در سالروز زلزله بم در پنجم دی‌ماه سال 82 و با حضور مسئولان شهرستان لنده ، دستگاه های امدادی، درمانی، خدماتی و سایر اقشار مردم مانورهای زلزله و امداد و نجات در روستای ایدنک از توابع شهرستان لنده برگزار شد.
کد خبر: ۵۴۴۵۳۷
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۵ 28 December 2017

در سالروز زلزله بم در پنجم دی‌ماه سال 82 و با حضور مسئولان شهرستان لنده ، دستگاه های امدادی، درمانی، خدماتی و  سایر اقشار مردم مانورهای زلزله و امداد و نجات در روستای ایدنک از توابع شهرستان لنده برگزار شد.
 
این مانور با حضور ادارات و نهادهای مختلف شهرستانی "اعضای ستاد مدیریت بحران این شهرستان" و حضور و همراهی مردم و مسؤولان در روستای ایدنک برگزارشد که این مانورعملیات‌های امداد و نجات، اسکان موقت، آواربرداری به مردم و داوطلبین آموزش داده شد.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویر احمد ، دارا کریمی نزاد فرماندار لنده در این مانور درجمع مردم ونیروهای امدادی ضمن اشاره به اصل مقاوم سازی گفت: یکی از اصولی که هنگام ساخت و سازها باید با مهندسین ناظر همکاری شود بحث رعایت اصول مقاوم سازی سازه است.

وی افزود: فرهنگ سازی در زمینه مقاوم سازی و اصول ایمنی ساختمان مهمترین عامل در کاهش میزان خسارات جانی و مالی در هنگام بروز زلزله است.

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان لنده تصریح کرد: باتوجه به زلزله های چند سال گذشته کشور و حجم ومیزان خسارت ها باید خودمان پیگیر بحث مقاوم سازی منازل خود باشیم.

وی تاکیدکرد: همه ادارات و نهادی امدای، خدماتی، امنیتی و انتظامی در بحث مدیریت بحران و هماهنگی و تعامل با ادارات خدمات رسان و امدادی در اجرای هرچه بهتر مانورها و رزمایش ها باید مشارکت حداکثری داشته باشند.

کریمی نژاد اظهارکرد: اگر موادر مربوط به مقاوم سازی و اصول و شیوه های پناه گرفتن و اصول کمک های اولیه را یاد بگیریم در زمان بحران ها به خصوص زلزله همه می توانند یک امداد گرباشند و همین مسئله نیز باعث کاهش میزان خسارت ها شود.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار