مدیر کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد از ورود سیستم دوم بارش زای قوی در پایان تعطیلات نوروزی به جو استان خبر داد و گفت: از بعد از ظهر سیزدهم و یا چهاردهم فروردین سیستم بارشی قوی وارد استان می شود.
کد خبر: ۳۹۸۷۴۶
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۹ 25 March 2017
در حالی که تعطیلات نوروزی امسال ، با بارش های پر حجمی همراه بوده و به قول معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگلیویه و بویراحمد بارش باران از روزهای پایانی سال 95 تاکنون سبب شده که میزان اقامت مسافران و گردشگران این استان در نوروز سال جاری نسبت به مدت مشابه پارسال حدود 15 درصد کاهش یابد ، نقشه های پیش یابی و آخرین گزارش های کارشناسان هواشناسی  خبر از ورود دو سامانه ی بارشی در روزهای مانده به پایان تعطیلات جو استان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ،مدیر کل هواشناسی استان از ورود سامانه بارشی اول طی روزهای چهار شنبه و پنج شنبه هفته جاری به استان خبر داد و گفت: با بررسی نقشه ها ومدل های پیش بینی با ورود سیستم ضعیفتر نسبت به سامانه فعلی حاکم بر جو استان احتمالا در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه بارش هایی در استان را شاهد خواهیم بود.

شکوهی از ورود سیستم دوم بارش زای قوی در پایان تعطیلات نوروزی به جو استان خبر داد و گفت: از بعد از ظهر سیزدهم و یا چهاردهم فروردین سیستم بارشی قوی وارد استان می شود.
مدیر کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد در خصوص بارش های سیستم اخیر گفت: لنده با ۱۵۳ میلی متر بارش رکورد دار بارش ها از ابتدای سال جاری در استان است.
فرج الله شکوهی بعد از ظهر شنبه در نشست فوق العاده ستاد خدمات سفر استان افزود: از ابتدای سال جدید در دوگنبدان ۳۹.۱ دهم میلی متر، لیکک ۱۲۴.۳ دهم میلی متر، یاسوج ۹۱.۲ دهم میلی متر، سی سخت ۹۰ میلی متر، دهدشت ۱۳۹ میلی متر و لنده ۱۵۳ میلی متر بارندگی ثبت شده است.

وی با بیان اینکه میانگین بارندگی های استان تا امروز ۲۹۷.۹ دهم میلی متر است تاکید کرد: طی سال گذشته و در مدت زمانی مشابه امسال ۳۸۳.۹ دهم میلی متر باران در استان باریده است.
 جلوه هایی از زیبایی و ترس از خشم طبیعت 
طی چند روز اخیر با بارشهای خوبی که در استان در جریان بوده است , علاوه بر جاری شدن سیلاب هایی در مناطق مختلف ، سرسبزی و طراوت بهاری و جاری شدن بیشتر چشمه ها ، رودخانه ها و آبشارهای فصلی ، جلوه ای زیبا همراه با ترس بوجود آمده است . البته عمده ی این بارش ها در مناطق گرمسیری استان جلوه گری می کند که طبیعت زیبا و سرسبزی را نمایان کرده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار