کد خبر: ۴۷۰۷۰۳
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸ 01 August 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛سرپرست اداره خدمات رایانه‌ای امور فناوری اطلاعات و خدمات رایانه‌ای دانشگاه یزد از ارتقای شاخص وبومتریک وب‌سایت دانشگاه یزد بر اساس آخرین نسخه منتشر شده مرکز رتبه‌بندی وبومتریک خبر داد .

 «سیدمحمدمهدی فاطمی» با اعلام این خبر گفت: وب‌سایت دانشگاه یزد با هدف افزایش سطح کمی و کیفی از شهریور 1393 طراحی و راه‌اندازی مجدد شد و در وب‌سایت جدید سعی شد تا با به‌کارگیری شیوه‌های نو و راه‌کاری‌های مختلف رتبه وبومتریک دانشگاه یزد ارتقاء یابد.

وی افزود:‌ طبق آخرین نسخه منتشر شده مرکز رتبه بندی وبومتریک در تیرماه 1396، در حال حاضر شاخص وبومتریک وب‌سایت دانشگاه یزد به رتبه 2216 جهانی و 124 خاورمیانه ارتقاء یافته است .

فاطمی تصریح کرد: اصطلاح وبومتریک (Webometric) به رتبه‌بندی وب‌سایت‌های دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی دنیا گفته می‌شود که توسط آزمایشگاه سایبرمتریک (CINDOC) واحدی از انجمن ملی تحقیقات اسپانیا   (CSIC) ارائه می‌شود.

به گفته وی، این رتبه‌بندی هرساله در دی‌ماه و تیرماه (January & July) بروز می‌شود و بیش از 24 هزار دانشگاه دنیا را بر اساس اطلاعات مبتنی بر وب آن‌ها مورد تحلیل قرار می‌دهد.

فاطمی یادآور شد: شاخص‌های وبومتریکس باهدف تعیین میزان توجه مؤسسات  به نشر اینترنتی تدوین‌ شده‌اند و رتبه وبومتریک مشخص‌کننده میزان کارایی وب‌سایت مؤسسات است .
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار