لیگ جهانی والیبال 2015
تیم ملی کشورمان که پیش از این دیدار شانس صعود به مرحله نهایی را از دست داده بود با این شکست با 18 امتیاز به کار خود در لیگ جهانی پایان داد و روسیه نیز با این پیروزی سهمیه خود در سید یک مسابقات حفظ کرد.
کد خبر: ۵۷۱۷۰
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۹ 04 July 2015

به گزارش تابناک یزد، تیم ملی والیبال کشورمان در آخرین دیدار خود در رقابت های لیگ جهانی 2015 از ساعت 21 امشب ( شنبه) در سالن 12 هزارنفری آزادی تهران به مصاف روسیه رفت و در پایان با حساب 3 بر یک مغلوب این تیم شد.

تیم ملی کشورمان که پیش از این دیدار شانس صعود به مرحله نهایی را از دست داده بود با ترکیب میلاد عبادی پور، سعید معروف، سید موسوی، عادل غلامی، امیر غفور، مجتبی میرزاجانپور و  مهدی مرندی پای به میدان گذاشتند.

*ست اول(25-23 روسیه)
بازی با سوت نصر شعبان آغاز شد.روسیه امده بود تا حداقل یک پیروزی را به نام خود ثبت کند.ایران با سرویس های خوب در امتیازات آغازی خودش را پیش انداخت. روس ها که بر خلاف دیدار اول آنتیکن را در پست پاسور به کار گرفته بودند شروع خوبی نداشتند،ایران قبل از حریفش به امتیاز هشت رسید. درخشش عبادی پور هم در سرویس و هم در حمله فاصله را برای ایران بیشتر کرد اما دفاع شاگردان کریمکین که در بازی اول خیلی پرفروغ نبودند اختلاف را به حداقل رساند.این تیم کشورمان بود که 16 بر 14 به استقبال وقت استراحت فنی دوم رفت. با بازگشت دو تیم،روسیه موفق شد بازی را به تساوی بکشاند.اعتراض بازیکنان ایران به عملکرد تیم داوری کواچ را وادار ساخت تا در امتیاز برابرهشت درخواست وقت استراحت کند و آرامش را به تیم برگرداند.عملکرد عالی موزیرسکی در منطقه دو بالاخره روس ها را پیش انداخت. دریافت های اول نه چندان خوب درامتیازات پایانی کار را برای ایران سخت کرد.تعویض های کواچ  و وقت استراحتی که او درحواست کرد هم نتوانست مانع از برتری سفیدپوشان مهمان شود و آنها موفق شدند این ست را 25 بر 23 به سود خود رقم بزنند.


*ست دوم(25-19 ایران)
روسیه که به نظر می رسید انگیزه بالایی برای پیروزی در این دیدار دارد ست دوم را نیز بهتر آغاز کرد ولی در ادامه این ایران بود که با یک امتیاز پیش افتاد.توپ گیری های خوب ایران،حملات قهرمان المپیک لندن را در انتهای زمین جمع می کرد و همین امر باعث شد تا ایران 8 بر 4 فاصله را به سود خود افزایش دهد. در ادامه هم ایران توانست با یک نمایش خوب،خود را بر میهمان دیکته کند. تیم ملی کشورمان موفق شد فاصله چهار امتیازی را در وقت استراحت فنی دوم نیز حفظ کند. اشتباهات پیاپی مردان سرزمین تزار،تقریبا تکلیف این ست را در همان اواسط کار مشخص کرد. برتری شش امتیازی ایران سرمربی موقت روس ها را مجاب به گرفتن وقت استراحت کرد. جتی ورود پاول موروز امتیاز آورترین بازیکن روسیه در لیگ امسال و همچنین اسپریدونف معروف هم گره آنها را در این ست باز نکرد. در نهایت این ست 25 بر 19 به سود ایران پایان یافت.


*ست سوم(25-18 روسیه)
سرویس عبادی پور اولین امتیاز را برای تیم ما رقم زد. با شروع این ست دو تیم شانه به شانه هم پیش رفتند اما روسیه با سرویس های بهتری که زد زودتر به امتیاز هشت رسید.  بازیکنان تیم روسیه که به سرویس های خوب معروف هستند توانستند سرویس های خوبی در این ست داشته باشند.امتیاز سرویس ولویچ و برتری دو امتیازی روسیه باعث شد تا سرمربی تیم کشورمان در امتیاز 13 بر 11 درخواست وقت استراحت دهد.تیم دو امتیازی جدول گروه به خوبی از امتیاز فیزیک خود استفاده کردند،آنها در وقت استراحت فنی دوم  16 بر 13 به سمت نیمکت رفتند. قامت بلند موزیرسکی و هم تیمی هایش در ادامه هم باعث برتری آنها شد.کواچ برای توقف روند برتری روسیه در امتیاز 19 بر 15 درخواست تایم اوت کرد ولی گویا در این ست کسی جلودار ستاره شماره 13 تزارها نبود.تعویض تکراری بوبان و بازی دادن مهدوی به جای معروف در امتیازات پایانی هم خیلی به مدد تیم ما نیامد. سرویس های خوب روسیه و دریافت های بد تیم ایران نتیجه این ست را برای روسیه مهمان رقم زد.


*ست چهارم(25-21 روسیه)
سرویس های خوب روسیه در این ست هم ادامه داشت. آنها انقدر خوب سرویس زدند که کواچ در همان ابتدای کار  قائمی را برای دریافت بهتر راهی زمین کرد. البته اشتباهات ما هم کم نبود.همین امر باعث شد روس ها 8 بر 3 تیم برتر زمین باشند.
تیمی که یازده دیدار قبل خود را در لیگ جهانی امسال نبرده بود سعی داشت با سرویس های قدرتمند خود این طلسم را بشکند، اسپک های غول 218 سانتی آنها هم کمک حالشان بود.در مقطعی از ست دفاع های بلند قامت میهمان که به نظر میرسید در این دیدار گرم شدند راه عبور توپ های مهاجمین ما را بسته بود ولی ایران موفق شد اختلاف هشت امتیازی را با درخشش صنوبری و میرزاجانپور فاصله را به دو امتیاز کاهش دهند.کرمکین که برتری تیمش را در خطر میدید در امتیاز 19 بر 18 وقت استراحت گرفت  ولی ایران بالاخره نتیجه را در امتیاز 21 به تساوی کشاند.


روسه باز هم توانستند خوب سرویس بزنند و خوب دفاع کنند. اشتباهات ما هم مزید بر علت شد تا ما دوباره عقب بیفتیم و نتیجه را 25 بر 21 به آنها واگذار کنیم.


با این شکست ما با 18 امتیاز به کارمان در لیگ جهانی پایان دادیم و روسیه نیز با این پیروزی سهمیه خود در سید یک مسابقات حفظ کرد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار