سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری یاسوج گفت : کلیه مناطق شهری یاسوج زیرپوشش طرح تفکیک زباله از مبدا قرار می گیرد .
کد خبر: ۴۴۳۳۳۵
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰ 18 June 2017
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد؛ جعفرخدیوی روز یکشنبه در کارگاه آموزشی رایگان طرح تفکیک زباله از مبدا افزود : این طرح درگام نخست از ناحیه یک شهری یاسوج آغاز شده و درگام بعدی ناحیه دورا زیرپوشش قرار می دهد .
وی اظهارداشت : در راستای اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا از ظرفیت بخش خصوصی در یاسوج بهره گرفته می شود .
سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری یاسوج گفت : در این راستا 30 رابط طرح تفکیک زباله از مبدا آموزش خانه به خانه شهروندان را برعهده دارند .
 
برگزاری کارگاه آموزشی رایگان طرح تفکیک زباله از مبدا در یاسوج + تصاویر 

وی افزود : طرح تفکیک زباله از مبدا نیازمند همکاری شهروندان است که در این راستا آموزش های لازم به آنها ارایه می شود .
خدیوی تاکید کرد : ورود بخش خصوصی به این طرح با آموزش جامع واصولی ، تبلیغات محیطی ، توزیع کتابها ، برگزاری جشنواره ها ، همایش ها و کارگاه های آموزشی همراه خواهد بود .
سرپرست سازمان مدیریت شهرداری یاسوج گفت : یکی از مسایلی که بسیاری از کشورهای جهان جزو برنامه های مدیریت پسماند خود قرار داده اند تفکیک زباله از مبدا است که این حرکت علاوه بر رعایت اصول بهداشتی منجربه سلامت کالاهای تولید شده از مواد بازیافتی نیز می شود .
 
برگزاری کارگاه آموزشی رایگان طرح تفکیک زباله از مبدا در یاسوج + تصاویر 

خدیوی مهمترین هدف از اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا را تغییر نوع نگاه ونگرش شهروندان در برخورد با زباله های خشک و تر برشمرد.
وی افزود : کاهش هزینه های جمع آوری پسماند ، حفظ محیط زیست ، کمک به چرخه اقتصادی برای بازیافت پسماندهای قابل بازیافت و اشتغالزایی را از عمده اهداف اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا است .
سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری یاسوج گفت : روزانه ۱۶۰ تن انواع زباله در یاسوج تولید می شود که تفکیک آن ضروری است .
خدیوی اظهار داشت : حدود۳۰ درصد از زباله تولیدی یاسوج را پسماند خشک وقابل بازیافت تشکیل می دهد که با فعال شدن بخش خصوصی امید است این حجم از زباله تفکیک وجدا سازی شود .
 
برگزاری کارگاه آموزشی رایگان طرح تفکیک زباله از مبدا در یاسوج + تصاویر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار