با توجه به واقعیات اعلام شده ، مطمئنا سخنان این دو نفر در تاریخ سیاسی این استان به عنوان اسنادی برای اثبات حاکمیت وضعیت ناعادلانه در تقسیم مناصب و به تبع آن توزیع ناعادلانه امکانات و فرصت ها خواهد بود .
کد خبر: ۵۴۰۴۸۸
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۵ 18 December 2017
آفتی به نام سهم خواهی های سیاسی ، از جمله مواردی است که کهگیلویه و بویراحمد را به خود دچار کرده است و هر دوره که می گذرد ، بر آفت های "پس از انتخابات" این استان افزوده می شود. بحث سهم خواهی های سیاسی که معمولا پشت پرده بود و بسیاری از مردم نمی توانستند بپذیرند ، مسئولین و به خصوص نمایندگان در پشت پرده رک و پوست کنده به تقسیم مناصب و مدیریت ها و امکانات می پردازند ، به راحتی علنی شد تا مشخص شود ، کسانی که دم از معنویات و توجه به صلاحیت و شایسته سالاری می زنند عملا در گرداب بازی های سیاسی و اخیرا قومیتی دچارند و چندان توجهی به وضعیت مردم ندارند.
اما دو نفر تا فعلا به عنوان منتخبینی که یا از روی سادگی و یا اینکه از روی صداقت خود ، به صراحت پرده از پشت پرده های زد و بندهای سیاسیون ، برداشتند تا به مردم نشان دهند که برای بهبود وضعیت شهر و استان خود دل به چه کسانی خوش کرده اند!
سید علی محمد بزرگواری 
بزرگواری یکی از کسانی است که در تاریخ سیاسی کهگیلویه و بویراحمد به عنوان کسی که بی پرده از واقعیات زشت و غیر دموکراتیک بازی های سیاسی ، سیاسیون پرده برداشت ، ماندگار خواهد شد.
در تیرماه سال 94 سید علی محمد بزرگواری که معمولا در بیانات خود عجول و البته رک گو است ، در مصاحبه ای جملاتی گفت که نشان می داد ، پشت پرده انتخاب مدیران چگونه است . تا قبل از این معمولا موضوع زد و بندها بصورت غیر رسمی بیان می شد که با توجه به قبح آن نزد افکار عمومی ، معمولا از طرف سیاسیون تکذیب می شد اما با مصاحبه صریح سید علی محمد بزرگواری ، ضمن رسمیت یافتن موضوع ، دیگر خبری از قبح زد و بند سیاسی نبود و علنا اعلام می شد که پس از هر پیروزی ، گروه پیروز باید بسان پیروزمندان یک نبرد سنگین ، هر آنچه هست را به عنوان غینمت برای خود مصادره کنند!
بخش هایی از مصاحبه بزرگواری
ببخشید آقای بزرگواری ما اول می خواهیم بدانیم چینش نیروها بین نمایندگان چگونه بود؟
-ما با هم هماهنگ بودیم.
*یعنی نشستید و تقسیم کردید؟
-با هم نشستیم و هماهنگی کردیم.
*مکتوبه ای بین شما نوشته شد؟
- نه. ما بر اساس اصل صداقت پیش می رفتیم.
 *نمی گفتید این اداره سهم فلان نماینده ؟
- گاهی بحث هایی هم می شد. گاهی روی یک گزینه به نتیجه واحد می رسیدیم گاهی هم مخالفت هایی می شد.گاهی سه گزینه را از سه حوزه انتخابیه مطرح می کردیم و هرکدام را که آقای استاندار می پذیرفتند حمایت می کردیم.
*پس قضیه آن لیستی که آقای نوذری استاندار وقت استان مطرح نمودند چی بود؟
- همین لیست بود. ما به ایشان گفتیم اینها پیشنهاد های ما هستند و اختیار را به ایشان دادیم که از بین گزینه ها انتخاب کنند و ایشان خوب عمل کردند و از حوزه انتخابیه من نیروهای خوبی بکار گرفته شد.
*در این دور چی؟
- در این دور من اگر کسی را معرفی کنم باید اصولگرا باشد. ولی سعی می کنم از بچه های اصلاحات را معرفی کنم که مقبول دولت هم باشد.
برای دیدن مصاحبه کامل کلیک کنید  (یکی مال من یکی مال تو!)
 
دو نفر که در تاریخ سیاسی کهگیلویه و بویراحمد ماندگار خواهند شد! 
 
مسعود خوبانی
یکی دیگر از افرادی که مطمئنا مصاحبه اش ماندگار خواهد شد عضو شورای شهر یاسوج است که بی پرده و شفاف از وضعیت تعیین معاونین شهرداری یاسوج در پی یک توافق ضمنی بین برخی اعضای شورای شهر خبر داد ،هر چند بر اثر دلایلی نامعلوم در مصاحبه ای دیگر این خبر را تکذیب کرد اما مستندات منتشر کننده خبر بنابر ادعای خود ، به گونه ای نبود که تکذیبیه خوبانی را تایید کند.
شهردار قول داده یکی از بستگان من را هم به معاونت برگزیند!
مسعود خوبانی در روزهای اخیر با اظهاراتی در پاسخ به این سوال که آیا معاونان جدید شهرداری توسط اعضای شورا به شهردار معرفی شده‌اند اظهارداشت: علی شجاعی‌پور معاونت خدمات شهری معرفی شده از سوی فرشید احمدی کیش یکی از اعضای شورای شهر، سالم نوروزی معاون عمرانی و امورزیربنایی منسوب به کیوان آشنا عضو شورای شهر، رمضانی معاون شهرسازی از بستگان سید هدایت اکبری عضور شورای شهر یاسوج و سید هیبت الله عبدی‌زاده معاون توسعه مدیریت و منابع شهرداری نیز به نوعی با نظر اکثریت انتخاب شده است.
خوبانی با بیان اینکه شهردار یاسوج قول داده هدایت راد از بستگان من را نیز به سمت مدیر حقوقی و املاک شهرداری منصوب کند، افزود: مثل اینکه فعلا دهرابپور و نگین تاجی دو عضو دیگر شورای شهر یاسوج در زمینه انتصاب‌ها اقدامی انجام نداده‌اند.
واکنش عضو شورای شهر
سید هدایت اکبری نیز نسبت به انتصاب معاونین شهردار واکنش نشان داد و گفت: آقای رمضانی معاون جدید شهرسازی شهردار یاسوج که تازه انتصاب شده،پسر دایی بنده است و حکم وی قبل از شهردار شدن نستهین مقدم صادر شده است.
وی افزود: حکم رمضانی در دوره نستهین مقدم صادر نشده و شهردارجدید نقشی در آن ندارد.
در جریان کارهای شهردار نیستم ! این یک بدعت نادرست است
محمد رحیم دهراب پور در پاسخ به این سوال که اعضای شورای شهر در انتخابات معاونان جدید شهرداری دخالتی داشته اند؟، اظهار داشت: در جریان کارهای شهردار یاسوج نیستم و به هیچ عنوان سهم خواهی را قبول ندارم.
این عضو شورای شهر یاسوج با تاکید بر اینکه از ابتدا با مطرح کردن " نستهن مقدم" به عنوان شهردار مخالف بودم، بیان کرد: هم اکنون نیز با رویه کاری وی موافق نیستم و آن را قبول ندارم.
وی با بیان اینکه از موضوع سهم خواهی اعضای شورا هیچگونه اطلاعی ندارم، عنوان کرد: اگر چنین مسئله‌ای صحت دارد بروی اعتماد مردم معامله کرده‌اند و این فرهنگ بدعتی نادرست است.
دونفری که ماندگار شدند
با توجه به واقعیات اعلام شده توسط بزرگواری و خوبانی مطمئنا سخنان این دو نفر در تاریخ سیاسی این استان به عنوان اسنادی برای اثبات حاکمیت وضعیت ناعادلانه در تقسیم مناصب و به تبع آن توزیع ناعادلانه امکانات و فرصت ها خواهد بود .
هرچند توجه دادن استاندار به این موضواعات لازم است اما به نظر می رسد احمدی که به قول خود از همان هفته اول همه ی وضعیت استان را متوجه شده است این خطر را در کمین خواهد داشت که کم کم در مسیر وضعیت موجود به شنا بپردازد چرا که کوچکترین واکنشی از وی در زمینه وضعیت شورای شهر و شهرداری یاسوج مشاهده نشد و احتمالا نخواهد شد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار