سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از شانزدهمین اهدای عضو بیمار مرگ مغزی در استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.
کد خبر: ۵۱۵۲۰۴
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰ 27 October 2017
شانزدهمین اهدای عضو بیمار مرگ مغزی کهگیلویه و بویراحمد از طرف یک مرد 48 اهل روستای بیمنجگان دهدشت صورت گرفت ، تا کهگیلویه و بویراحمد همچنان رتبه نخست کشور در اهدای عضو به نسبت جمعیت را داشته باشد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، دکتر غلامعباس سبز افزود: اهدای دو کلیه، کبد و قرنیه های مردی 48 ساله از اهالی شهرستان کهگیلویه -روستای بیمنجگان- که دچار ایست قلبی تنفسی شده بود و بدنبال آن مرگ مغزی گردید، به بیماران نیازمند زندگی تازه ای بخشید.

وی خاطر نشان کرد: پس از اظهار رضایت خانواده مرحوم "محمد حسین اکوان"، تیم جراحی پیوند اعضای شیراز در بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت حضور یافته و اعضای نام برده را پس از خارج کردن از بدن بیمار، به بیمارستان ابن سینا شیراز انتقال داده و به بیماران نیازمند به این اعضای حیاتی پیوند داده شد.

دکتر سبز در پایان ضمن ارج نهادن به این اقدام خداپسندانه از خداوند منان برای آن مرحوم طلب مغفرت و برای خانواده ایشان صبر و شکیبایی مسئلت نمودند.
لازم به توضیح است ، غلام‌محمد زارعی نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس  شورای اسلامی در نخستین آیین جشن نفس در کهگیلویه و بویراحمد که با حضور خانواده اهدا کنندگان عضو برگزار شد گفته بود : ایران رتبه نخست اهدای عضو در آسیا را دارد و استان کهگیلویه و بویراحمد نیز به نسبت جمعیت رتبه نخست اهدای عضو را در کشور دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار