یکی دیگر از موارد فوریتی در خصوص ترافیک های ساعات خاص در ورود و خروج به شهر یاسوج ، عدم توجه به مقوله اطلاع رسانی و ترغیب رانندگان به مدیریت زمان ورود و خروج است.
کد خبر: ۵۴۷۴۲۱
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۲ 03 January 2018

تابناک کهگیلویه و بویراحمد ،گاهی مواقع مشکلات آنقدر بیان می شود و هیچ اقدامی برای رفع آن صورت نمی گیرد که بیان کننده مشکل خود از گفتن آن پشیمان می شود اما برخی از این مشکلات ، گاها وضعیت را در جامعه به نقطه انفجار و نارضایتی محض می رساند.
شاید این تعبیر را شنیده باشید که ورود و خروج از شهر یاسوج بیشتر به ورود از دهان ی تنگ یک کوزه می ماند و یا اینکه یکی از خبرگزاری ها نوشته بود " نوبتی از یاسوج خارج شوید!" . اما تاکنون راه حلی که این وضعیت را در مواقع شلوغ برطرف کند بیان نشده است .
در روزها ، مناسبت ها و ساعاتی خاص پل های ورودی و خروجی یاسوج با ترافیکی سنگین مواجه می شود که گاها تا ساعت ها تردد قفل شده و عملا حرکتی صورت نمی گیرد.
 
دعای یاسوجی ها برای نیامدن چهارشنبه و فصل گردشگری! + تصاویر
 
بی برنامگی شورای شهر
واقعیت این است که اگر قرار باشد مدیریت شهر به همین صورت ادامه یابد ، به مسئولین شهری یاسوج هیچگونه امیدی برای فائق آمدن بر چنین مشکلاتی ، نیست. برای مثال تاکنون آنچه در خصوص شورای شهر یاسوج بیشترین تیتر رسانه ای بوده است موضوعاتی مانند ، بحث های اقلیت و اکثریت در شورا، تقسیم پست ها در شهرداری ، ورود به مسائل سیاسی و جدل های شخصی است که موجب بر سر زبان انداختن آن ها شده است اما در خصوص مشکلات مهم مانند گره های ترافیکی ، تاکنون نتوانسته اند اقدام یا پیشنهادی که مرتفع کننده مشکل باشد ارائه دهند.
حضور اعضای شورای شهر در رسانه ها بیشتر به تلاش برای نشان دادن اسم خود آن هم در رسانه های خاص است و گرنه مورد قابل ذکری در زمینه مهمترین مشکلات این شهر یعنی فرهنگ سازی و یا مورد مربوط به کمک به موفقیت راه حل اساسی برطرف کننده ترافیک خروج از شهر یعنی معارضین پل سوم مطرح نشده است !  و اگر نبود اقدامات جدی و تشرهای استاندار به این زودی ها خبری از تحرک در روند اجرایی پل سوم بشار نبود.
 
دعای یاسوجی ها برای نیامدن چهارشنبه و فصل گردشگری! + تصاویر
 
تغییر یا تعویق زمان خروج از شهر
ترافیک سنگینی که در بیشتر مواقع در پل خروجی شهر یاسوج بوجود می آید را می توان با ارائه راهکارهایی تا حدودی کم کرد . یکی از مهمترین مشکلات ترافیکی شهر یاسوج به فرهنگ رانندگی مربوط می شود به گونه ای که برخی مواقع با کمی حوصله و از خودگذشتگی ، می توان مانع بوجود آمدن گره های ترافیکی شد.
با توجه به اینکه اکثریت جمعیت مقیم شهر یاسوج از دیگر مناطق استان به این شهر کوچ کرده اند و معمولا در پایان هفته به زادگاه خود برمی گردند ، ساعات 14 بعد از ظهر چهارشنبه ها به مدت حدودا یک ساعت سنگینی ترافیک برای خروج از یاسوج بسیار آزار دهنده است. این در حالی است که معمولا توصیه مامورین پلیس راه به رانندگان برای چنین مواقعی تعویق یا تغییر زمان عبور از چنین نقاطی در زمان پیک ترددها بوده است . برای مثال ، برخی افراد که امکان تردد زودتر از موعد دارند یا افرادی که امکان به تاخیر انداختن یک ساعته سفر خود را دارند ، باید در زمان خروج خود از یاسوج مدیریت نمایند. هر چند در این خصوص اطلاع رسانی صدا و سیما هم بسیار ضعیف و تقریبا هیچ اطلاع رسانی صورت نمی گیرد.
 
دعای یاسوجی ها برای نیامدن چهارشنبه و فصل گردشگری! + تصاویر
 
صدا وسیما و عدم توجه و فرهنگ سازی و اطلاع رسانی به موقع
یکی دیگر از موارد فوریتی در خصوص ترافیک های ساعات خاص در ورود و خروج به شهر یاسوج ، توجه به مقوله اطلاع رسانی و ترغیب رانندگان به مدیریت زمان ورود و خروج است.
صدا وسیمای کهگیلویه و بویراحمد تنها برنامه های مورد توجهش برای مردم ، پخش موسیقی های محلی ، ساز و نقاره و طنزهای دو نفره ی برخی هنرپیشگانش می باشد و حتی گاها که قصد القاء یک فرهنگ یا نهی یک ضد فرهنگ را در قالب طنز دارد ، آنقدر آش طنز را شور می کند که بیشتر به لودگی می ماند تا آموزش و فرهنگ سازی! و کمتر دیده ایم در خصوص فرهنگ رانندگی در این شهر برنامه قابل ذکری تهیه نماید و یا اطلاع رسانی صورت دهد .
تهیه کنندگان برنامه های صدا وسما با یک اطلاع رسانی ساده رادیویی و تلویزیونی در ساعاتی خاص می توانند از حجم ترافیک در برخی مسیرها بکاهند ، اما تاکنون چنین چیزی مشاهده نشده است.
توجه به راهکارهای فوریتی
اگر اطلاع رسانی ها به موقع باشد ، بسیاری از افرادی که قصد خروج از یاسوج را دارند ، می توانند با انتخاب راه خروج از سمت جاده اصفهان و ورود به کمربندی وارد مسیر یاسوج بابامیدان شوند که هم در وقت خود و هم در مصرف سوخت خودروها با توجه به ماندن زیاد در ترافیک مسیر پل خروجی یاسوج ، صرفه جویی شود . ضمن اینکه رانندگانی که مسیر پل خروجی یاسوج را انتخاب می کنند در مسیر اکبر آباد تا میدان آریوبرزن هم با همین وضعیت مواجه خواهند شد.
به هر جهت ساعات خاصی از روزهای پایانی هفته و روزهای تعطیل مناسبتی و چند ماه فصل گردشگری وضعیت تردد در پل های ورودی و خروجی شهر یاسوج بوجود آمدن چنین وضعیتی بسیار آزار دهنده است و ساکنین شهر دلخوشی از این ساعت ها و روزهای خاص ، ندارند !
 
دانلود
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار