مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد : حمایت از مادران باردار و شیرده شهری دچار سوءتغذیه به عنوان یکی از برنامه های کمیته امداد در دستور کار است.
کد خبر: ۵۵۵۶۶۲
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸ 22 January 2018
43 مادر باردار و شیرده از سبد غذایی کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد با اعتبار 54 میلیون و 347 هزار تومان در 9 ماهه سال جاری بهره مند شدند.

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گزارشی از ارائه کمک های این نهاد برای رفع سوءتغذیه مادران باردار و شیرده ارائه کرد.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد به حمایت از مادران باردار و شیرده شهری دچار سوءتغذیه به عنوان یکی از برنامه های کمیته امداد اشاره کرد و گفت: 43 مادر باردار و شیرده از سبد غذایی کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد با اعتبار 54 میلیون و 347 هزار تومان در سال جاری بهره مند شدند.

فرید محبی، با بیان اینکه تغذیه مادر در دوران بارداری بر سلامت جنین و دوران رشد و نمو کودک موثر است افزود: پیشگیری از تولد نوزاد با وزن کم و تقویت مادر در دوران شیردهی از هداف اجرای طرح تغذیه مادران باردار و شیرده است.

محبی با اشاره به اینکه طرح تغذیه مادران باردار و شیرده با همکاری شبکه های بهداشت و درمان انجام می شود، گفت: زنان باردار تحت حمایت و اقشار آسیب‌پذیری که دچار کم‌خونی و کم‌وزنی هستند توسط مراکز بهداشتی، درمانی شناسایی و به منظور بهره مندی  از سبد غذایی به کمیته امداد معرفی می‌شوند.

وی ادامه داد: به منظور آشنایی بیشتر مادران باردار و شیرده کلاس های آموزشی سلامت در زمینه دوران بارداری، شیردهی و تغذیه مناسب با همکاری مراکز بهداشتی برگزار می شود.

محبی با توضیح اینکه مادران باردار از ابتدای ماه چهارم بارداری تا ۲۴ ماه پس از زایمان مشمول این طرح هستند، بیان کرد:  سبدهای غذایی مادران باردار و شیرده  شامل برنج، ماکارونی، عدس، پنیر، مرغ، خرما، روغن، نخود، لوبیا، تن ماهی، سویا و عسل است که ماهانه بین آنها توزیع می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه دو هزار و 500 کودک زیر پنج سال مشمول طرح همسفره این نهاد هستند، یادآور شد: یک میلیارد و 450 میلیون تومان از ابتدای سال جاری تاکنون برای این کودکان دچار سوءتغذیه هزینه شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار