معاون مطالعات پایه سازمان آب و برق خوزستان:
معاون مطالعات پایه سازمان آب و برق خوزستان از کاهش پوشش برف برای حوضه های آبریز رودخانه های خوزستان خبر داد.
کد خبر: ۵۸۶۲۰۷
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰ 05 April 2018

هوشنگ حسونی زاده اظهار کرد: پوشش برف در حوضه های آبریز رودخانه کارون هشت درصد، رودخانه دز ۱۰ درصد و رودخانه کرخه سه درصد کاهش داشته است.

وی در خصوص وضعیت پیش بینی بارندگی بیان کرد: از ۱۰ فرودین تا ۱۰ اردیبهشت وضعیت بارش بسیار خشک پیش بینی شده است. امسال پنج میلیارد و ۴۰۰ میلیون مترمکعب ورودی به مخازن سدهای استان داشتیم که ۴۵ درصد منفی بوده است؛ حوزه مارون با ۸۲ درصد کاهش ورودی و جره ۷۳ درصد و کارون با ۶۷ درصد کاهش بدترین وضعیت را دارند.

حسونی زاده با اشاره به اینکه یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون مترمکعب از ذخایر سال گذشته استفاده شده بیان کرد: بر اساس پیش بینی ها متوسط ورودی ۱۱۷ مترمکعب در ثانیه به حوزه کارون خواهیم داشت.

معاون مطالعات پایه سازمان آب و برق خوزستان با اشاره به اینکه بر اساس پیش بینی ورودی به دز ۸۶ مترمکعب خواهد بود، ادامه داد: چهار میلیارد و ۶۹۲ میلیون مترمکعب در کل پیش بینی ورودی استان است.

حسونی زاده در ارتباط با مفروضات برنامه تأمین آب برای ۶ ماه دوم سال گفت: تأمین آب شرب و صنعت معادل نرمال، برای حوضه مارون اولویت شرب و کشت های دائم و تخیلات، عدم امکان تأمین آب کشت های بهاره و تابستان برای تمام حوضه ها و کیفیت آب تا جای ممکن رعایت شود.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار