گزارش کامل دیدارهای نوروزی امروز استاندار
صبح امروز سلسله دیدارهای نوروزی استاندار ادامه پیدا کرد و برخی از مدیران و پرسنل دستگاه های دولتی با بالاترین مقام اجرایی استان دیدار کردند و در ادامه هم احمدی خود به دیدار دو قشر از آسیب پذیرترین اقشار جامعه رفت.
کد خبر: ۵۸۷۸۲۲
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۷ 08 April 2018
صبح امروز سلسله دیدارهای نوروزی استاندار ادامه پیدا کرد و برخی از مدیران و پرسنل دستگاه های دولتی با بالاترین مقام اجرایی استان دیدار کردند و در ادامه هم احمدی خود به دیدار دو قشر از آسیب پذیرترین اقشار جامعه رفت.
دیدار مدیران دو دستگاه موثر در امنیت و آرامش و بودجه استان
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، قاضی القضات ، دادستان و پرسنل دستگاه قضایی کهگیلویه و بویراحمد ، رئیس سازمان برنامه و بودجه و همکاران ، مدیر کل کمیته امداد و پرسنل این نهاد حمایتی سه دستگاهی بودند که امروز جداگانه به دیدار استاندار کهگیلویه و بویراحمد رفتند و ضمن تبریک سال نو ، به بیان گزارش هایی از حوزه ی کاری خود پرداختند و نکته نظرات استاندار کهگیلویه و بویراحمد را هم شنیدند که البته در خصوص دو حوزه ی قضایی و بودجه ، جزئیات دیدارها اعلام نشد.
هر چند از جزئیات این دیدارها خبری منتشر نشد اما در حوزه ی قضایی و رسیدگی به برخی پرونده های مهم سال گذشته از جمله موضوعات انشعابات غیرمجاز،پرونده هایی که حکم محاربه داشتند مانند قتل طلافروشان گچسارانی و دیگر موضوعات که به امنیت عمومی مربوط می شد می توان نمره قابل قبولی را به مجموعه دستگاه قضایی داد. و می توان امیدوار بود که سال جدید هم این رویه ادامه داشته باشد و البته در موضوع استفاده از سلاح های غیرمجاز در مراسمات شادی و عزا که بر امنیت عمومی تاثیر منفی زیادی دارد ، همانند دیگر حوزه ها ، پیگیری و اقدامات شدید و عاجل قضایی صورت گیرد تا برخی اتفاقات ناگوار ناشی از این تخلف آشکار به حداقل برسد.
 
از دیدار مدیران دو دستگاه موثر در امنیت و آرامش و بودجه استان تا دیدار با نمایندگاه دو حوزه از آسیب پذیرترین افراد جامعه / دلجویی احمدی از دو خانواده ایتام + تصاویر و فیلم
 
در دیدار مسئولین سازمان برنامه ریزی استان هم مطمئنا انتظار از حسن نوروزی و همکارانش دقت ، حساسیت ، مدیریت و تلاش برای تخصیص به موقع ضمن رعایت عدالت منطقه ای در توزیع اعتبارات است که با توجه به حساسیت و دقت استاندار در توجه به ریزترین جزئیات مربوط به شفافیت ، کاربردی و واقعی هزینه شدن اعتبارات می توان گفت ، حسن نوروزی و همکارانش نیاز به تلاش و توجه بیشتری در کار خود در سال 97 دارند تا بتوانند در مقابل احمدی از عملکرد خود دفاع کنند.
 
از دیدار مدیران دو دستگاه موثر در امنیت و آرامش و بودجه استان تا دیدار با نمایندگاه دو حوزه از آسیب پذیرترین افراد جامعه / دلجویی احمدی از دو خانواده ایتام + تصاویر و فیلم
 
کمیته امداد و سال پیش رو
موضوع آسیب های اجتماعی که بیشترین جامعه هدف آن حاشیه نشینان شهرها، سالمندان ، بی سرپرستان ، بدسرپرستان و افرادی که به نوعی تحت پوشش نهاد های حمایتی قرار دارند و یا اینکه نیاز به این حمایت ها دارند ، از جمله مواردی است که نهادی مانند کمیته امداد می تواند نقش فعالی در به حداقل رساندن مشکلات و معضلات آن ها داشته باشند.
دو گروه از گروه هایی که زیر چتر نهادهای حمایتی قرار دارند یعنی ایتام و سالمندان ، نکته برجسته دیدار مدیران کمیته امداد با استاندار و در پی آن بازدیدها از این مددجویان بود.
تقاضای تشیل شورای مسکن استان
در دیدار حوزه کمیته امداد با استاندار گزارشی از عملکرد این نهاد حمایتی بیان شد فرید محبی با اشاره به اینکه، 32 هزار خانوار زیرپوشش کمیته امداد امام(ره) استان هستند، اظهار داشت: 53 درصد از مددجویان کمیته امداد را زنان سرپرست خانوار تشکیل می دهند.

وی با بیان اینکه، بیش از چهار هزار و 500 نفر حامی در طرح محسنین استان قرار دارند، عنوان کرد: علاوه بر سهمیه استان برای ساخت مسکن، فتاح رئیس کمیته امداد کشور 800 واحد مسکونی نیز به استان ما اختصاص داده است.

محبی، خواستار تشکیل شورای تامین مسکن در استان شد و بیان کرد: تمام تلاش خود را برای عملیاتی کردن سند فقر استان به کار می گیریم.
 
 از دیدار مدیران دو دستگاه موثر در امنیت و آرامش و بودجه استان تا دیدار با نمایندگاه دو حوزه از آسیب پذیرترین افراد جامعه / دلجویی احمدی از دو خانواده ایتام + تصاویر و فیلم
 
دلجویی احمدی از دو خانواده ایتام
استاندار کهگیلویه وبویراحمد، معاون سیاسی و امنیتی، مدیرکل کمیته امداد و جمعی از مسئولان استان از 2 خانواده ایتام تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) بازدید کردند.

علی محمد احمدی در این دیدار ضمن دلجویی از این خانواده ها، عنوان کرد: تقارن سال 97 با ماه رجب نوید سالی پربرکت برای کشور است.

وی با تبریک سال نو، اظهار داشت: مولای متقیان حضرت علی(ع) در تکریم ایتام و توجه به خانواده های بی سرپرست در تاریخ بشر بی نظیر بود و خرسندیم که خداوند متعال به ما در چنین روزهای میمونی توفیق خدمتگزاری به مردم و به ویژه خانواده های نیازمند را عطا کرده است.
دستور ویژه استاندار به فیلی
احمدی اظهار امیدواری کرد: مجموعه مدیران استان با همکاری و تعامل، نظارت و هماهنگی وزارت کشور فضای بهتری جهت تامین رفاه و آسایش این خانواده ها در حوزه اجتماعی و معیشت فراهم کنند تا فرزندان آنها خلاء نبود پدر را کمتر احساس کنند.

وی تاکید کرد: معاون عمرانی موظف شده است با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و راه و شهرسازی، شورای مسکن استان را فعال و نسبت به تامین مسکن خانواده های بی سرپرست و بدسرپرست اقدام کنند.

استاندار تصریح کرد: همگان موظفند تلاش کنند تا در عین حفظ عزت، زمینه رفاه و آسایش در این خانواده ها تامین شود.

احمدی گفت: کمیته امداد امام (ره) در حوزه تامین امکانات مالی و سایر حوزه ها در بحث اعطای تسهیلات و تامین مسکن مددجویان برنامه های خوبی در دست اجرا دارد  که تلاش می کنیم با یک برنامه ریزی اصولی زمینه آسایش این افراد را مهیا کنیم.
نظری: لزوم توجه ویژه به زنان سرپرست خانوار
معاون سیاسی و امنیتی استانداری نیز در این دیدار گفت: طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار حاشیه شهرهای  استان با یک میلیارد تومان اجرایی می شود.
سیدمحمد کاظم نظری با بیان اینکه، بعضی از زنان سرپرست خانوار شغل مناسبی ندارند، عنوان کرد: باید با آموزش اصولی در راستای توانمندسازی این بانوان اقدام کرد تا گوشه ای از مشکلات آنها برطرف شود.
کشور آرام آرام به سمت پیری می رود
استاندارکهگیلویه وبویراحمد گفت : دستگاه های متولی با حمایت بخش خصوصی وضعیت خدمات دهی مراکز توانبخشی در استان را ارتقا دهند.
علی محمد احمدی به همراه مدیرکل بهزیستی، مدیرکل اموربانوان و خانواده استانداری و جمعی از مدیران با سالمندان دیدار کردند.

وی در بازدید از مرکز توانبخشی و مراقبتی سالمندان «فردوس» یاسوج ضمن دیدار با سالمندان و دلجویی از آنان و اهدای گل، افزود: آغاز امسال مصادف با ماه مبارک رجب است واین ماه بیش از هرچیزی نام حضرت علی(ع) را برای ما تداعی می کند و یکی از آموزه های امام اول شیعیان توجه به ایتام و افراد بی سرپرست است.
 
دانلود

احمدی با تاکید براینکه، مراقبت های سالمندان باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: براین اساس برخود لازم دانستیم که  از نزدیک به دیدار این عزیزان بیاییم و با تبریک سال نو وضعیت معیشتی و مسکن آنها را بررسی کنیم.

وی عنوان کرد: در این بازدید از نزدیک از کمیت و کیفیت خدمات دهی این مرکز مطلع شدیم و قرار است از طریق کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره)، بنیاد مسکن و بهزیستی جهت تامین مسکن و تقویت امکانات رفاهی و آموزشی آنها اقدام کنیم.

احمدی، مراکز توانبخشی را مهم دانست و گفت: جمعیت کشور آرام آرام به سمت پیر شدن پیش می رود و نهادهای متولی مثل بهزیستی و سایر دستگاه ها با کمک بخش خصوصی از هم اکنون باید برای تقویت این مراکز اقدام کنند.

استاندار اظهار داشت: این برنامه باید با حفظ عزت و آبروی این افراد تبیین شود و زمینه نشاط و امید را در بین آنها مهیا کند.
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار