کهگیلویه و بویراحمد؛
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد گفت: 131 هزار مسافر از 28 اسفند 1396 تا 13 فروردین 1397 در مدارس این استان اسکان یافتند.
کد خبر: ۵۸۶۱۱۶
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۵ 04 April 2018

به گزارش خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد، هادی زارع پور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: این تعداد مسافر در قالب 16 هزار و 175 خانوار فرهنگی و سایر شهروندان بوده‌اند. 

وی افزود: اسکان در مدارس استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 19 درصدی داشته است. 

184 آموزشگاه با یک هزار و 327 اتاق دارای تجهیزات و امکانات رفاهی تا 13 فروردین امسال آماده اسکان و پذیرایی از گردشگران نوروزی شده بود. 

زارع پور بیان کرد: این تعداد شامل 2 مرکز اسکان ویژه، 44 پایگاه اسکان (الف) و 138 اقامتگاه گروه (ب) بود. 

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: اتاق‌های اسکان کهگیلویه و بویراحمد به فرش، یخچال و تلویزیون تجهیز شده بودند. 

وی گفت: اسکان مسافران نوروزی در مدارس استان از 28 اسفند 1396 آغاز شده بود. 

کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی بیش از 713 هزار نفر در جنوب غربی ایران واقع شده و با استان‌های فارس، اصفهان، چهارمحال و بختیاری و بوشهر همسایه است. 

این استان با داشتن 280 تفرجگاه طبیعی، 300 بقعه متبرکه، 750 اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و مواهب طبیعی چشم نواز مکانی مناسب برای استقبال از مسافران نوروزی است. 

حرم بی بی حکیمه (س) خواهر امام رضا (ع)، آبشار یاسوج، چشمه بلقیس چرام، گردنه شلالدان، رود رونه، آبشار کمردوغ، برم الوان، بافت تاریخی دهدشت و سد کوثر از مهمترین جاذبه‌های طبیعی کهگیلویه و بویراحمد است.  

ایام تعطیلات نوروز سال گذشته بیش از یک و نیم میلیون نفر از جاذبه‌های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد دیدن کردند.  

بر اساس اعلام اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد یک میلیون و 843 هزار نفر از 28 اسفند 1396 تا پایان روز 13 فروردین از جاذبه‌های گردشگری و مناظر طبیعی و تاریخی این استان دیدن کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار