نقشینه : بارشها در روز سه‌شنبه نیز در آذربایجانها، اردبیل، زنجان، کردستان، کهگیلویه و بویر‌احمد، همدان، چهارمحال بختیاری، مرکزی، تهران، البرز، کرمانشاه، ایلام، لرستان، خوزستان و بوشهر به‌وقوع می‌پیوندد.
کد خبر: ۵۲۶۴۵۴
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۳ 18 November 2017
از مدت ها پیش اعلام شده بود که اواخر آبان و همچنین آذر ماه بارشها در کهگیلویه و بویراحمد آغاز خواهد شد تا این استان از زمره استان های بی بارش فصل بارش خارج شود.
کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه سامانه بارشی جدیدی از یکشنبه وارد کشور می‌شود ، گفت : با ورود این سامانه بارشی ابتدا نیمه غربی کشور، زاگرس مرکزی، مرکز و سپس شمال کشور تحت تأثیر قرار می‌گیرد.
به‌گفته نقشینه، شدت بارشها بیشتر در نقاطی از نیمه غربی کشور و زاگرس مرکزی خواهد بود که بارشها در ارتفاعات با برف و در سایر نقاط با رگبار و کاهش نسبی دما همراه است.
وی همچنین گفت: این سامانه بارشی تا روز چهارشنبه با شدت بیشتری استانهای نیمه غربی، زاگرس مرکزی و البرز مرکزی را تحت تأثیر قرار می‌دهد.
این کارشناس سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: بارشها به‌همراه کاهش نسبی دما در اواخر وقت روز یکشنبه و دوشنبه به‌ترتیب آذربایجانها، اردبیل، زنجان، کرمانشاه، کردستان، ایلام و لرستان را در بر می‌گیرد.
نقشینه ادامه داد: بارشها در روز سه‌شنبه نیز در آذربایجانها، اردبیل، زنجان، کردستان، کهگیلویه و بویر‌احمد، همدان، چهارمحال بختیاری، مرکزی، تهران، البرز، کرمانشاه، ایلام، لرستان، خوزستان و بوشهر به‌وقوع می‌پیوندد.
وی درباره بارشهای روز چهارشنبه اظهار کرد: بارشها در روز چهارشنبه نیز به‌صورت شدید در نقاط غربی و ذکرشده رخ می‌دهد؛ طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه احتمال آبگرفتگی معابر و سیلاب محلی برای استانهای نیمه غربی همانند کرمانشاه، لرستان، خوزستان، چهارمحال بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد داده می‌شود.
این کارشناس سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: بارشها در نقاط سردسیر و ارتفاعات به‌صورت برف خواهد بود و لغزندگی در جاده‌های کوهستانی نیز به‌وقوع می‌پیوندد.
رئیس اداره پایش هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد هم از ورود سامانه بارشی از عصر روز دوشنبه، 29 آبان ماه به این استان خبرداد.
"ولی بهره‌مند" در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، افزود: بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، ورود سامانه بارشی جدیدی را از غرب و جنوب غرب کشور به استان نشان می‌دهد که این سیستم از بعدازظهر دوشنبه وارد جو استان شده و با افزایش ابر، بارش باران، در ارتفاعات بارش برف، گاهی رگبار و رعد و برق، در بعضی ساعات وزش باد قابل ملاحظه و کاهش دما همراه خواهد بود.
وی بیان کرد: اوج فعالیت این سیستم روزهای سه شنبه، 30 آبان و چهارشنبه، یکم آذرماه است و به تدریج در اواخر هفته، از جو این استان خارج خواهد شد.
رییس اداره پایش هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: بنابراین اختلال در تردد جاده ای و آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل ها دور از انتظار نخواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار