در ابتدای این نشست سید علی وفائی‌مقدم مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به شرایط ویژه به لحاظ وضعیت آبی در استان گفت: وضعیت بارندگی استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 100 میلی‌متر و نسبت به دراز مدت 200 میلی‌متر کاهش داشته و منابع آبی استان در شرایط مطلوبی قرار ندارد.
کد خبر: ۴۳۷۱۵۳
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۶ 07 June 2017
در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران به از بین رفتن 92 هکتار از عرصه‌های جنگلی استان در آتش‌سوزی‌های اخیر اشاره شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد ظهر امروز با پنج دستور کار بررسی وضعیت آتش‌سوزی در مناطق مختلف استان، بررسی چگونگی انفجار در کارخانه فولاد بویراحمد و تدابیر ویژه به منظور جلوگیری از تکرار اینگونه حوادث، بررسی علت تصادف منجر به فوت 5 نفر در محور یاسوج- دشت‌روم و پیشنهاد کاهش ساعات اداری در استان برگزار شد.

در ابتدای این نشست سید علی وفائی‌مقدم مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به شرایط ویژه به لحاظ وضعیت آبی در استان گفت: وضعیت بارندگی استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 100 میلی‌متر و نسبت به دراز مدت 200 میلی‌متر کاهش داشته و منابع آبی استان در شرایط مطلوبی قرار ندارد.

وی با اشاره به اینکه زمین لرزه 4.7 ریشتری شب گذشته در استان هیچ‌گونه خسارات جانی نداشته افزود: در پی این حادثه خساراتی به بافت فرسوده در شهرستان‌های بویراحمد و دنا وارد شده است.

این مسؤول با بیان اینکه مصوبات مدیریت بحران استان در سطح کشور تا مرحله جذب نقدینگی پیش رفت، افزود: به دلیل شرایط خاص کشور نقدینگی حاصل نشد که امیدواریم در 6 ماهه اول امسال نقدینگی بحران را جذب کنیم.

92 هکتار از اراضی استان طعمه حریق شد

در ادامه این نشست مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد از وقوع 15 فقره آتش‌سوزی از اول سال جاری تا 16 خرداد خبر داد و افزود: در این آتش‌سوزی‌ها 92 هکتار از جنگل‌ها و اراضی استان طعمه حریق شد که 50 درصد این آتش‌سوزی‌ها در منطقه باشت رخ داده است.

عزت‌الله بهشتی‌فر تصریح کرد: طی مدت مشابه سال گذشته 15 فقره آتش‌سوزی رخ داد که در این آتش‌سوزی‌ها 261 هکتار از عرصه‌های جنگلی و اراضی استان طعمه حریق شد.

وی از شناسایی 26 نقطه بحرانی برای مقابله با آتش‌سوزی‌ها در این مناطق خبر داد و افزود: آتش زدن اراضی کشاورزی بعد از برداشت محصول موجب خسارت به اراضی کشاورزی و منابع طبیعی شده است که طبق قانون سوزاندن بقایای گیاهی بعد از برداشت محصول جرم است.

لزوم مجهز شدن کارخانجات بزرگ کهگیلویه و بویراحمد به امکانات درمانی و آمبولانس

جلال پوران‌فر رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در زمان وقوع حادثه کارخانه بویراحمد اورژانس در محل حادثه حاضر شد که به دلیل پوشش و نوع لباس پلاستیکی کارگران سه نفر از آنها به صورت 100 درصدی سوختند.

وی بر لزوم مجهز شدن کارخانجات بزرگ استان به آمبولانس و سیستم درمانی گفت: در حال حاضر کارخانه سیمان مارگون یک دستگاه آمبولانس را خریداری کرده که توصیه می‌کنیم سایر کارخانجات نیز خریداری کنند.

این مسؤول تصریح کرد: امکاناتی در اختیار اورژانس قرار داده شود تا خودروها به سیستم خاموش کننده مجهز شوند.

مرخص شدن یکی از مصدومان حادثه فولاد بویراحمد از بیمارستان طی هفته آینده

اما داریوش دیودیده رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد با تسلیت حادثه ناگوار کارخانه فولاد بویراحمد بیان کرد: مسؤولان استانی و مسؤولان وزارت صنعت و معدن و وزارت کار و تعاون در همان روزهای اول وقوع این حادثه، آن را مورد پیگیری قرار دادند.

وی اضافه کرد: این حادثه سه نفر فوتی داشت و سه نفر دیگر دیگر مصدوم شدند که یکی از مصدومان هفته گذشته از بیمارستان مرخص شده، یکی دیگر از این افراد هفته آینده مرخص خواهد شد و روند درمانی یکی دیگر از مصدومان طولانی خواهد بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار