عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، گفت: در ماه رمضان دست و پای شیطان بسته و در های رحمت الهی به سوی انسان ها باز است و می توانیم در این ماه الهی هواهای نفسانی خود را مهار کنیم.
کد خبر: ۴۳۷۰۱۵
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۲ 07 June 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از روابط عمومی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه ، آیت الله حسن ممدوحی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان ماهی است که انسان سمت و سوی الهی می گیرد،، گفت: در ماه مبارک رمضان روح و باطن انسان پاک می شود.

وی ماه رمضان را ماه دوری از گناهان دانست و افزود: ماه رمضان ماه تصفیه روح و جسم بوده و سبب صیقل دادن ضمیر و درون انسان خواهد شد.

آیت الله ممدوحی، اظهار کرد: در ماه رمضان دست و پای شیطان بسته است و درهای رحمت الهی به سوی انسان ها باز است و می توانیم در این ماه الهی هواهای نفسانی خود را مهار کنیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با بیان اینکه ماه مبارک رمضان، فرصتی استثنایی، گرانقدر و ارزشمند است، تصریح کرد: باید با برنامه‌ریزی صحیح از این ماه مبارک استفاده کنیم و این ماه فرصتی برای دعا و نیایش و شب زنده‌داری است.

به گفته وی، ماه مبارک رمضان ماه خدا، ماه قرآن، ماه پیامبر(صلوات الله علیه) و ماه امیرمومنان(علیه السلام)، ماه نزول رحمت و ضیافت بیکران الهی و ماه شکستن بت ‌های نفس و سجده‌ عشق بر درگاه معبود یکتا و نامتناهی است.

این استاد برجسته حوزه علمیه، در پایان سخنانش با اشاره به اینکه ماه رمضان بهترین فرصت برای توبه و استغفار است، یادآور شد: پاداش ویژه خداوند به بندگانش در ماه رمضان بخشش 
گناهان آن ها است.




اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار