مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: " طرح نشاط معنوی " به منظورگذراندن اوقات فراغت دانش آموزان از امروز تا 26 مردادماه سالجاری در سطح استان برگزار می شود .
کد خبر: ۴۵۶۳۳۳
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۱ 09 July 2017
 به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک از کرمانشاه، امروز حجت الاسلام آیت عباسیان با بیان اینکه ثبت نام در  طرح نشاط معنوی از 10 تا 17 تیرماه ادامه داشت، اظهارداشت:  اوقاف برنامه های مختلفی را در طول سال برگزار می کند که طرح نشاط معنوی  با ثبت نام یک هزارو 685 نفر  در 11 پایگاه فرهنگی در 11 بقعه برگزار می شود که  660 نفر در مقطع ابتدایی، 500 نفر در مقطع دوره ی اول دبیرستان و 525 نفر در دوره ی دوم دبیرستان  ثبت نام کرده اند.

وی با اشاره به اینکه دو سوم جمعیت ثبت نام کنندگان خواهران هستند، افزود:  کلاس های طرح نشاط معنوی از امروز شروع وتا 26 مرداد سالجاری ادامه خواهد داشت  و ازمتقاضیانی که خواهان حضور در این طرح باشند نیز ثبت نام می شود و جهت آموزش 13 مبلغ از حوزه ی علمیه قم  به استان اعزام شده اند همچنین هشت مبلغ روحانی بومی استان نیز در این راستا بکار گرفته شده اند.

 مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در ادامه به حضور سی مربی در این دوره اشاره کرد و گفت: محوریت طرح نشاط معنوی حفظ قرآن کریم، حفظ موضوعی قرآن و حفظ سوره "واقعه" است مه علاوه براین دانش آموزان با مهارت های سبک زندگی آشنا می شوند.

عباسیان اظهارداشت: همچنین  اردوهای یک روزه در بقاع خوش آب وهوای استان  با دعوت از کارشناسان فرهنگی در قالب برنامه های متنوع ویژه  شرکت کنندگان  تدارک دیده شده است  و افرادی  دیگر از ارگانها که به نوعی در این طرح مشارکت دارند می توانند از مزایای آن استفاده کنند و دانش آموزان می توانند  در این اردو بدون محدودیت از فضای معنوی آن استفاده کنند.

وی با بیان اینکه ازجمله اهداف ما تربیت حافظان قرآن کریم است، تصریح کرد: 12 هزار نفر سهمیه استان  در طرح تربیت حافظان قرآن تکمیل شده است و در طول سالیان گذشته 35 هزار نفر در سطح کشور ثبت نام کرده اند که در سالجاری قریب به 12 هزار نفر در استان ثبت نام کرده  اند و سازمان اوقاف تعهد کرده است  در این زمینه به بیش از یک میلیون نفرشرکت کننده  در کشورخدمات دهد.

 این مسئول ادامه داد: در طرح تربیت حافظان قرا« برنامه های مختلفی داریم که پیش بینی می شود در سالجاری بیش از 300 هزار نفر در سطح استان ثبت نام کنند که 90 درصد مبلغان این دوره از روحانیان  بومی استان هستند.

 حجت الاسلام عباسیان خاطر نشان کرد: امسال 15 وقف جدید به ارزش 3 میلیارد تومان  در سطح استان داشته ایم  و برای  مناطقی که فاقد مسجد هستند موقوفاتی را برای  ساخت مساجد اختصاص می دهیم که سال گذشته  توسط یک واقف مکانی برای ساخت دارالقرآن وقف شد .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار