کد خبر: ۵۱۳۱۱۵
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰ 23 October 2017
به گزارش «تابناک یزد»یک عضو اصلاح‌طلب کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس گفت: حکم تعلیق موقت آقای نیکنام اکنون به مسئله‌ای ملی بدل شده و سوالات متعددی را در افکار عمومی به وجود آورده که نیازمند دریافت پاسخ مناسب است.

پروانه مافی در جریان نشست علنی مجلس شورای اسلامی در یک تذکر شفاهی اعلام کرد: در هفته‌های اخیر شاهد بودیم که عضویت سپنتا نیکنام منتخب شورای پنجم شهر یزد طی حکمی به صورت موقت تعلیق شد.

وی افزود: این حکم توسط دیوان عدالت اداری و برحسب نظر شورای نگهبان مبنی بر خلاف شرع بودن تبصره یک ماده ۲۶ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران، ابلاغ شده است.

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در ادامه به تبصره یک این ماده اشاره کرد و گفت: حکم تعلیق موقت آقای نیکنام اکنون به مسئله‌ای ملی بدل شده و سوالات متعددی را در افکار عمومی به وجود آورده که نیازمند دریافت پاسخ مناسب است.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس اضافه کرد: چگونه یک فرد در حالی که عضو شورای چهارم شهر یزد بوده و صلاحیتش از مجرای قانونی مربوطه برای ورود به شورای پنجم تایید شده، اکنون بعد از مشخص شدن نتایج انتخابات، فاقد صلاحیت شناخته می‌شود؟! چگونه می‌شود همه طیف‌ها و جریان‌های فکری با وجود اختلافات فکری و سلیقه‌ای در این مسئله خاص هم‌نظر باشند و لغو عضویت ایشان را غیرقانونی بدانند؟! چرا با وجود همه این ابهامات، نشانی از رفع ابهام و پاسخگویی به مردم توسط نهادهای ذیربط وجود ندارد؟!

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حکومت‌رانی مطلوب نمی‌توان و نباید نسبت به مسائلی که به نوعی سرنوشت جامعه به آن گره خورده توضیح نداد و هزینه‌های روحی روانی بی‌دلیل افزایش داد.

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس همچنین گفت: حضور یک نماینده زرتشتی درشهری که اقلیت شهروندانش زرتشتی هستند، نه‌تنها معقول بلکه از منظر حکم‌فرمایی مطلوب و لازم است. مسئله مدیریت و ولایت غیرمسلمان بر مسلمان هم مردود است.

مافی در پایان تصریح کرد: این چالش هرچه زودتر حل شود یا در سطح شورای حل اختلاف یا مجمع تشخیص موضوع را حل و فصل کنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار