کد خبر: ۵۱۷۴۴۳
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۶ 31 October 2017

دیشموک با جمعیتی بیش از 6 هزار نفر در 85 کیلومتری از مرکز شهر دهدشت واقع است و بعد از انتخاب چند شهردار هنوز جایگاه زباله‌ای با ملاک و معیارهای جایگاه زباله مناسب پیدا نشده است.

مردم شهر دیشموک و روستاهای اطراف این منطقه با معضل بزرگ جایگاه زباله دست‌ و پنجه نرم می‌کنند و هنوز هیچ مسؤولی تا به امروز در انتخاب جایگاه دفن زباله مناسب تدبیری نیاندیشیده است.

قصه جایگاه زباله از جایی شروع شد که این جایگاه دفن زباله بعد از دستور دادگاه عمومی دیشموک مبنی بر جمع‌آوری جایگاه دفن زباله در بالا دست روستای فارتق، شهردار برای رفاه حال مردم جایگاه دفن زباله را در زمین شخصی خود انتقال داد.


هر چند این جایگاه زباله‌ای که توسط شهردار سابق دیشموک در زمین شخصی خودش در کنار منبع آب و حتی در سرچشمه باغات کشاورزی انتخاب شد اما مردم حاشیه این جایگاه دفن زباله اعتراضاتی داشتند که طی چندین بار رسانه‌ای شدن باز هم مردم شهر دیشموک با این مشکل ساختند و به شدت از این وضع گلایه داشتند.

قصه سریال جایگاه دفن زباله که تا امروز ادامه داشت دوباره شورای اسلامی پنجم و شهرداری را در تنگنا قرار داده تا جایی که دوباره با رفتن شهردار سابق وی از ریختن زباله در زمین شخصی خودش خودداری کرده و شورای اسلامی شهر با رایزنی مجبور شدند این بار جایگاه دفن زباله را در جنوب شهر دیشموک در جنب مصلی نماز جمعه انتقال دهد.

این جایگاه دفن زباله که نزدیک شهر دیشموک و تا خانه‌های مسکونی 100متر فاصله دارد بدون رعایت موارد بهداشتی و زیست محیطی در زمین شخصی یکی دیگر از افراد شورای اسلامی پنجم ریخته شد.

مردم با گلایه‌مندی شدید از این کار شوراهای اسلامی شهر هم در دوره چهارم و هم پنجم این بار نارضایتی همه مردم دیشموک را به همراه داشت و می‌گفتند که چرا هر فردی که وارد شورا می‌شود بدون در نظر گرفتن سلامت مردم جایگاه زباله را بدون کارشناسی شده در زمین شخصی خود قرار می‌دهند.

س-غفاری یکی از شهروندان دیشموکی گفت: جایگاه دفن زباله در چند متری خانه‌های مسکونی قرار دارد و این خانه‌ها از مگس‌های این زباله‌ها آسایش نداریم.

ش-درافشان گفت: جایگاه دفن زباله باید از طرف امور آب، محیط زیست، منابع طبیعی و شبکه بهداشت انتخاب گردد و بیشتر از همه سلامت مردم را در نظر بگیرند.

وی گفت: جایگاه زباله‌ای که بدون رعایت موارد بهداشتی زباله را دفن می‌کنند باعث بسیاری از امراض همانند سل و بیماری‌های پوستی می‌گردد.

گزارش و عکس از آرش آهنگ

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار