مدیر شبکه بهداشت و درمان چرام: کارگاه آموزشی خدمات نوین سلامت با حضور 70 نفر از کارشناسان ستادی، پزشکان، کارکنان مراکز خدمات جامع سلامت، بهورزان و مراقبین سلامت خانواده در سالن اجتماعات شبکه بهداشت درمان چرام برگزار شد.
کد خبر: ۴۰۹۹۴۴
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۳ 18 April 2017
با هدف اجرای یکی از برنامه های 15 گانه طرح تحول نظام سلامت و ادغام برنامه پیشگیری و کنترل بیماری های غیر واگیر در نظام شبکه ، کارگاه آموزشی در شبکه بهداشت و درمان شهرستان چرام برگزار شد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، مدیر شبکه بهداشت و درمان چرام از برگزاری کارگاه خدمات نوین سلامت جهت کارشناسان ستادی، پزشکان، کارکنان مراکز خدمات جامع سلامت، بهورزان و مراقبین سلامت در سالن اجتماعات این شبکه خبر داد.
 
 مهندس مسعود احتشامی گفت: کارگاه آموزشی خدمات نوین سلامت با حضور 70 نفر از کارشناسان ستادی، پزشکان، کارکنان مراکز خدمات جامع سلامت، بهورزان و مراقبین سلامت خانواده در سالن اجتماعات شبکه بهداشت درمان چرام برگزار شد.
مهندس احتشامی با اشاره به بالا بودن بار مرگ و میر بر اثر بیماریهای غیر واگیر در چند سال اخیر در ایران عنوان کرد: در این طرح از منظر چهار بیماری قلبی عروقی، دیابت، بیماریهای تنفسی و سرطان جمعیت تحت پوشش 30 تا 70 غربالگری می شوند.
ضمنا چهار عامل خطرآفرین این بیماری در افراد نظیر کم تحرکی، تغذیه نامناسب، مصرف دخانیات و الکل نیز مورد ارزیابی قرار می گیرد.
بنابر این گزارش ، در ادامه این کارگاه مدرسین در زمینه سلامت روان، ارزیابی خطر بیماریهای قلبی- عروقی، فشار خون و دیابت، ایدز و بیماریهای آمیزشی و بهداشت محیط مطالب آموزشی را برای حاضرین ارائه دادند.

گزارش و عکس؛ منیر تقی زاده
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار