کد خبر: ۶۰۴۱۷
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۵ 11 July 2015
محمود مؤمن‌نسب ظهر امروز در جمع خبرنگاران بر لزوم رعایت موضوع مهم کنترل فنی ساختمان اشاره کرد و اظهار داشت: مبحث ۲۱ مقررات ملی ساختمان به عنوان یک ضرورت، فراگیرترین شاخص و نماد اعمال ضوابط فنی و مهندسی پدافند غیرعامل در احداث سازه‌­­های امن، تولید مصالح با کیفیت و ایمن است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: نگاه به بحث فنی و مهندسی نظارت بر امور مسکن و ساخت و سازها در استان مطلوب نیست و احساس می‌کنیم اگر احساس مسئولیت نشود، این نگاه به فراموشی سپرده می‌شود.

وی اضافه کرد: همین امر باعث شده تا وضعیت ساخت و ساز شهرهای استان از حیث پیش بینی استحکامات و سازه‌های امن و خدمات‌رسان در شرایط خاص در ردیف استان‌های آخر باشد.

این مسئول بیان کرد: بکارگیری صحیح مبحث ۲۱ مقررات ملی ساختمان در امور ساخت و ساز، ضمن پیشگیری از وقوع تهدیدات و حوادث احتمالی موجب کاهش قابل توجه حوادث جانی، مالی و منابع سرمایه‌ای می‌شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کهگیلویه و بویراحمد در ادامه بیان کرد: باید قبول کنیم بخش قابل توجهی از افزایش پایداری ملی و ارتقای ضریب ایمنی و افزایش آسیب ناپذیری در حوزه مقررات ملی ساختمان و کنترل‌های فنی و مهندسی نظارت عملیاتی می‌شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه کارفرمایان ساخت و سازهای بخش دولتی نباید از نظارت مستثنی باشند، تصریح کرد: انتظار بر این است که مدیریت راه و شهرسازی تدبیری بکار گیرد که نظارت دفاتر فنی و مهندسان ناظر شهرداری‌ها و نظام مهندسی صرفا بر ساختمان‌های بخش خصوصی نباشد.

وی از مدیران و کارشناسان سازمان مدیریت و برنامه ریزی، اداره کل راه و شهرسازی، دفتر فنی، شهرداران، فرمانداران، سازمان نظام مهندسی و آزمایشگاه فنی مکانیک خاک درخواست کرد: به استناد آیین‌نامه اجرای قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و در راستای صیانت از جان انسان‌ها و منابع سرمایه‌ای تمامی مراحل احداث مسکن از پی تا کلید اعم از تأیید پروانه­ ساختمانی و پایان کار تحت نظارت مستمر قرار دهند.

مومن‌نسب در پایان با بیان اینکه اداره کل پدافند غیر عامل در جلسات شورای فنی دعوت نمی‌شود، گفت: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اداره کل پدافند غیرعامل را در شورای فنی به عنوان عضو دعوت و ساز و کارهای لازم برای به عضویت درآمدن این اداره کل در شورای فنی را انجام دهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار