مدیر شبکه بهداشت و درمان چرام در این نشست با اشاره به اهمیت بیماری تب کریمه کنگو، گفت: دام های آلوده به ویروس تب کریمه کنگو هیچ گونه علائم بالینی و ظاهری ندارند.
کد خبر: ۴۳۵۲۲۲
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۲ 03 June 2017
نشست پیشگیری از تب کریمه کنگو با حضور سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان، معاون فرماندار و جمعی از مسئولان در سالن کنفرانس شبکه بهداشت و درمان چرام برگزار شد.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در این نشست، گفت: به منظور پیشگیری از عامل انتقال بیماری تب کریمه کنگو، خدمات گسترده بهداشتی در سطح استان در نظر گرفته شده است.

برگزاری نشست پیشگیری از تب کریمه کنگو در چرام

دکتر ابراهیم نعیمی در ادامه با اشاره به برنامه های در دست اجرا در زمینه پیشگیری از بیماری تب کریمه کنگو افزود: آموزش چهره به چهره به قصابان در محل کار یا کشتارگاه، نصب پوسترهای آموزشی در مکان های پر رفت و آمد و محل کشتار دام ها، سم پاشی در محوطه سالن و درب های ورودی کشتارگاه ها، برخورد قانونی با کشتارگاه های غیر مجاز و عرضه ی دام در محل های غیر قانونی از جمله این برنامه ها است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان چرام نیز در این نشست با اشاره به اهمیت بیماری تب کریمه کنگو، گفت: دام های آلوده به ویروس تب کریمه کنگو هیچ گونه علائم بالینی و ظاهری ندارند.

مهندس مسعود احتشامی افزود: شروع فصل گرما باعث ایجاد شرایط مناسب جهت رشد و تکثیر کنه که عامل انتقال بیماری تب کریمه کنگو از دام به دام و انسان می شود که باید در این زمینه اقدامات لازم انجام شود.

به گزارش وب دا: نشست پیشگیری از تب کریمه کنگو در شهرستان چرام با حضور سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان، معاون فرمانداری، رئیس دامپزشکی شهرستان و جمعی از مسئولین استانی و شهرستان در سالن کنفرانس شبکه بهداشت و درمان چرام برگزار شد.

خبر؛ منیر تقی زاده

برگزاری نشست پیشگیری از تب کریمه کنگو در چرام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار