دومین حادثه غم انگیز روزهای اخیر برای دانش آموزان بویراحمدی
دو کلیه و کبد دانش آموز اهل روستای مزدک که بر اثر تصادف دچار مرگ مغزی شده بود به نیازمندان اهداء شد.
کد خبر: ۵۱۷۷۵۹
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۹ 01 November 2017
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد  ، دو کلیه و کبد دانش آموز پایه ی دوم مدرسه شهید پناهی روستای مزدک به بیماران نیازمند اهداء شد تا هفدهمین پیوند عضو سال جاری به نام "بنیامین پناهنده "ثبت شود.
دکتر غلامعباس سبز  سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج افزود: اهدای دو کلیه و کبد کودکی 8 ساله از اهالی روستای مزدک یاسوج که به دلیل تصادف دچار خونریزی و بدنبال آن مرگ مغزی گردید، به بیماران نیازمند زندگی تازه ای بخشید.
وی خاطر نشان کرد: پس از اظهار رضایت خانواده مرحوم "بنیامین پناهنده"، تیم جراحی پیوند اعضای شیراز در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج حضور یافته و اعضای نام برده را پس از خارج کردن از بدن بیمار، به بیمارستان ابن سینا شیراز انتقال و به بیماران نیازمند به این اعضای حیاتی پیوند داده شد.
 
اهدای بدن دانش آموز مرگ مغزی اهل روستای مزدک + جزئیات حادثه و تصویر

دکتر سبز در پایان ضمن ارج نهادن به این اقدام خداپسندانه از خداوند منان برای آن مرحوم طلب مغفرت و برای خانواده ایشان صبر و شکیبایی مسئلت نمودند.
جزئیات حادثه
بنابر این گزارش دانش آموز مرحوم"بنیامین پناهنده" روز جمعه هنگام عبور از عرض جاده بود که یک خودروی پراید با وی برخورد می کند که پس از انتقال به بیمارستان شهید بهشتی ، مرگ مغزی وی اعلام می شود و پس از گذشت چند روز نهایتا با رضایت اولیاء وی اعضای بدن به نیازمندان اهداء شد.
اظهار نظر بستگان مرحوم
قمصور پناهنده پدر مرحوم گفت: بنیامین را بر اثر تصادف با خودرو در روز جمعه گذشته در حال عبور از جاده روستای مزدک،را از دست دادیم اما زیبائی با اهدا عضو در رفتنش تجلی پیدا کرد.

محمد پناهنده عمومی وی نیز در راهروی بیمارستان هم گفت: با این اقدام قلب برخی هموطنان ما خوشحال می شود وامیدوارم خداوند متعال از ما بپذیرد.
لازم به توضیح است که هفته ی گذشته هم یکی از دانش آموزان شهرستان بویراحمد بر اثر برق گرفتگی دچار مرگ مغزی شد که با رضایت اولیاء وی اعضای بدن مرحوم به نیازمندان اهداء شد.
بر اساس این گزارش، پس از اظهار رضایت خانواده مرحوم "آرش واحدی زاده"، تیم جراحی پیوند اعضای شیراز در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج حضور یافته وددو کلیه، کبد و قرنیه های کودک 6 ساله از اهالی تل خسرو را پس از خارج کردن از بدن بیمار، به بیمارستان نمازی شیراز انتقال داده و به بیماران نیازمند به این اعضای حیاتی پیوند داده شد.

  
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
هم استانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۰
روان آن بی گناه ، پاک است و شاد. خدای ، پدر و مادرش را شادتر ، عزت مدارتر و تندرست تر فرماید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۲
روحش شاد.خدا انشاالله به خانواده اش صبری جزیل عنایت فرماید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۳
روحش شاد خداوند به خانواده آن مرحوم صبر عنایت بفرماید .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار