البته غرفه کوزه گر بسیار مورد توجه بازدیدکنندگان بود و پس از اینکه مسئولان غرفه ی وی را ترک کردند ، شروع به آموزش برای دانش آموزان نمود و در پایان کوزه ی کوچکی را که ساخته بود به دانش آموزان داد و گفت ...
کد خبر: ۵۳۰۹۹۹
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۲ 28 November 2017
چند روز پیش که موضوع نشست هماهنگی هفته پژوهش و اتفاقات عجیب و غریب آن در رسانه ها مطرح شد و در نهایت رئیس دانشگاه یاسوج که قائدتا باید دبیر شورای پژوهش استان می بود از طرف استاندار کنار گذاشته شد و این وظیفه به دکتر ایلامی ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی رسید.
اما در غیبت چند روزه استاندار که در سفر تهران برای پیگیری اقداماتی در جهت توسعه استان به سر می برد تیم دکترهای دانشگاه ها در ظاهر هفته پژوهش را به خوبی آغاز و در اولین اقدام ، نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری را در محل نمایشگاههای دائمی یاسوج ، برگزار نمودند.
 پژوهش تقاضا محور و تجاری‌سازی فناوری؛ زيربنای اقتصاد مقاومتی
مجید محنایی، معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد در آیین افتتاحیه نمایشگاه استانی پژوهش و فن‌آوری با اشاره به اینکه شعار امسال هفته ملی پژوهش و فناوری با عنوان "پژوهش تقاضا محور و تجاری‌سازی فناوری؛ زيربنای اقتصاد مقاومتی" است، گفت: هفته پژوهش فرصت مناسبی برای ایجاد ارتباط بین مراکز دانشگاهی و صنعتی است .
 
روز اول هفته پژوهش و ماجرای تکراری غرفه های نمایشگاه / کوزه گر نمایشگاه ها را مسئولین نمی شناختند! + تصاویر 

وی افزود: جامعه دانشگاهی و پژوهشگران می‌توانند در این هفته آخرین دستاوردهای خود را عرضه کنند و مراکز صنعتی نیز ایده‌ها و طرح‌های قابل تجاری‌سازی را شناسایی کرده و پس از تولید به صورت انبوه در اختیار مصرف کنندگان قرار دهند .

محنایی بیان کرد: هفته پژوهش فرصت مناسبی برای آسیب‌شناسی روند پژوهشی استان است و نباید مورد غفلت واقع شود .
 معرفی نفرات برتر حوزه پژوهش، فناوری و ایده برتر در هفته پژوهش
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: بنا بر تصمیم شورای سیاست گذاری، معرفی ۷ پژوهشگر و هفت فناور برتر و همچنین معرفی دو ایده برتر برای هفته پژوهش هدفگذاری شده است.
اورنگ ایلامی عصر سه شنبه در حاشیه افتتاح نمایشگاه هفته پژوهش در یاسوج در جمع خبرنگاران افزود: در نمایشگاه امسال حضور فعال مؤسسات علمی و تحقیقاتی و دانشگاه ها و دستگاه ها را شاهد هستیم.

ایلامی تصریح کرد: برای نمایشگاه  سال جاری، از سایر استان ها و مراکز دانشگاهی که به مرحله تولید انبوه و تحقق هدفگذاری ها رسیدند دعوت کردیم که برای تشویق و رشد بهتر پژوهشگران دستاورد های خود را به نمایش بگذارند.

وی به شعار این هفته یعنی "پژوهش تقاضامحور و تجاری سازی فناوری زیربنای اقتصاد مقاومتی" اشاره کرد و عنوان داشت: توسعه حوزه پژوهشی استان با هدفگذاری و برنامه ریزی مورد تاکید است.
ارائه آثار پژوهشگران در 62 غرفه
عباس ظریفی، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کهگیلویه وبویراحمد نیز در آیین افتتاح نمایشگاه هفته پژوهش در یاسوج گفت: پژوهشگران آثار خود را در 62 غرفه این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار داده‌اند که۲۳ دستگاه از جمله مراکز دانشگاهی، نهادهای دولتی و بخش خصوصی برای تحقق و برپایی این نمایشگاه فعالیت داشتند .

وی با بیان اینکه از جمله اهداف این نمایشگاه پیوند بین دانشگاه و صنعت بوده است، افزود: نیازهایی در حوزه صنعت وجود دارد که باید با تکیه برتوان دانشگاهی نسبت به برطرف کردن آنها اقدام کرد .

ظریفی با بیان اینکه این نمایشگاه در ۲۸۰۰مترمربع فضای نمایشگاهی برپا شده است، بیان کرد: دستاوردهای حوزه پژوهش دانشگاهها و نهادهای مختلف در این نمایشگاه ارائه شده است.
روز اول هفته پژوهش و ماجرای تکراری غرفه های نمایشگاه
ظاهر نمایشگاه نشان از اقدام خوب و موثر برگزار کنندگان می داد اما واقعیت و بطن نمایشگاه بیشتر غرفه های تکراری بود که تقریبا در بیتر نمایشگاه ها ، همایش ها و جشنواره ها به نمایش در می آید و در حقیقت بخش اعظمی از غرفه ها چندان با موضوع پژوهش ارتباطی نداشتند و در مفهوم واقعی آثار پژوهشی محسوب نمی شدند و بیشتر حالت تزئینی و پر کردن غرفه ها مد نظر برپا کنندگان بود.
 
روز اول هفته پژوهش و ماجرای تکراری غرفه های نمایشگاه / کوزه گر نمایشگاه ها را مسئولین نمی شناختند! + تصاویر 
 
در موضوع آثار پژوهشی انتظار این بود که با توجه به وضعیت استان و کشور و در راستای اقتصاد مقاومتی و  لزوم تجاری سازی ایده ها ، عملا پروژه ای نو و جدیدی در این نمایشگاه ارائه شود که یا نبود و یا معرفی نشد اما آنچه مشاهده ی میدانی نشان می داد بیشتر جنبه ی تزئینی نمایشگاه بود که دیده می شد. هر چند در بخش هایی هم برخی اقدامات انجام گرفته بود اما عملا در حد همان تحقیق مانده و مورد حمایت قرار نگرفته بود.
کوزه گر نمایشگاه ها را مسئولین نمی شناختند!
در یکی از غرفه ها کوزه گری در حال ساخت کوزه بود که توجه مسئولین به آن جلب شده بود . در حین کار کوزه گر ، مسئولین از وی سئوالاتی می پرسیدند و در لابه لای این سئوالات پرسیده شد که از کی تا حالا کار می کنی و بحث مشکلات پیش آمد. کوزه گر گفت من بیست سال هست دارم تو استان کار می کنم و در همه ی نمایشگاه ها و جشنواره ها حضور فعال دارم! و این یعنی متاسفانه این مسئولین اصلا یادشون نیست که در این گونه نمایشگاه ها چه چیزی ارائه شده ، مشکلاتشون چیه ؟! و چه اقدامی باید انجام دهند ! و به نوعی می توان گفت ، مانند یک تفریح و گردش از آثاری باستانی یا حضور در یک کنسرت و .... به آن نگاه می کنند و پا از محوطف بیرون بگذارند هر کس دنبال برنامه های خودش است!
 
روز اول هفته پژوهش و ماجرای تکراری غرفه های نمایشگاه / کوزه گر نمایشگاه ها را مسئولین نمی شناختند! + تصاویر 
 
البته غرفه کوزه گر بسیار مورد توجه بازدیدکنندگان بود و پس از اینکه مسئولان غرفه ی وی را ترک کردند ، شروع به آموزش برای دانش آموزان نمود و در پایان کوزه ی کوچکی را که ساخته بود به دانش آموزان داد و گفت : این هم هدیه ی من برای معلمتون، البته باید صبر کنید تا خشک شود.
 نمایشگاه ، موارد جالبی هم داشت که سعی می شود در روزهای آتی از آن ها گزارشی تهیه و برای مخاطبان ارائه شود.
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار