معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد جامعه امروز را مواجه با نسل جوانی دانست که در حوزه‌های مختلف برای دغدغه‌هایش پاسخ مناسب نیافته است و نیاز به شناخت درست و مبتنی بر آگاهی در مسیر پرداختن به امور جوانان را ضرورتی مهم بیان کرد.
کد خبر: ۵۹۶۶۳۰
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۰ 27 April 2018

روز چهارشنبه 5 اردیبهشت‌ماه جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان یزد به ریاست محمد علی طالبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار با حضور مسعود شریعتی مدیرکل ورزش و جوانان استان ، فخرالسادات خامسی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی و رقیه کرمانیان مدیرکل دفتر خانواده و امور بانوان استانداری یزد و دیگر اعضای این ستاد با محوریت هفته جوان در سالن شهید موحدین استانداری یزد برگزار شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در این جلسه گفت: با توجه به توسعه اجتماعی و مواجه بودن جامعه با مؤلفه‌های جدید، دوره نگاه کلیشه‌ای به بحث جوانان و راهبرد سرگرم ساختن آن‌ها گذشته است.

«محمدعلی طالبی» افزود: امروز با نسل جوانی مطالبه گر روبرو هستیم که در حوزه‌های مختلف برای نیازهایش پاسخ مناسب نیافته است.

طالبی بیان کرد: دیگر نمی‌توان از نیاز جوانان به اشتغال، ازدواج، مسکن و نیز سایر مطالبات آن‌ها در حوزه‌های اجتماعی و سیاسی به‌آسانی عبور کرد و توجه به این نیازها و مطالبات نیازمند عزم جدی و مساعدت همه دستگاه‌ها است.

وی اظهار داشت: برای پرداختن به مسائل گوناگون جوانان، ارائه نمای دقیق از وضعیت آن‌ها ضروری است و از این نگاه گزارش‌های آماری و تحلیلی که می‌توانند ما را با شرایط واقعی جوانان و ضرورت پرداختن به آن‌ها آشنا سازند دارای اهمیت است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در پایان سخنان خود گفت: بررسی درست و مبتنی بر آگاهی برای برنامه‌ریزی و زمینه‌سازی فعالیت‌ها و موضوعات مربوط به جوانان به ما کمک می‌کند تا بتوانیم از شعاری برخورد کردن با این موضوع فاصله بگیریم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد هم در این نشست با تبریک اعیاد شعبانیه گفت: جوانان از سرمایه های عظیم جامعه اند و باید به جوانان بها داد و نسبت به رفع مشکل مسکن ، ازدواج و اشتغال آنها تلاش کرد.

مسعود شریعتی افزود: برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌های استان، آموزش‌های لازم حرفه آموزی برای سربازان در پادگان‌ها، اجرای برنامه‌های مختلف توسط جوانان در گذر فرهنگی شهر در کوچه مازاری‌ها، برگزاری جشن‌های روز جوان، تجلیل از جوانان برتر، نخبه و کارآفرین استان و تصویب پژوهش آینده پژوهی پیرامون جوانان در افق ۱۰ ساله برای جوانان را از جمله مصوبات این نشست است که امیدواریم همه دستگاه ها و نهادهای مرتبط درراستای بهتر برگزار شدن برنامه های هفته جوان همکاری و تلاش کنند.

گفتنی است در این جلسه گزارش وضعیت جوانان استان یزد تهیه‌شده در اداره کل ورزش و جوانان ارائه و پس از بحث و اظهارنظر درباره این موضوع، برنامه‌های هفته جوان با تأکید بر مؤلفه‌هایی چون نشاط اجتماعی، جذب مشارکت جوانان، برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی نیز در دستور کار قرار گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار