیگر اهداف مهم کمیته امداد بیان کرد و یادآور شد: این نهاد در تلاش است با توانمندسازی افراد برای آنها اشتغال ایجاد کرده و کاری کند تا خانواده‌ها ضمن خودکفا شدن و از چرخه حمایتی خارج شوند.

محبی با اشاره به وجود آسیب‌های اجتماعی متعدد در دنیای امروز، گفت: زنان سرپرست خانوار مهم‌ترین قشر در معرض این آسیب‌ها هستند که باید به صورتی ویژه مورد توجه قرار گرفته و با برگزاری دوره‌های آموزشی، توانمندسازی، فراهم کردن زمینه ایجاد اشتغال سالم و حمایت از آنها کاری کنیم تا از این آسیب‌ها و عواقب ناشی از آنها دور بمانند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار