رئیس اداده بهزیستی : از نماینده محترم مجلس آقای هاشمی انتظار داریم که در تصویب لایحه جامع حمایت از حقوق معلولان که در مجلس مسکوت مانده است تلاش خود را انجام دهند چرا که این لایحه میتواند مشکلات معمولان را رفع کند.
کد خبر: ۵۳۵۵۳۴
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۶ 09 December 2017
بهزیستی شهرستان بهمیی به مناسبت روز جهانی معلولین متفاوت تر از استان کهگیلویه و بویر احمد از معلولین این شهرستان تکریم نمود و در این هفته برنامه های زیادی از جمله سرکشی از معلولین و خانواده های آنها ، پیگیری مشکلات حوزه سلامت این افراد ، برگزاری مسابقات ورزشی جهت اعتماد به نفس و خودباوری و پیگیری تسهیلات و امکانات برای این قشر از جمله برنامه های ویژه این اداره بود .
یکی از یرنامه های گرامیداشت روز جهانی معلولان توسط بهزیستی شهرستان بهمئی ، برگزاری جشنی در سالن اداره ارشاد این شهرستان بود که با استقبال خوبی هم مواجه شد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، مختاری ریاست اداره بهزیستی شهرستان بهمئی در این مراسم گفت: عمده مشکلات معلولان ضعف جسمی یا کم توانایی مالی نیست بلکه نوع نگاه مسئولین و برخی از شهروندان به عدم فرهنگ سازی مناسب است که مشکلات آن ها را تقویت میکند و آنها را از جامعه حامی محروم میکند.
از نماینده مردم می خواهیم طرح مسکوت مانده را پیگیری کند
مختاری در ادامه افزود: از نماینده محترم مجلس آقای هاشمی انتظار داریم که در تصویب لایحه جامع حمایت از حقوق معلولان که در مجلس مسکوت مانده است تلاش خود را انجام دهند چرا که این لایحه میتواند مشکلات معمولان را رفع کند.
وی ادامه داد: اگر این لایحه تصویب شود مستمری معلولین اندازه حداقل دستمزد کارگران می باشد و اینکه معلولانی که ۱۵سال سابقه بیمه دارند بازنشسته میشوند ضمن اینکه مشکلات استخدامی آنها رفع میشود.
رئیس اداده بهزیستی گفت: از مسئولین شهرستان بخصوص شهردار و اعضای شورای شهر انتظار داریم حداقل توان خود را برای بستر سازی مناسب اداره ها و عابر پیاده ها انجام بدهند تا معلولین بتوانند به راحتی و با مشکلات کمتری کارها خود را انجام بدهند.
مختاری تصریح کرد: بانک ها در دادن تسهیلات به معلولین کم کاری نکنند انتظار داریم همکاری بیشتری انجام بدهند تا بحث اشتغال و مسکن معلولین حل بشود ضوابط و دستور العمل ها تعیین شده هر چه برای معلولین راحت تر باشد میتوان اشتغال و مسکن بیشتری ایجاد کرد.
مختاری درپایان گفت: معلولان در بخش کمیسون ها معافیت و بینایی و شنوایی سنجی و ذهنی نسبت به قبل هزینه کمتری پرداخت میکنند چرا که قبلا کمیسون ها در شهرستان نبود ولی الان در شهرستان کمیسون برگزار میشود بعنوان مثال برای کمیسون اعصاب و روان باید معلول ما به استان میرفت و ۴۰۰تا ۵۰۰هزارتومان هزینه میکردند.
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار