عده ای دیگر به بیمارستان آمده و با همراهان مصدوم درگیر شدند و به طرز وحشتناکی همدیگر را ضرب و شتم نمودند و اقدام به شکستن شیشه ها نمودند که پس از تماس با نیروی انتظامی و حضور مامورین مجبور به فرار و البته تعدای هم دستگیر شدند.
کد خبر: ۵۲۴۶۶۳
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۲ 14 November 2017
بارها از مسئولین قضایی و انتظامی شنیده ایم ، با افراد شرکت کننده در نزاع دسته جمعی به شدت برخورد می شود و البته مواردی هم بوده که احکام سنگینی را دریافت کرده اند و خوشبختانه تعداد اینگونه نزاع ها هم کم شده است.
 هفته اول آبان ماه امسال خبری منتشر شد که بر اساس آن دادستان عمومی و انقلاب سابق گچساران از تبعید 40 نفر از شرکت کنندگان و عاملان اصلی در نزاع‌های دسته جمعی شهرستان به دورترین نقاط کشور خبر داده بود.
حبیب غلامی پور در آئین تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب گچساران با تشریح عملکردش در 6 سال اخیر گفته بود : تبعید 40 نفر از شرکت کنندگان و عاملان اصلی در نزاعهای دسته جمعی به دورترین نقاط کشور و اجرای 4 مورد شلاق تعزیری در ملاءعام به دلیل تعرض به اموال مردم در گچساران انجام شد.
اما گویا در برخی موارد افرادی هستند که شنیدن چنین احکامی را به عنوان درس عبرت نمی گیرند و باز هم به چنین اقداماتی دست می زنند.
لحظاتی پیش پس از اینکه تعدادی افراد در یکی از روستاهای چسبیده به یاسوج با هم دعوا می کنند و  از مصدومان حادثه به یکی از بیمارستان های یاسوج منتقل می شود گروه دیگر به بیمارستان هجوم برده و در انظار مردم اقدام به دعوای شدیدی می نمایند که به گفته یکی از شاهدان عینی ، شیوه ضرب و شتم آنها نسبت به هم به طرز وحشتناکی بوده است.
این شاهد عینی به تابناک گفت : مصدومی که از ناحیه بازو زخمی بود به بیمارستان مراجعه و در حین اقدام اورژانسی بر روی بازوی وی بودند که عده ای دیگر به بیمارستان آمده و با همراهان مصدوم درگیر شدند و به طرز وحشتناکی همدیگر را ضرب و شتم نمودند و اقدام به شکستن شیشه ها نمودند که پس از تماس با نیروی انتظامی و حضور مامورین مجبور به فرار و البته تعدای هم دستگیر شدند.
بنابر این گزارش تا مدتی هم نیروهای انتظامی در حال بررسی اطراف بیمارستان برای دستگیری متواریان بودند.
این اتفاق بسیار عجیب است! چرا که اولا همه می دانند برخورد انتظامی و قضایی با چنین ناهنجاری های اجتماعی با شدت و بدون اغماض است .
در ثانی این چه فرهنگی است که شخص مصدوم و منتقل شده به بیمارستان را رها نکرده و باز هم برای حمله به وی اقدام می شود؟
و از طرف دیگر بیمارستان محل حضور افرادی با بیماری های مختلف از جمله بیماری های قلبی است ! و فرهنگ در میان برخی جوانان تا این حد پایین است که نمی دانند در بیمارستان به عنوان یک محل آرام که سکوت محض از لازمه های ورود به آن است ، نباید جنگ و دعوا راه انداخت؟
به هر جهت اقدام عجیب امشب نشان داد که در برخی موارد ، علاوه بر اقدامات قهری و قضایی ، نیاز است که بر روی فرهنگ عمومی و حقوق شهروندی بیشتر تکیه شود .

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۸
یعنی میخای بگی .....آدم بشو هستند ؟؟؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار